Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : chador: verbieden of niet?

LZN
07-01-2003, 17:02

Er is momenteel een discussie gaande in de Kamer over het al dan niet verbieden van chadors (sluier waarbij alleen nog de ogen zichtbaar zijn) op scholen. Wat vinden jullie hiervan?.

mimia
07-01-2003, 22:04
ik geef zelf les op school en ik moet zeggen dat het eiegenlijk wel mogelijk moet zijn om te dragen wat je wilt! maar aan de andere kant! tijdens een examen of toets zou je je zus kunnen sturen die het al eerder heeft gedaan kunnen sturen en dan zeg maar, fraude plegen! ik denk dat dat de reden is dat ze de chador verbieden, maar ik vind dat er een regeling kan worden getroffen, misschien een handtekening of zo! draag jij m dan?

MueZli
07-01-2003, 23:44
Mag je iets verbieden, terwijl de wet het toelaat ? of omdat je het niet begrijpt ? of of of..?

yasminne
08-01-2003, 13:12
iwa ja zelf vind eigenlijk dat het niet kan zelf wil ik een lerares worden en ik denk dat je dan open moet staan aan de kinderen. ik vind dat ze dan zo gesloten overkomt , en ik weetb zeker dat de kinderen heel nieuwsgierig zullen zijn wie er achter die sluier zit. Maar ja aan de anderkant het is hun geloof en ok de onze

meknassi
08-01-2003, 13:19

Ik vind het meer een vorm van zichzelf uit de samenleving af te zonderen, ik vind dat dergelijke dames die eisen om volledig bedekt te zijn, dan maar niet moeten gaan werken en maar thuis voor hun man en kinderen zorgen.(maar dan wel zonder bijstandsuitkering want wie zegt mij dat dat 100% halal is?)

Sammy84
10-01-2003, 12:25
Gister was er een dicussie op Nederland 3 aan de gang of je dat nou wel of niet verbieden mag. Het is nog niet zo ver dat zij het verbieden zullen, maar het valt mij op dat dit soort 'dingen' alleen voorkomen op wat 'lagere' niveau's. Ik studeer zelf op de VU en hier is het juist zo dat als je in een andere taal spreken wil doe je dat en als je een docent niet begrijpt zal de docent in een andere taal voor je praten. Je wordt niet raar aan gekeken als je iets anders praat. Ik begrijp wel zo dat die docenten zich een beetje bedreigt voelen, maar ik denk niet dat verbieden de juiste manier is om dit op te lossen.