Bekijk originele versie : UWV en Afkeuren
mamamoesa
15-09-2011, 17:17
Hallo,
Heeft iemand hier ervaring in het afkeuren door UWV ivm de ziekte MS?
Werkgever wil een keuring laten doen.
Geen idee hoe dit in z'n werk gaat?????
rebeca26
15-09-2011, 17:31
mischien een raar vraag maar wat is MS
princes_s
15-09-2011, 18:52
Ik ben volledig afgekeurd, alleen ging het bij mij niet middels de werkgever.
Eerst zat ik 2 jaar in de ziektewet, vervolgens kreeg ik daarna een wia uitkering. Ik moest daarna 2 gesprekken aangaan met het uwv. Eén was met een uwv arts en de tweede met een arbeidsdeskundige.
Op basis daarvan werd een rapport opgesteld met hun eindconlussies. En of en hoeveel procent je bent afgekeurd.
mamamoesa
15-09-2011, 19:31
MS is voluit Multiple Sclerose en het is een ziekte die ontstekingen in je hersens verooraakt kortgezegd en daardoor vallen lichaamsfuncties tijdelijk geheel of gedeeltelijk uit. Van de ontstekingen hou je littekens die zorgen voor schade aan jelichaam
En wat voor gesprekken zijn dat? En zijn ze echt zo moeilijk?????
Bij mij hadden ze het bloed onder mijn nagels gehaald. De UWV arts dan.De arbeidsdeskundige heeft me 80/100% afgekeurd gegeven en na een jaar moet ik terug komen voor het geval het met me beter gaat en ik toch aan het werk kan.
Er zat daar een vrouw in de wachtkamer 3 hartoperaties en ze kon amper lopen of praten. Zo moest ze toch weken voor 25 uur per week.
Allah hie star oe safi. Maar flink overdrijven mag wat hierboven werd geschreven...., heb ik ook gedaan.....
mamamoesa
17-09-2011, 09:29
Maar hoe gaat zo;n gesprek/keuring? Wat kan ik verwachten? En ben je na een jaar teruggegaan?
mamamoesa
17-09-2011, 09:48
Weet iemand hoe het werkt als je gedeeltelijk wordt afgekeurd, dan werk je een stukje en een stukje uitkering van UWV. Stel dat je geen baan meer hebt, krijg je dan wel nog je stukje uitkering?????
Ik moet nog terugkomen in Juni 2012 als we nog in leven zijn. Als je gedeeltelijk word afgekeurd en erbij werkt dan wordt dat verrekend met je uitkering. Zit je zonder werk dan behoud je je gehele uitkering weer. Dus het gedeelte waar je voor werd afgekeurd.
mamamoesa
17-09-2011, 15:55
Stel je wordt voor de helft afgekeurd, en je werkt niet. Krijg je dan gewoon die uitkering? Maar voor hoelang krijg je dat dan? En kijken ze dan ook naar wat je man verdient? En ik werk 4 dagen, stel ik word voor de helft afgekeurd, kan ik dan bij wijze van halve dagen werken en voor de ander helft krijg ik een uitkering???Ik snap niks van die materie
Kijk je krijgt een afkeuring voor een bepaalde percentage. Dat is de WIA. Stel in jouw geval word je voor 2 dagen afgekeurd, dat is bv 50% dan krijg je die 50% uitgekeerd. 70% van je laatst verdiende loon. Ze zullen waarschijnlijk je wel aan het werk willen hebben, dus of ander werk zoeken of helpen om te reïntegreren. Ze zijn heel scherp bij het afkeuren. Je moet zowat bedlegerig zijn wil je 100% afgekeurd worden. In jouw geval naarmate je meer gaat werken naast je WIA uitkering des ermeer van je uitkering wordt afgetrokken. Stel je krijgt 500 euro aan WIA. Je gaat er 2 ochtenden bij werken dan wordt dat verrekend met je uitkering. Eind van het jaar heb je ook nog de belasting dienst op je dak want dan moet je nog dokken, omdat je twee inkomsten had en je man een inkomen had. Dus dan moet je op 1 de loonheffingskorting niet laten toepassen. Dus bij het inkomen waar je het minst verdiend.
Daarom werken de meeste mensen zwart naast hun WIA, dat is het meest gunstige. Je houd dan meer over eind van de maand en je bent al die extraatjes niet kwiijt, zoals toeslagen, huur/zorg etc....
mamamoesa
19-09-2011, 22:49
Ik heb een contract voor dagen, stel ik word voor 50% afgekeurd, ik dacht dat je dan bijv 500 van de WIA krijgt en je moet nog 2 dagen werken en daar krijg je loon voor. Stel je wordt 50 % afgekeurd, dat heeft toch niks te maken met het loon van ej man toch? Het werkt niet zoals de WW, dat krijg je max 3 jaar en dan afgelopen als je man genoeg verdient.
Ik heb een contract voor dagen, stel ik word voor 50% afgekeurd, ik dacht dat je dan bijv 500 van de WIA krijgt en je moet nog 2 dagen werken en daar krijg je loon voor. Stel je wordt 50 % afgekeurd, dat heeft toch niks te maken met het loon van ej man toch? Het werkt niet zoals de WW, dat krijg je max 3 jaar en dan afgelopen als je man genoeg verdient.
Het werkt inderdaad niet als de WW. Het klopt wat je zegt. als je bv 500 van de Wia krijgt en je nog 2 dagen erbij werkt, dat je daar ook loon voor krijgt. Het staat los van het inkomen van je man. Alleen met een WIA uitkering en een 2 dagen contract bv moet je rekening houden met de loonheffingskorting en deze maar bij degene toepassen waar je het meest verdiend.
Anders moet je het eind van het jaar terugbetalen!
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.