Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Contactorgaan Moslims en Overheid gesprekspartner voor overheid

Raihana
01-11-2004, 22:17

Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) wordt vanaf maandag officieel erkend als gesprekspartner van de overheid. Dat maakte het ministerie van Vreemdelingenzaken maandag bekend. Minister Rita Verdonk nam dit besluit na onderzoek van KPMG, dat uitwees dat de organisatie een 'solide achterban' van 500.000 moslims heeft. Er kleeft overigens wel een voorwaarde aan de toezegging. Het CMO moet zich open stellen voor organisaties van islamitische stromingen die nu nog niet deelnemen aan het contactorgaan, zoals alevieten en de Ahmadiyyabeweging. Het CMO bestaat vooral uit soennitische moslims, de stroming waar zo'n negentig procent van de moslims ter wereld en in Nederland zich toe rekenen. De minister gaat eind november spreken met de Contactgroep Islam (CGI), een andere koepelorganisatie waar volgens ministeriewoordvoerder Maud Bredero 'waarschijnlijk de andere islamitische stromingen in worden vertegenwoordigd'. Mogelijk wordt ook het CGI als gesprekspartner erkend, hoewel Verdonk in principe wil dat één gesprekspartner alle moslims in Nederland vertegenwoordigd.

Rifo79
01-11-2004, 22:20
Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) wordt vanaf maandag officieel erkend als gesprekspartner van de overheid. Dat maakte het ministerie van Vreemdelingenzaken maandag bekend. Minister Rita Verdonk nam dit besluit na onderzoek van KPMG, dat uitwees dat de organisatie een 'solide achterban' van 500.000 moslims heeft. Er kleeft overigens wel een voorwaarde aan de toezegging. Het CMO moet zich open stellen voor organisaties van islamitische stromingen die nu nog niet deelnemen aan het contactorgaan, zoals alevieten en de Ahmadiyyabeweging. Het CMO bestaat vooral uit soennitische moslims, de stroming waar zo'n negentig procent van de moslims ter wereld en in Nederland zich toe rekenen. De minister gaat eind november spreken met de Contactgroep Islam (CGI), een andere koepelorganisatie waar volgens ministeriewoordvoerder Maud Bredero 'waarschijnlijk de andere islamitische stromingen in worden vertegenwoordigd'. Mogelijk wordt ook het CGI als gesprekspartner erkend, hoewel Verdonk in principe wil dat één gesprekspartner alle moslims in Nederland vertegenwoordigd. Als of wij die debbielen serieus nemen, wat denkt die verdonkje wel. :rolleyes:

Tim76
01-11-2004, 22:27
Als of wij die debbielen serieus nemen, wat denkt die verdonkje wel. :rolleyes: Veel boven de 85 zul jij ook niet komen, IQ bedoel ik ;)

Rifo79
01-11-2004, 22:29
Veel boven de 85 zul jij ook niet komen, IQ bedoel ik ;) Zegt onze debieltje ikvoel mij niet veregenwoordigd door dat zooitje ongeregeld.

Tim76
01-11-2004, 22:39

Zegt onze debieltje ikvoel mij niet veregenwoordigd door dat zooitje ongeregeld. :D Ach ja, ..............

ElAlamein
01-11-2004, 23:30
Waarom wil Verdonk dat er een aanspreekpunt komt voor moslims? Omdat de overheid graag ivm met allerlei zaken, kontakt houdt met religieuze groeperingen in de samenleving. Zo heeft de overheid al jaren een aanspreekpunt voor christenen; het Interkerkelijk Contakt inzake Overheidszaken( CIO); daarin zitten 22 verschillende christelijke stromingen, van uiterst orthodox tot ruimdenkend geloofsopvattingen PLUS de Joodse geloofsgemeenschappen! Waarom lukt de moslims niet? voorzitter Maddoe van de Contakt Groep Islam; "Moslims moeten leren afzien van macht verwerven; het ALGEMEEN BELANG op het oog hebben, dat lukt de christenen beter dan ons. En iedereen in zijn waarde laten". De CMO(Contactorgaan Moslims-Overheid), een orthodox-soennietische groep, wil echter niet samen werken in 1 orgaan met de andere groeperingen, zoals sjieten, aleviten en de ahmaddya en gematigde soennieten. CMO lid World Islamic Mission heeft gedreigd uit de CMO te stappen, als Ulamon( ahmadiyya) deel gaat uitmaken van het CMO. De Nederlandse Moslim Raad( NMR) stapte juist weer uit de CMO, omdat; "de mannen die nu in het CMO zitten, maken er een puinhoop van, en belemmeren de integratie. Naar buiten toe zegen ze heel iets anders dan tegen de achterban; ik ben er bijgeweest! Ze zeggen, dat we in een land vol kafirs, ongelovige honden leven, en dat je vrouwen geen hand mag geven. Integratie? Ammehoela!". Nou maar effe kijken of Rita een handje krijgt, zou ik zeggen! En de zak met subsidiegeld( 400.000 euro per jaar) aan het orthodoxe soennietische deel van de moslims geeft( want daar draait het natuurlijk om; poen!), of dat ze de moed heeft om te zeggen; ik doe alleen zaken met ALLE MOSLIMS!

Borz
02-11-2004, 00:22
En de zak met subsidiegeld( 400.000 euro per jaar) aan het orthodoxe soennietische deel van de moslims geeft( want daar draait het natuurlijk om; poen!), of dat ze de moed heeft om te zeggen; ik doe alleen zaken met ALLE MOSLIMS! Zozo dat is een lekker bedrag..........dan wil ik ook wel even met de overheid gaan praten voor zoveel geld :nijn:

Scottie
02-11-2004, 10:04
Ach, dan kan het grote inburgeren eindelijke van start gaan. Scottie.

Scottie
02-11-2004, 19:55
Ach, wat een onzalige gelegenheid om je als voorzitter van een moslimraad nu te kunnen profileren. Dominee Tonca: zuinig mondje, stugge blik, iemand die de pilaar vasthoudt om het instorten van het dak uit te stellen. Het ont-moordiseren van een moord. Maar wat een zeveraar: het gaat om een individuele dader, moord is erg, mag niet, ook niet in islam. Alles uit een maatschappelijke en religieuse achtergrond loshaalt. Kwam de moordenaar van Mars? Scottie.

Mouhalim
02-11-2004, 21:00
Ach, wat een onzalige gelegenheid om je als voorzitter van een moslimraad nu te kunnen profileren. Dominee Tonca: zuinig mondje, stugge blik, iemand die de pilaar vasthoudt om het instorten van het dak uit te stellen. Het ont-moordiseren van een moord. Maar wat een zeveraar: het gaat om een individuele dader, moord is erg, mag niet, ook niet in islam. Alles uit een maatschappelijke en religieuse achtergrond loshaalt. Kwam de moordenaar van Mars? Scottie. Wat wilje jij hiermee zeggen.................................verklaarje nader?????????

Raihana
02-11-2004, 21:03
Wat wilje jij hiermee zeggen.................................verklaarje nader????????? Snottie is zo in de war vandaag van de omstandigheden, dat hij niet meer weet wat hij neer kalkt.. Trek er maar niks van aan.. :)