Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wie heeft er gisteren...

Pagina's : [1] 2

MissCasa
07-01-2003, 14:06

jongeren lager huis gezien op ned 3 wat vonden julie van de stelling je mag niet je hele gezicht bedekken.. en wie vinden julie goed tussen die jongeren... ik persoonlijk vind die bruine meisje die langs die marokaanse jongen Said zit.. goed

MissCasa
07-01-2003, 15:19
ben ik de enige

Sjemmelia
07-01-2003, 15:59
hoi miss casablanca, ja ik vind het toch een moeilijk onderwerp hoor, het staat nergens in de koran dat je je hele gezicht moet bedekken. Dus je kan het niet echt gooien op geloofsovertuiging. Maar ik vind niet dat je het moet gaan verbieden op school, want dan ontneem je iemand z'n recht om te leren. Als ze zelf maar op de hoogte is van de problemen die ze gaat ondervinden na haar school om een baan te vinden, want we leven nu eenmaal in een nederlandse samenleving. :zwaai:

MissCasa
07-01-2003, 16:38
...je mag het gewoon niet verbieden :kwaad: klaar

missrifia
07-01-2003, 16:45

shit joh heb ik m weer gemist, alle leuke delen mis ik van het lager huis, in de koran staat dat je gezicht en handen wel gezien mogen worden, ik weet eigenlijk ook niet precies waarom ze het doen, misschien kan iemand daar meer over vertellen, ma3a salama een moslimzuster

MissCasa
07-01-2003, 16:48
...omdat die dames niet gezien willen worden door andere mannen toch.. :D

mamitta
07-01-2003, 16:51
Origineel gepost door miss casablanca ...je mag het gewoon niet verbieden :kwaad: klaar Miss casa als jou kindjes later naar een kleuterschool gaan (inscAllah), dan wil je toch dat ze zich daar op hun gemak voelen en niet met enge traumas naar huis komen......... tis wel een moeilijk onderwerp maar ze hebben wel een hele sterk staande reden om het te verbieden.

MissCasa
07-01-2003, 16:54
...wa 3lesch

mamitta
07-01-2003, 17:15
Origineel gepost door miss casablanca ...wa 3lesch Nou mischien om het feit dat het voor een leidster van essentieel belang is om haar gezichtsuitdrukkingen te laten zien aan een kind, vergeet niet dat dit een belangrijke communicatie is ..........

MissCasa
07-01-2003, 17:16
...maar dan zou ze toch niet aan genomen worden..

mamitta
07-01-2003, 17:21
Misschien dat ze haar sluier afhad op haar intake.....maar wel sterk argument trouwens.

Amira_s
07-01-2003, 17:35
Ik zelf vind het belangrijk om iemands gezicht te zien bv tijdens een gesprek..................van mij mogen ze zo lopen, maar ik vind wel dat je dan soort afstand doet van de maatschappij en sociale contacten als je begrijp wat ik bedoel.................ik bedoel hoe ga je dan werk vinden enzo.

blabla
07-01-2003, 18:57
die twee meisjes zitten ergens op een roc ik heb er opzich niks op tegen als iemand haar hele gezicht wil sluieren maahaaar die twee meisjes volgen een opleiding voor een kinderdagverblijf of peuterschool ofzo en dat kan naruurlijk niet en daarom is de school er zo fel tegen en sorry daar kan ik ze nou eenmaal geen ongelijk in geven die twee zullen later les geven aan kleine kinderen en dan moet je gezicht nou eenmaal zienbaar zijn zijn ze het daar niet mee eens hadden ze maar een andere opleiding moeten kiezen ik verwacht ook niet van nederlanders dat ze dit soort gevallen gaan accepteren ik bedoel zij hebben zich ook aan ons aangepast dan mogen wij dat deels ook doen!

an3sdej
07-01-2003, 19:37
......je mag het gewoon niet verbieden klaar..... Casablanca, .. Waar haal je dit uit? Je woont hier in een westers land waar geen islamitische wetten heersen. Hier willen mensen en kinderen graag zien met wie ze van doen hebben. Van mij hoeven ze het ook niet te verbieden, maar dan ook niet klagen dat ze geen banen krijgen, want daar vraag je dan zelf om. En dan is het ook geen discriminatie. Hier maken anderen dan de islam en imams uit wat wel en niet gedragen mag worden wat kleding betreft.

RedOne
07-01-2003, 21:35

Origineel gepost door an3sdej ......je mag het gewoon niet verbieden klaar..... Casablanca, .. Waar haal je dit uit? Je woont hier in een westers land waar geen islamitische wetten heersen. Hier willen mensen en kinderen graag zien met wie ze van doen hebben. Van mij hoeven ze het ook niet te verbieden, maar dan ook niet klagen dat ze geen banen krijgen, want daar vraag je dan zelf om. En dan is het ook geen discriminatie. Hier maken anderen dan de islam en imams uit wat wel en niet gedragen mag worden wat kleding betreft. Een vent die vindt dat hij van binnen een vrouw is mag wel met make-up en een bloemetjesjurk naar werk gaan, die krijgen zelfs banen aangeboden (heb ik zelfs met eigen ogen gezien). Dat wordt geaccepteerd...."ja want we zijn tolerant." Maar een dame die slechts haar haren bedekt met een doekje, een hoofdoekje, krijgt gelijk bijna de hele 'Nederlandse' maatschappij over haar heen. Ik hoor de bekrompen Nederlander al zeggen: "Ja we zijn tolerant maar......" Niemand heeft haar gedwongen om de hoofddoek te dragen. Zij draagt de hoofddoek uit eigen vrije wil, het is haar geloofsovertuiging. En ik dacht vroeger altijd dat men hier in Nederland niemand kon 'chanteren' vanwege zijn of haar geloofsovertuiging. "Ja we zijn tolerant maar......" Zij beschikt over de juiste diploma's, spreekt nog beter Nederlands dan de gemiddelde Nederlandse snackbar bezoeker, maar nee, jij hebt een doekje op je hoofd, dat heeft met de Islam te maken, nee sorry daar motten wij niks van hebben. Want als ik de hele dag naar dat doekje van jou moet kijken, dan branden mijn ogen en word ik kots en kots kotsmisselijk. Waarom? Nou omdat ik jou dan niet als persoon zie, maar als moslim. "Ja we zijn tolerant maar.........moslims, nee daar mot ik niks van hebben."

Pagina's : [1] 2