Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : broeders en zusters!!! help me aub

Pagina's : [1] 2 3

LZN
30-10-2004, 01:37

Salaam Alaikoum, Ik heb een broer van ruim 30 jaar. Hij bid en vast niet. mijn ouders hebben goed hun best gedaan om ons zo islamitisch op te voeden. elke keer als wij (broers en zussen) of mijn ouders, vooral mijn moeder, met hem hierover praten, wordt hij boos en zegt ie dat we op moeten houden. mijn moeder heeft tig keren met hem hierover gepraat en het enige wat hij zegt is : 'jaja laat me met rust' of 'asjeblieft hou op'. Ik weet niet wat de juiste du'a hiervoor is. Broeders en zusters hierbij vraag ik jullie om een paar Duaat voor mijn broer, zodat hij InshaAllah de juiste pad zal volgen. Allah yjajikoum bel gheer!! Alaikoum Salaam.

Kaaz
30-10-2004, 01:41
Doorzichtig en flauw.

AdamX
30-10-2004, 01:43
Allah ihdieh oy hdiena tip: geef hem eens wat boeken over de islam

l0vergirl
30-10-2004, 13:08
breng hem naar een islamistische tehuis daar blijft hij zo langs als zijn ouders willen en daar leren ze hem over de goddienst ;)

Peej
30-10-2004, 13:15

De keuze voor de islam is toch een vrije keuze? Als jou broer er dan voor kiest om die islam niet tot de letter te volgen dien jij daar toch respect voor te hebben? Hoe moeilijk dat ook voor je is.

Peej
30-10-2004, 13:16
breng hem naar een islamistische tehuis daar blijft hij zo langs als zijn ouders willen en daar leren ze hem over de goddienst ;) Wat moet ik me voorstellen bij zo'n islamitisch huis? Een soort brainwasserette?

grendel
30-10-2004, 13:46
Salaam Alaikoum, Ik heb een broer van ruim 30 jaar. Hij bid en vast niet. mijn ouders hebben goed hun best gedaan om ons zo islamitisch op te voeden. elke keer als wij (broers en zussen) of mijn ouders, vooral mijn moeder, met hem hierover praten, wordt hij boos en zegt ie dat we op moeten houden. mijn moeder heeft tig keren met hem hierover gepraat en het enige wat hij zegt is : 'jaja laat me met rust' of 'asjeblieft hou op'. Ik weet niet wat de juiste du'a hiervoor is. Broeders en zusters hierbij vraag ik jullie om een paar Duaat voor mijn broer, zodat hij InshaAllah de juiste pad zal volgen. Allah yjajikoum bel gheer!! Alaikoum Salaam Maar voor de rest is het wel een aardige gozer ?

Raihana
30-10-2004, 13:49
Maar voor de rest is het wel een aardige gozer ? Grendel ben jij toevallig ruim 30 jaar? :maf:

grendel
30-10-2004, 13:54
Grendel ben jij toevallig ruim 30 jaar? :maf: 30 + .... :D En mijn moeder is nog steeds gek op me :D

AlZawahiri
30-10-2004, 14:40
Salaam Oe3aleikoem zuster, Ik heb je verhaal gelezen, en ik weet waarover je praat. je moeten hem juist niet te veel pushen, anders kweek hij alleen nog maar meer afkeer voor de Islaam. Er zijn verschillende dingen dat je kunt doen: Ten eerste wat helpt is Dou3a doen voor hem, want alleen Allah (swt) leidt wie hij wil. Ten tweede wat je kunt doen is het volgende: Koop wat Islamitische boeken en zet deze thuis in de boekenkast, of ergens waar ze opvallen, en mocht Allah (swt) het willen zal hij ze lezen, en vandaaruit gaan nadeken over de Islaam en zijn Leven. En als laatste kun je iemand naar hem toesturen met wie hij goed kan opschieten, en met hem op een speelse manier over de Islaam praten, en hem zo aan het nadenken zetten. Want vergeet niet dat Allah (swt) altijd een persoon op jouw pad stuurt die jouw naar het goede uitnodigt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Raihana
30-10-2004, 14:42
30 + .... :D En mijn moeder is nog steeds gek op me :D 30 + zelfs, niet te merken zeg, maar goed zie dat als een compliment.. En tja wat moet je moeder anders..

Raihana
30-10-2004, 14:45
Salaam Alaikoum, Ik heb een broer van ruim 30 jaar. Hij bid en vast niet. mijn ouders hebben goed hun best gedaan om ons zo islamitisch op te voeden. elke keer als wij (broers en zussen) of mijn ouders, vooral mijn moeder, met hem hierover praten, wordt hij boos en zegt ie dat we op moeten houden. mijn moeder heeft tig keren met hem hierover gepraat en het enige wat hij zegt is : 'jaja laat me met rust' of 'asjeblieft hou op'. Ik weet niet wat de juiste du'a hiervoor is. Broeders en zusters hierbij vraag ik jullie om een paar Duaat voor mijn broer, zodat hij InshaAllah de juiste pad zal volgen. Allah yjajikoum bel gheer!! Alaikoum Salaam Veel doe3a dat is het beste wat je kan doen, hij is al volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken, en Allah leid wie hij wil.. Moge Allah hem en Grendel en ons allen leiden op het juiste pad..

grendel
30-10-2004, 14:49
30 + zelfs, niet te merken zeg, maar goed zie dat als een compliment.. En tja wat moet je moeder anders.. Bedankt :D Zolang die jongen in deze topic gewoon zijn leventje leidt, netjes elke morgen naar zijn werk gaat, geem domme dingen doet, vindt ik dat die moeder best wel trots daarop mag zijn. Ze kan moeilijk de Islam door zijn strot duwen, dat werkt toch niet.

grendel
30-10-2004, 14:49
Veel doe3a dat is het beste wat je kan doen, hij is al volwassen genoeg om zijn eigen keuzes te maken, en Allah leid wie hij wil.. Moge Allah hem en Grendel en ons allen leiden op het juiste pad.. Wie weet doet HIJ dat al :D

Raihana
30-10-2004, 14:58

Wie weet doet HIJ dat al :D Inchallah.. Ik zal je niet vergeten in mij smeekbedes.. Ps: Je ondertekening :hihi:

Pagina's : [1] 2 3