Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : haar uitval!!!

Pagina's : [1] 2

ouissam_girl
31-10-2004, 15:45

Hallo dames, Door de ramadan en misschien ook door stress heb ik echt een heel klein plukje haar overgehouden. Wie o wie weet er iets voor Bijvoorbeeld Marokkaanse oude trukjes Ik ben al naar de doktere gegaan en slik nu vitamine B complex ik hoop dat het werkt. Na 2 maanden zie je pas het resultaat zeggen ze... ik wahc top jullie tips Groetjes Ouissam ( die eerst een volle bos haar had en nu een klein plukje... :confused:

Janine
03-11-2004, 11:27
olijfolie, henna, amlapoeder etc

sabr21
03-11-2004, 12:40
salaam alaikom ouissam,haaruitval is een veelvoorkomend probleem. Ik kan je niet 1,2,3 vertellen wat de beste oplossing is omdat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn. Maar ik kan je wel tips en adviezen geven om je hoofdhuid en je haar beter te verzorgen waardoor haaruitval inchalah vermindert. We moeten ons als eerste goed realiseren dat het ene normaal proces is,alleen heeft de een het wat meer als de ander. Nou hier komen de adviezen! -was je haar niet te vaak,maximaal 3 keer per week en was je haar met een milde shampoo (bijv. Henna plus), gebruik geen conditioner of cremespoeling of wat dan ook,overbodig en teveel voor je haar!!!! -gebruik een knijpklip voor je haar en geen elastiek,teveel druk op je haar. -kam je haar alleen wanneer het droog is en begin van onderen naar boven -doe eens in de maand (of 2 maanden) henna in je haar,pure henna zonder 3shoeb enzo met een beetje olijfolie en megen met lauw water -eens per week kun je je hoofdhuid inmasseren met lauwe tot warme olijfolie,niet teveel laat dit een uur of twee intreken en was je haar met de milde shampoo -bij sommige vrouwen helpt de hoofddoek heel goed :) Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt,veel liefs

Janine
03-11-2004, 13:14
salaam alaikom ouissam,haaruitval is een veelvoorkomend probleem. Ik kan je niet 1,2,3 vertellen wat de beste oplossing is omdat er meerdere oorzaken voor kunnen zijn. Maar ik kan je wel tips en adviezen geven om je hoofdhuid en je haar beter te verzorgen waardoor haaruitval inchalah vermindert. We moeten ons als eerste goed realiseren dat het ene normaal proces is,alleen heeft de een het wat meer als de ander. Nou hier komen de adviezen! -was je haar niet te vaak,maximaal 3 keer per week en was je haar met een milde shampoo (bijv. Henna plus), gebruik geen conditioner of cremespoeling of wat dan ook,overbodig en teveel voor je haar!!!! -gebruik een knijpklip voor je haar en geen elastiek,teveel druk op je haar. -kam je haar alleen wanneer het droog is en begin van onderen naar boven -doe eens in de maand (of 2 maanden) henna in je haar,pure henna zonder 3shoeb enzo met een beetje olijfolie en megen met lauw water -eens per week kun je je hoofdhuid inmasseren met lauwe tot warme olijfolie,niet teveel laat dit een uur of twee intreken en was je haar met de milde shampoo -bij sommige vrouwen helpt de hoofddoek heel goed :) Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt,veel liefs ------------------------ Hoi In shampoo zittenmeestal ingredienten die niet goed zijn voor je haar hoor, dus ook belangrijk om te kijken naar shampoos die die schadleijke stoffen iet bevatten!!! :)

sabr21
03-11-2004, 13:20

ja klopt,heb jij suggusties dan?

Janine
03-11-2004, 13:25
ja klopt,heb jij suggusties dan? Ja, shampoos op natuurlijke basis! of haarpoeders waar je ook prima je haar mee kan wassen (neem poeder, amla poeder etc) of ipv shampoo conditioners gebruiken (ook hier kijken naar de ingredienten) en het sap van een halve citroen toevoegen aan je conditioner. als je dit ( beetje conditioenr, citroensap water) bij elkaar doet en o je haar wordt je haar ook super schoon, En je haalt de natuurlijke olien niet uit je haar.

sabr21
03-11-2004, 13:37
geef concrete voorbeelden van shampoo's ,en wat is amla poeder waar ka je het krijgen en hoe gebruik je het tnx ;)

Janine
03-11-2004, 13:57
www.sisay.nl, mariposa-import.com Amla is net als Henna een kruid dat je gebruikt. het wordt vaak gebruikt tegen haaruitval en zo heb je andere natuurlijke haarkruiden/poeders met elk hun eigen werking. Reetha - ka je als gezichtsmasker gebruiken maar ook als je bijv glans in het haar wil toevoegen.

sabr21
03-11-2004, 14:23
waar kun je het kopen?en hoe gebruik je het precies ,amlapoeder

Janine
03-11-2004, 14:37
Amla is the name given to the fruit of a small leafy tree (Emblica Officinalis) which grows through out India and bears an edible fruit. This fruit is highly prized both for its high vitamin C content and for the precious oil which is extracted from its seeds and pulp and used as a treatment for hair and scalp problems. Amla is a renound fruit about which even Ayurveda raves. It is used in eye syndromes, hair loss, children ailments etc. It purifies blood and improves skin texture. It is used in numerous medicinal preparations. It is used in general vitality tonics. It is also used in Trifla powder. It can be mixed with Henna, Shikakai, Tulsi and other herbs and be applied in hair in paste form. This cures hair fall, hair greying. It dyes, beautifies hair and rids numerous hair ailments. No wonder Amla Powder is made with hand picked amla fruits and made with great care while preserving its natural properties. Make the paste with Henna, Shikakai and Tulsi and apply on the hairs which reduces the falling of hairs and other hair problems. It can be used to make trifala. It can be consumed to get rid of hair loss, child ailment etc

sabr21
03-11-2004, 16:41
thanks for the information!Waar kan ik het kopen? groetjes

Janine
03-11-2004, 17:33
amla OLIE bij elke toko geloof ikwel haarpoeders bij sisay

Janine
03-11-2004, 17:35
ok ik ging te snel. je hebt amla olie en poeder. Amla poeder en andere poeders kun je bij sisay krijgen. olie moet je even kijken of een toko op de hoek het niet heeft. ik hoor het wel als het is gelukt.

sabr21
04-11-2004, 11:31
prima ik kijk wel bij de toko,en dan meng ik de olie met henna groetjes :)

Janine
04-11-2004, 12:21

die olie schijnt ook goed t4e zijn maar om eerlijk te zijn heb ik me daar niet in verdiept.

Pagina's : [1] 2