Bekijk originele versie : Tegen Beleid van Verdonk.
Rebel_1963
30-10-2004, 22:55
Teken De Petitie Tegen Het Beleid Van Verdonk (#)
Teken Nu De Petitie Tegen Verdonk (#)
De petitie staat online op: www.petitie.net/archief/verdonk/
de link is ook bij andere sites aangemeld, maar zou jullie willen
vragen om zelf het een en ander te promoten. Alleen dan kan het succes
hebben en veel handtekeningen opleveren.
Met vriendelijke groet,
PETITIE: Stop het discriminerende beleid van minister Verdonk
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Zo
luidt Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet. Iedereen moet zich daaraan
houden. Minister Verdonk is hier geen uitzondering op.
De maatregelen die zij heeft genomen ten aanzien van gezinsvorming botsen
met dit gelijkheidsbeginsel en zijn louter discriminerend. Zo wordt van
degene die in Nederland woont en een partner uit het buitenland wil halen
geëist dat hij of zij 120 procent van het minimumloon verdient. Ook moeten
per 1 november 2004 de buitenlandse partner en de in Nederland woonachtige
21 jaar of ouder zijn, terwijl dat bij andere Nederlanders gewoon 18 jaar
blijft.
De eisen van Verdonk hebben een negatieve invloed op de integratie en werken
stigmatiserend. Verdonk wakkert de negatieve denkbeelden van sommige
Nederlanders aan. De minister moet dit beleid zo snel mogelijk ongedaan maken! en wij kunnen daar iets tegen doen.
Surf naar dit adres om te tekenen: www.petitie.net/archief/verdonk/
met dit gelijkheidsbeginsel en zijn louter discriminerend.
Maar is wel doelmatig en naar zal blijken zeer effectief.
bent_maghrebia
30-10-2004, 23:46
He rebel zeker lagerhuis gezien vandaag, he :P ik moet zeggen dat ik er zeker niet mee eens ben dat allochtonen moeten integreren met hun eigen centen (die ze van de bijstand krijgen) en zoals iemand al zei mensen zijn 50 jaar of ouder, dan krijg je een taal niet meer zo snel in je hoofd.. natuurlijk vind ik ook dat mensen de taal moeten leren in een land waar ze naar toe gaan, maar doe dat niet als mensen al 30 jaar in een land zijn en dan owja jullie moeten integreren.
Ik moet zeggen dat ik erg gelachen heb over de meningen van sommige mensen in het lagerhuis... het zal je maar gebeuren dat er in je gezicht gezegd word dat al de mensen van jou afkomst niet goed zijn opgevoedt door hun ouders. oke jij bent een uitzondering,.... want jij staat voor me neus, ik wil geen ruzie met jou.... of jij bent de enige opgeleidde... off jij hebt toevallig een mooie nette pak aan..... en zo kun je wel meer redenen bedenken waarom ze tegen hem zei dat hij een uitzondering was:P
ik vond het gewoon grappig, sommige mensen zijn zoo domm!
Rebel_1963
30-10-2004, 23:55
He rebel zeker lagerhuis gezien vandaag, he :P
Ik kijk trouw elke zaterdag, al was het alleen maar om te zien hoe A. Dadou (schrijf ik zijn naam zo goed?) in actie te zien, vanavond had hij terecht en met de dikke STIP gewonnen!
ik moet zeggen dat ik er zeker niet mee eens ben dat allochtonen moeten integreren met hun eigen centen (die ze van de bijstand krijgen) en zoals iemand al zei mensen zijn 50 jaar of ouder, dan krijg je een taal niet meer zo snel in je hoofd.. natuurlijk vind ik ook dat mensen de taal moeten leren in een land waar ze naar toe gaan, maar doe dat niet als mensen al 30 jaar in een land zijn en dan owja jullie moeten integreren.
Ongelooflijk niet? Weet je hoe duur zo'n taal cursus wel niet is, rond de 6000 euro, erg he?
Ik moet zeggen dat ik erg gelachen heb over de meningen van sommige mensen in het lagerhuis... het zal je maar gebeuren dat er in je gezicht gezegd word dat al de mensen van jou afkomst niet goed zijn opgevoedt door hun ouders. oke jij bent een uitzondering,.... want jij staat voor me neus, ik wil geen ruzie met jou.... of jij bent de enige opgeleidde... off jij hebt toevallig een mooie nette pak aan..... en zo kun je wel meer redenen bedenken waarom ze tegen hem zei dat hij een uitzondering was:P
Helaas kan ik er niet meer zo om lachen, het is triest en het word alleen maar erger.
En voor de kaaskopjes hierboven heb ik GEEN KOMMENTAAR! :D
knorknor
31-10-2004, 00:35
Teken De Petitie Tegen Het Beleid Van Verdonk (#)
Teken Nu De Petitie Tegen Verdonk (#)
De petitie staat online op: www.petitie.net/archief/verdonk/
de link is ook bij andere sites aangemeld, maar zou jullie willen
vragen om zelf het een en ander te promoten. Alleen dan kan het succes
hebben en veel handtekeningen opleveren.
Met vriendelijke groet,
PETITIE: Stop het discriminerende beleid van minister Verdonk
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk
behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke
gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. Zo
luidt Artikel 1 van de Nederlandse Grondwet. Iedereen moet zich daaraan
houden. Minister Verdonk is hier geen uitzondering op.
met dit gelijkheidsbeginsel en zijn louter discriminerend. Zo wordt van
degene die in Nederland woont en een partner uit het buitenland wil halen
geëist dat hij of zij 120 procent van het minimumloon verdient. Ook moeten
per 1 november 2004 de buitenlandse partner en de in Nederland woonachtige
21 jaar of ouder zijn, terwijl dat bij andere Nederlanders gewoon 18 jaar
blijft.
De eisen van Verdonk hebben een negatieve invloed op de integratie en werken
stigmatiserend. Verdonk wakkert de negatieve denkbeelden van sommige
Nederlanders aan. De minister moet dit beleid zo snel mogelijk ongedaan maken! en wij kunnen daar iets tegen doen.
Surf naar dit adres om te tekenen: www.petitie.net/archief/verdonk/
Of op welke grond dan ook is erbij verzonnen, dat staat niet in de grondwet.
er word naar inkomen en leeftijd gekeken, en dat valt niet onder : godsdienst, levensovertuiging, politiekegezindheid, ras of geslacht
Maar begrijp je de regel niet :confused: Het is juist bedoeld om mensen tegen zichzelf te beschermen. Waarom ik niet met 250 KM/H over de snelweg mag rijden is ook om mijzelf te beschermen, hoewel ik dit niet leuk vind .... dit is geen discriminatie op basis van snelheid.
Verdonk en haar ambtenaren zullen deze wetten erdoor krijgen!!
Pleeborstel
31-10-2004, 01:51
Verdonk en haar ambtenaren zullen deze wetten erdoor krijgen!!
Je moet je alleen afvragen hoe realistisch de praktijk zal zijn. Straks krijg je weer van die wachtlijsttoestanden en dan ben je nog verder van huis. Volgens mij is dit allemaal te laat...
Voor degenen die hierheen willen komen kan ik begrijpen dat er eisen worden gesteld maar als mensen al 30 jaar hier zijn kun je ze echt niet dwingen vind ik. Dat is een teken van zwakte van overheidskant...
Verdonk doet het hartstikke goed. Waar kan ik vóór haar beleid stemmen?
"Verdonk doet het hartstikke goed"
Absoluut :D
BRIEF AAN VERDONK OVER UITVOERING FRONTOFFICE TAKEN IND
De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft in een brief aan Minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie haar zorgen geuit over de gevolgen van de problemen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) voor gemeenten. Sinds zij vanaf april dit jaar frontoffice taken voor de IND uitvoeren, zijn grote en kleinere gemeenten tegen tal van knelpunten aangelopen. Belangrijke oorzaken zijn een verkeerde en te late aanlevering van verblijfstitels en verblijfspasjes door de IND. Vreemdelingen die recht hebben op voorzieningen zoals een uitkering of huursubsidie, kunnen hierdoor worden gedupeerd en omgekeerd worden soms onterecht voorzieningen toegekend.
In de brief aan de Minister vraagt de VNG, mede namens Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken (NVVB), de G4 en 100.000-plus-gemeenten, om de problemen bij de IND en achterblijvende ICT ondersteuning voor gemeenten zo spoedig mogelijk aan te pakken. Daarnaast moet er een oplossing geboden worden voor de extra financiële lasten die gemeenten als gevolg van de overgangsproblemen hebben ondervonden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
IND verwerpt aanpak vertrekcentra Verdonk
Het zijn niet meer alleen de gemeenten die kanttekeningen plaatsen bij het uitzettingsbeleid van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken. Ook ambtenaren zien grote bezwaren.
Forse kritiek komt er van de IND, de Immigratie en Naturalisatiedienst. Die moet straks aan de slag in de vertrekcentra voor mensen die niet langer in Nederland mogen blijven. In een brief van de Ondernemingsraad van de IND staat dat er geen werkinstructies zijn en dat de veiligheidssituatie wordt onderschat. Volgens de OR is het werken in de centra op deze wijze niet mogelijk.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ernstige problemen bij IND
DEN HAAG - De problemen bij de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zijn ernstig, maar niet onoplosbaar. Zo luidt de conclusie van onderzoek door Het Expertisecentrum HEC, dat is gedaan in opdracht van het hoofd van de IND. Naar aanleiding van de bevindingen heeft minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) de Algemene Rekenkamer gevraagd een zogeheten doelmatigheidsonderzoek te doen naar de dienst.
Dat heeft de bewindsvrouw, die verantwoordelijk is voor de IND, maandag aangekondigd. Op korte termijn worden maatregelen getroffen om de ergste nood te lenigen, het Rekenkameronderzoek moet uiteindelijk leiden tot een betere werkwijze van de IND.
Het rommelt al een tijd rond de IND. De dienst staat steevast hoog op het lijstje van klachten over de overheid dat elk jaar bij de Nationale Ombudsman binnenkomt. De telefonische bereikbaarheid is slecht, de afgifte van verblijfspapieren is traag en de behandeling van aanvragen voor verblijfsvergunningen duurt vaak te lang.
De overgang van taken van de Vreemdelingendienst naar de IND heeft de problemen verergerd. Daarbij is een nieuw computersysteem in gebruik genomen dat nog niet goed werkt. Deze zomer kwamen duizenden mensen in de problemen, omdat hun verblijfspassen niet gedrukt konden worden. Zonder pas konden zij geen woning, werk of uitkering krijgen.
Het was de hoofddirecteur van de IND zelf die in juli van dit jaar om het HEC-onderzoek vroeg. Volgens Verdonk valt hem niets te verwijten. Ze trekt zelf de conclusie dat de overdracht van taken van de Vreemdelingendienst naar de IND "niet helemaal vlekkeloos is verlopen". "De achterstanden zijn nog steeds te groot."
PvdA-Tweede-Kamerlid Dijsselbloem vindt het Rekenkameronderzoek nodig maar niet voldoende. "De problemen hebben ook veel te maken met de politieke beslissingen die de dienst onder grote druk zetten, zoals de overgang van Vreemdelingendienst naar IND en de operatie om 26.000 afgewezen asielzoekers uit te zetten. Dat is een onmogelijke opgave. Zo wordt de IND op onverantwoordelijke wijze in de soep gedraaid."
Hij houdt de optie open om als Tweede Kamer zelf een onderzoek te doen naar de IND, net zoals de commissie-Duijvestein dat onlangs deed naar de politieke besluitvorming rondom de Betuwelijn.
SP'er De Wit is ook voor een parlementair onderzoek. "Dit rapport onderstreept de noodzaak daarvan nog maar weer eens. Bovendien bewijst het het gelijk van alle klagers." Hij noemt het rapport van HEC " onthutsend", na alle sussende antwoorden die Verdonk de afgelopen tijd heeft gegeven op Kamervragen over de toestand bij de IND. "Ze had altijd een plan van aanpak of het probleem was altijd net opgelost. Het blijkt nu allemaal veel erger te zijn."
Computerfout belet nieuwe immigrant om in te burgeren
AMSTERDAM - Duizenden nieuwkomers (nieuwe immigranten) in Amsterdam kunnen niet aan hun verplichte inburgeringscursus beginnen, omdat de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) door computerfouten te laat is met het afgeven van verblijfsdocumenten. De gemeente Amsterdam heeft genoeg van de problemen en dreigt met een schadeclaim van enkele tonnen tegen minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken.
In een brief aan minister Verdonk beklaagt de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb van educatie en integratie zich over de problemen bij de IND. Volgens Aboutaleb is hierdoor in Amsterdam sprake van 'een ernstige verstoring van de inburgeringsketen, met schrijnende consequenties voor de betrokken vreemdelingen en de medewerkers van de instellingen die het inburgeringsprogramma uitvoeren'.
Aboutaleb schrijft dat gemeentelijke loketten worden overspoeld door nieuwkomers die om informatie smeken over de afgifte van hun verblijfspapieren en de start van hun inburgeringscursus. De gemeente kan vanwege het ontbreken van hun papieren echter niets zeggen over hun inburgering. Ook kunnen docenten niet starten met cursussen.
Bij een aantal inburgeringsloketten in Amsterdam is bij gebrek aan werk een ware leegloop ontstaan. Zo is het personeel van het Inburgeringsloket van het Register Amsterdam (bevolkingsregister) met andere taken belast .
Aboutaleb eist voor 15 oktober maatregelen van minister Verdonk. Anders volgt er een schadeclaim. De problemen in Amsterdam staan niet op zichzelf. Landelijk liggen 59 duizend aanvragen bij de IND, waarvan 28 duizend langer dan de wettelijk toegestane termijn van zes maanden. Verdonk heeft de Kamer onlangs beloofd 90 procent van de zaken ouder dan zes maanden nog dit jaar te zullen afhandelen.
Volgens Cees Meesters, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Burgerzaken, krijgt door een computerfout bij de Immigratiedienst zo'n 10 procent van de vreemdelingen een verkeerde status in gemeentelijke administraties.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik bedoel maar.........
Pleeborstel
31-10-2004, 13:50
Het verbaast me allemaal weer niks dat die IND er een puinhoop van maakt...Het zijn een stel talentloze ambtenaartjes die van efficient werken geen kaas hebben gegeten. Bureaucratie is hun handelsmerk en de burger is daardoor weer de klos. Je vraagt je af wanneer er nu eens beleid komt dat wel werkt...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.