Bekijk originele versie : Reconstructie pijnlijk of niet?
Beste lezers,
Graag alleen serieuze reacties, mensen die met scheldpartijen aan komen kakken plaese klik dan door want dan heb ik niks aan jou.
Hier komt mijn vraag ben een meisje van 23 jaar, en ben in het verleden misbruikt en mishandelt geweest, durfde het nooit aan iemand te vertellen tot nu toe ben ik actie aan het ondernemen.
ik ben namelijk door mijn eigen oom misbruikt geweest en het was een nachtmerrie elkedag opnieuw, ben geestelijk niet in orde en weet niet hoe ik verder met men leven moet ben op het moment kantje boord en zwaar deprie ben ook al naar de doker geweest en heeft me antie depressie pillen gegeven voor 4 maanden en nu gaat het wat beter met me maar een ding het probleem is er nog steeds, en ik vroeg me eigen af wie me hier mee kon helpen ik ook door mij huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis om te kijken wat de opties zijn voor een reconstructie van de zogenaamde maagdenvlies.
ze hebben me het een en het ander uitgelegd dat het mogelijk is om het reconstructie onder te gaan, alleen zeiden ze dat het meschien wel voor altijd pijnlijk kan zijn voor de rest van je leven als je gemeenschap hebt met je man.
Kan iemand mij a.u.b. meschien hier meer over vertellen, en alstublieft ik heb hier niet om gevraagd om dit met me te laten gebeuren heb het zo vaak uitgeschreeuwd maar niemand die me geloofde om dat het een hele degelijke man is z3ama!! :kwaad: zelfs men eigen zus geloofde mij niet ik kan er nog steeds om huilen.
Kan iemand mij vertellen die ook in deze situatie zit of is geweest of iemannd die er iets meer over weet of het altijd pijnlijk kan zijn als je eenmaal de reconstructie plaats heeft gevonden.
Mijn dank is heel groot, en ik hoop dat niemand dit ooit in zijn leven hoeft mee te maken.
Allah m3akom
Beslamma.
hallo,
Ik kan je helaas niet helpen, maar ik leef erg met je mee, het is erg moeilijk denk ik voor jou.
Wat vinden je ouders er eigenlijk van.
je moet wel met iemand praten hierover hoor, want anders blijft het de rest van je leven het je achtervolgen.
Ik weet dat ze bij een reconstructie de huid wat strakker bijelkaar trekken en dat dat bij het vrijen uitgerekt wordt. maar niet elk meisje bloed dus je hoeft toch niet perse een reconstructie.
Ben je van plan om binnenkort te gaan trouwen?
meknassi
07-01-2003, 17:36
bij een maagdenvliesreconstructie word het resterende weefsel (dat een soort ring is) via zelf oplosbare draadjes wat strakker bij mekaar getrokken, bij een eerste geslachtsgemeenschap zorgt dit ervoor dat het een beetje inscheurt en een beetje bloed.
Als deze ingreep normaal wordt uitgevoerd, zul je er achteraf geen last van hebben.
Wat betreft de psychologische kant van uw verhaal: misschien toch best eens een psychiater consulteren want als je zulke feiten gaat mentaal verdringen , kun je er achteraf veel problemen mee krijgen.
Veel goede moed!
myriam22
08-01-2003, 00:13
hey romania,
wat een verhaal zeg!! Wat erg dat je dit hebt moeten meemaken... Toch moedig van je om je hart hier te luchten!!! (dat doet deugd he?)
Voor een maagdenvliesreconstructie hoef je niet te overnachten in het ziekenhuis.Op een paar uurtjes kun je al naar huis. Maar over de voor- en nadelen kan ik je niets zeggen. Hoop dat het wat beter met je gaat en kop op hé!!!! Als je je hart nog eens wil luchten mag je me altijd pm-en!! We zijn er voor je! Allah-i3awn a ougti...
Hey meid wat zielig voor je dat je deze ellende moest mee maken. Moge Allah je hier bij helpen. Verder hoop ik dat het beter met je zal gaan in de toekomst!!
Groetjes,
Faatje
ik heb veel bewondering en respect voor je keuze en wens je ook heel erg veel sucses als je hulp nodig hebt of iemand wilt die met je mee gaat moet je me maar een mailtje sturen.
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen maar ik ben ervan overtuigd als iemand echt van je houd en je begrijpt jou ook accepteerd zonder zo'n ingrijp,omdat het ook iets geestelijks is.
Ik ben voor een hele kort periode getrouwd geweest maar heb een hele slecht ervaring met me ex-man gehad.Ik heb tijdens het ontmaagden veel pijn gehad en ben veel bloed verloren.Daarna kon ik niet meer met hem vrijen.Kijk mijn situatie is anders maar omdat ik nu met me nieuwe man erover praat gaat het al een stuk beter,ik heb nog steeds veel moeite met vrijen omdat ik telkens dat gevoel weer voor me ziet,maar omdat me man het weet kan hij erook rekenig mee houden.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat je wel een ingreep kunt doen maar dat dat het niet m
maar dat eigenlijk niet je problemen oplost.
Maar nog maals jij zit in een andere situatie waarbij eer van de familie en trots ook een rol spelen dus echt een moeilijk keuze.Kies je voor je zelf of voor je omgeving.veel sterkte en luister naar je hart,daar ligt meestal het goede antwoord
Bleu_Sky
09-01-2003, 16:17
Ik zou eens bij de GGD kijken of bij het RIAGG daar kunnen ze je verder helpen en hebben ze beroepsgeheim
Ik leef met je mee
yasminne
10-01-2003, 13:54
Meid waarom wil je zo een reconstructie tegen moet gaan als je weet dat daar nadelen uit kunnen bestaan mijn advies aan jou zou zijn vertel aan je toekomstige man dat dat is gebeurd want je kan er niets aan doen, ik bedoel als ie van je houd dan hoef je die hele reconstructie niet tegen moet.
Maar meid het is jouw leven, ik wens je veel succes en insha allah komt het helemaal goed met je.
Kus yasminne
Salaam Romanja.
Ik geef Yasminne gelijk, sis. Ik las je verhaal en dacht bij mezelf "Waarom wil ze in godsnaam zoiets doen??" Vooral omdat je weet dat er zoveel "risico's" aan hangen en ook omdat je ontmaagd bent op een gruwelijke manier waar JIJ helemaal NIETS aan kunt/kon doen. Jouw toekomstige zal daar heus wel begrip voor hebben, InchaAllah (als hij over een stel hersenen beschikt uiteraard ...)
Oughti, één raad: laat je lichaam voor wat het is. Jij treft geen schuld en naar mijn mening zal die reconstructie meer kwaad doen dan goed.
Moge Allah je al het geluk brengen in de toekomst, InchaAllah.
Hou je goed, sis.
Ma3assalama
*Misteek*
Dat je bloedeigen zus je niet gelooft vind ik toch wel heel erg......!!
Sterkte..
Ali Z
_BENZIE_
10-01-2003, 22:42
begin een praatgroep voor deze ellende
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.