Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik daag jullie uit.............

Pagina's : [1] 2

ithran
06-01-2003, 23:56

Om antwoord te geven op de volgende vragen. Test uw kennis. In de bijbel staat de komst van een profeet meerdere malen voorspeld Er wordt gezegd dat de profeet die komt lijkt op mosa a.s. Er wordt gezegd tegen de joden dat allah s.w.t. een profeet zal doen opstaan uit hun broederen. En er word gezegd dat hij de geliefde (in de originele tekst mahhamadim genaamd). Welke profeet word er voorspeld in de bijbel genaamd:"de geliefde". A. Isa a.s. B. Yousouf a.s. C. Soulayman a.s. D.Mohammed s.w.w.s. Licht je antwoord toe. _______________________ Welke van de volgende wetenschappelijke bevindingen of theorien worden erkend door de heilige koran??En omschrijf hoe of waar. A. De apentheorie van Charles Darwin. B. Het ooit hebben bestaan van de homo-erectus,neanderthaler,cro-magnon mensen. C. Het leven van de dinosauriers. D. De oerknal. E. Het bestaan van buitenaardse levensvormen. _______________________ Mocht isa a.s. zijn boodschap verkondigen aan mensen anders dan het volk van Israel. A. Ja B. Nee C. Dat mocht hij zelf uitmaken. _______________________ Welke van de volgende groeperingen worden beschouwd als kafiroun. A. sounieten B. shiieten C. Ahmedia beweging _______________________ Welke drie soorten dromen kennen wij??? _______________________ Welke nationaliteit heeft de schrijver van het script van risala, omar moughtar en abd-krim elkhattabi. A. Amerikaans B. Italiaans C. Spaans D. Frans E. Duits

Ismahane82
07-01-2003, 00:18
is er en script geschreven over abdelkarim el khattabi, nooit geweten, ik weet wel dat libie(omar elmoghtar) destijds door italie werd bezet, het zullen die hollywoodnaren wel zijn geweest

Ismahane82
07-01-2003, 00:20
de oerknal wordt naar mijn mening in de koraan uit de doeken gedaan, weet het niet zeker

HalfBlood
07-01-2003, 00:30
Origineel gepost door Ismahane82 de oerknal wordt naar mijn mening in de koraan uit de doeken gedaan, weet het niet zeker klopt.

ithran
07-01-2003, 00:37

Kom op mensen Al die simpele qwisjes die ik hier zie over de islam, en iedereen geeft antwoord. Nu schrijf ik een antal pittige vraagjes, waarop we verder kunnen discussieren mits iemand de antwoorden weet en er reageren maar 4 mensen.

AdamX
07-01-2003, 01:02
Origineel gepost door ithran Om antwoord te geven op de volgende vragen. Test uw kennis. In de bijbel staat de komst van een profeet meerdere malen voorspeld Er wordt gezegd dat de profeet die komt lijkt op mosa a.s. Er wordt gezegd tegen de joden dat allah s.w.t. een profeet zal doen opstaan uit hun broederen. En er word gezegd dat hij de geliefde (in de originele tekst mahhamadim genaamd). Welke profeet word er voorspeld in de bijbel genaamd:"de geliefde". D.Mohammed s.w.w.s. Licht je antwoord toe. zoals mustapha ook al eerder zei _______________________ Welke van de volgende wetenschappelijke bevindingen of theorien worden erkend door de heilige koran??En omschrijf hoe of waar. ik kies voor E, wij zijn niet de enige hier op dit planeet en buiten die planeet E. Het bestaan van buitenaardse levensvormen. _______________________ Mocht isa a.s. zijn boodschap verkondigen aan mensen anders dan het volk van Israel. A. Nee _______________________ Welke van de volgende groeperingen worden beschouwd als kafiroun. B. shiieten (Alaho a3lam) C. Ahmedia beweging (zeker weten) _______________________ Welke drie soorten dromen kennen wij??? De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft gezegd:" Een droom bestaat uit drie categorieën, een droom afkomstig van Allah, een droom met het doel ”triestheid" te zaaien die van de shaytan afkomstig is en een droom waarbij een persoon zichzelf spreekt in zijn waakperiode waarbij hij zijn bezigheden in zijn droom ziet" Boekharie 6499 en Moesliem 4200. _______________________ Welke nationaliteit heeft de schrijver van het script van risala, omar moughtar en abd-krim elkhattabi. B. Italiaans ik heb toevallig pas geleden z'n foto gezien en de echte foto van omar

AdamX
07-01-2003, 01:05
Origineel gepost door ithran Kom op mensen Al die simpele qwisjes die ik hier zie over de islam, en iedereen geeft antwoord. Nu schrijf ik een antal pittige vraagjes, waarop we verder kunnen discussieren mits iemand de antwoorden weet en er reageren maar 4 mensen. bij deze wil ik je diep uit m'n hart bedanken voor deze intressante vragen en inscha Allah door gaan, ik ben je vaste leerling

AdamX
07-01-2003, 20:19
ithran waar blijf je?? vertelosn of we het goed hebben en stel de volgende vragen aub !!

Lady_moi
07-01-2003, 20:20
ik breeek daar mn koppie nie aan

AdamX
07-01-2003, 20:21
Origineel gepost door lady_moi ik breeek daar mn koppie nie aan is wel de moeite waard of hou je niet van kennis?

Lady_moi
07-01-2003, 20:23
geen zin...

AdamX
07-01-2003, 20:24
Origineel gepost door lady_moi geen zin... waar heb je wel zin in :D

ithran
07-01-2003, 21:23
In de bijbel staat de komst van een profeet meerdere malen voorspeld Er wordt gezegd dat de profeet die komt lijkt op mosa a.s. Er wordt gezegd tegen de joden dat allah s.w.t. een profeet zal doen opstaan uit hun broederen. En er word gezegd dat hij de geliefde (in de originele tekst mahhamadim genaamd). Welke profeet word er voorspeld in de bijbel genaamd:"de geliefde". A. Isa a.s. B. Yousouf a.s. C. Soulayman a.s. D.Mohammed s.w.w.s. De antwoorden op de eerste vraag: De profeet die in het oude testament word voorspeld is mahhamadim, deze naam is letterlijk vertaald naar het latijns als "de geliefde". Volgens de christenen gaat het hier om isa a.s.(jezus), echter de naam zegt het zelf al, het gaat om Mohammad s.w.w.s. Er wordt gezegd dat hij lijkt op mosa a.s. Mosa a.s en Mohammad s.w.w.s. hebben beiden verboden en geboden ontvangen van allah s.w.t., isa a.s. heeft geen geboden of verboden ontvangen. Mosa a.s. en mohammad s.w.w.s. zijn beiden op latere leeftijd overleden, isa a.s. is verheven. Mosa a.s. en mohammad s.w.w.s. waren allebei leiders voor hun volk, isa a.s. was dit niet. Mosa a.s. en mohammad s.w.w.s hadden allebei twee ouders, isa a.s. niet. Er wordt in het oude testament gezegd tegen de joden dat allah s.w.t. een profeet zal doen opstaan uit hun broederen. Wij zijn allemaal bekend met het verhaal van isaak a.s. en ismail a.s. en om welke reden de joden en arabieren broederen zijn. Als allah s.w.t. tegen de joden zegt dat hij een profeet voortbrengt uit het midden van hun broederen dan word hiermee bedoeld uit het midden van de arabieren.

ithran
07-01-2003, 22:00
Welke van de volgende wetenschappelijke bevindingen of theorien worden erkend door de heilige koran??En omschrijf hoe of waar. A. De apentheorie van Charles Darwin. B. Het ooit hebben bestaan van de homo-erectus,neanderthaler,cro-magnon mensen. C. Het leven van de dinosauriers. D. De oerknal. E. Het bestaan van buitenaardse levensvormen. De antwoorden van de tweede vraag. A.De apentheorie van Charles Darwin is en blijft een theorie. Omdat hetgeen hij suggereert een stel chemische reacties betekend die ten eerste allemaal op het juiste tijdstip moeten plaatsvinden, om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat bijv. een hond verandert in een kat, en dit kan zelfs met hulp van de mens niet laat staan dat dit door toedoen van een opeenhoping van toevalligheden gebeurd. Maar het allerbelangrijkste is dat allah s.w.t. de wereld en elke soort heeft geschapen. De koran gaat niet accoord met de evolutietheorie in zijn geheel. B.De koran is het eens met het bestaan van de cro-magnon, de neanderthaler en de homo erectus. En hij heeft jullie door verschillende stadia heen geschapen'surah Noeh aya 14. Voorzeker wij hebben de mens in de beste vorm geschapen'surah Attien aya 4. "En JULLIE RABB IS ONAFHANKELIJK,BARMHARTIG.EN ALS HIJ HET WILKAN HIJ JULLIE VERNIETIGEN/WEGNEMEN EN IN JULLIE PLAATS ALS OPVOLGERS MAKEN WIE HIJ WIL ZOALS HIJ JULLIE UIT HET NAGESLACHT VAN ANDERE MENSEN DEED ONTSTAAN".surah Anna'am aya 133. "WIJ ZIJN HET DIE HEN GESCHAPEN HEBBEN EN HUN LICHAAMSBOUW HEBBEN GESTERKT.EN INDIEN WIJ WILLEN KUNNEN WIJ HEN DOOR GELIJKSOORTIGE SCHEPSELEN VERVANGEN.surah Al-Insan aya 28. C. Over de dinosauriers zegt de koran niets, er staat niet of ze wel of niet hebben bestaan. D. De oerknal werd 1400 jaar geleden al beschreven in de heilige koran. "HEBBEN DE ONGELOVIGEN NIET INGEZIEN DAT DE HEMELEN EN DE AARDE SAMENGEPAKT WAREN ALS EEN VERENIGD DEEL, DAN DEDEN WIJ ZE UIT ELKAAR SPLIJTEN.EN WE HEBBEN AL HETGEEN LEEFT UIT WATER GEMAAKT, WILLEN ZIJ DAN NIET GELOVEN' surah Al-Anbiya aya 30. Uit elkaar splijten stelt een explosie voor. E. Vanuit het oogpunt dat allah s.w.t. de djjin en de mens heeft geschapen betekend het dat er geen andere intelligente levensvormen op andere planeten zijn.

ithran
08-01-2003, 21:01

Mocht isa a.s. zijn boodschap verkondigen aan mensen anders dan het volk van Israel. A. Ja B. Nee C. Dat mocht hij zelf uitmaken. Antwoord op vraag drie is: nee. isa a.s. mocht zijn boodschap alleen aan de israeliers verkondigen.

Pagina's : [1] 2