Bekijk originele versie : Integratie, Assimilatie?? Geen Integratie???
Hoe denken jullie erover en wat verstaan jullie onder de volgende termen en hoe ver willen jullie gaan?
Jullie reactie graag.
Indien jullie niet akkoord zijn met de definitie van één van de termen dan mogen jullie hierover in discussie treden en jullie definitie van de desbetreffende term naar voren brengen.
:zwaai:
wafa_armani
06-01-2003, 21:45
ik denk dat alle termen door elkaar worden gehaald...en mensen weten vaak niet wat het verschil is tussen integratie en assimilatie :(
xXxarmanixXx
Willen we met z'n allen hier in de toekomst vredig samen kunnen leven, dan is assimilatie, met behoud van de eigen godsdienst, maar met overnemen van de westerse cultuur volgens mij de enig goede keus.
Origineel gepost door an3sdej
Willen we met z'n allen hier in de toekomst vredig samen kunnen leven, dan is assimilatie, met behoud van de eigen godsdienst, maar met overnemen van de westerse cultuur volgens mij de enig goede keus.
Cultuur is onder andere het wereldbeeld, de ideologie die een bepaalde groepering aanhangt. Het lijkt me heel moeilijk de westerse cultuur en islamitisch geloof te verenigen, ik denk dat er juist een nieuwe cultuur ontstaat. Misschien zie ik dit verkeerd?
Salaam an3sdej.
Blijkbaar weet je niet wat assimilatie inhoudt. Hoe kan je assimilatie met behoud van de eigen godsdienst verenigen?????? Tenzij je zoals Ayan Hirsi Ali denkt??? Want volgens de autochtonen is zij de perfect geïntegreerde of geassimileerde persoon. Assimilatie is jouw kinderen Jan, Piet, Jaak noemen. Friet met biefstuk eten. Kerstmis vieren. En vooral negatief staan tegen die " achterlijke" godsdienst. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Neen, We mogen ons niet assimileren! Nooit!!!!
Houdt u eigenheid voor je het verloren hebt!
METALSA_23
07-01-2003, 11:42
Ach over 50 jaar is iedereen zover aangepast dat niemand meer weet waar ie vandaan komt toch
.......Het lijkt me heel moeilijk de westerse cultuur en islamitisch geloof te verenigen, ik denk dat er juist een nieuwe cultuur ontstaat. Misschien zie ik dit verkeerd?.......
Rajaa, waarom konden joden het wel? Waarom kunnen boedhisten en hindoe's het wel?
Als de grote meerderheid van de oude joods-christelijke/humanistische cultuur zich aan willen passen aan de islam, of samen met de islamieten een nieuwe cultuur willen aannemen, dan heb je gelijk. Echter, de meeste autochtonen hechten erg aan de oude cultuur waarin vooral humanistische denkbeelden hoog in het vaandel staan, en zullen dat niet graag inwisselen voor een cultuur gebaseerd op een religie, die totaal vreemd is aan de westerse manier van denken.
wafa_armani
07-01-2003, 15:11
dit bedoel ik dus......mensen halen integratie en assimilatie DOOR ELKAAR....
xXxarmanixXx
The_Borg
07-01-2003, 15:18
You will be lower your shields and prepare to be assimilated.
YOU WILL SERVE THE COLLECTIVE!
http://www.scorpion.clara.net/sev9.jpg
We are borg.
http://www.egri.co.uk/smileys/borg-drone.gif
wafa_armani
07-01-2003, 15:21
Origineel gepost door The_Borg
We are borg.
:D :confused: :confused: :D
(dis is geen assimilatie meer, maar TRANSFORMER :maf: , misschien moet je die ook opnemen in je enquete TweeT ;) )
Echter, de meeste autochtonen hechten erg aan de oude cultuur waarin vooral humanistische denkbeelden hoog in het vaandel staan, en zullen dat niet graag inwisselen voor een cultuur gebaseerd op een religie, die totaal vreemd is aan de westerse manier van denken.
Is het niet zo dat men in de 'beschaafde tolerante westerse' wereld de medemens moet accepteren ongeacht ras, religie of overtuiging. Zoals ik je al in een ander topic duidelijk maakte draaien alle Europese moslims makkelijk mee in de maatschappij, ze spreken de taal en kennen de zogenaamde 'normen en waarden' (vaak weet een autochtoon zelf niet eens wat daar nou precies mee bedoeld wordt).
En jij slaat nou precies de spijker op zijn kop Andries. Jij zegt zelf dat de meeste autochtonen aan een oude cultuur vasthouden die weinig ruimte biedt voor de Islam. Dus hoe kan de moderne westerse 'aangepaste' moslim nou worden geaccepteerd, de meeste autochtonen willen toch niks van hem/haar hebben.
Dus het wordt eens tijd dat die autochtonen waar jij het over hebt eens gaan staan voor wat ze zeggen. Bewijs en laat zien dat je uit het westen komt, waar beschaafdheid en tolerantie hoog in het vaandel staat. Maar ja, zo lang die autochtonen zelf niet moderniseren door vast te houden aan een oude cultuur (door alle moslims hier in Nedrland te beoordelen op wat er aan de andere kant van de wereld gebeurt, of op uitspraken van een enkeling), hoef je van de moderne moslim niet te verwachten dat hij nogmaals de hielen van de ozo 'moderne, westerse beschaafde en tolerante' autochtoon gaat likken.
Accepteer het nou eens, wij zijn en blijven altijd moslim!
Origineel gepost door The_Borg
We are borg.
Dacht het niet he. Starfleet is er ook nog. Deze sovereign-class ships maken korte metten met een Borg Cube. :goedzo:
http://www.soft.net.uk/majeed/sfdbase/images/soverign.gif
.....En jij slaat nou precies de spijker op zijn kop Andries. Jij zegt zelf dat de meeste autochtonen aan een oude cultuur vasthouden die weinig ruimte biedt voor de Islam. .......
Er is hier vrijheid van Godsdienst. Dus ook voor de islam. Alleen het vasthouden aan oude (noord-Afrikaanse of anderzins niet westerse) culturen zal niet worden geaccepteerd, daar die totaal niet overeenkomt met de westerse. Op geen enkel gebied aangaande de westerse cultuur.
Waarom zou de Nederlandse samenleving oude niet westerse omgangsvormen moeten leren accepteren? Waarom niet westerse waarden en normen overnemen of accepteren als die niet in het westers cultuurpatroon en binnen westerse normen en waarden vallen?
Waarom zou de Nederlandse samenleving oude niet westerse omgangsvormen moeten leren accepteren? Waarom niet westerse waarden en normen overnemen of accepteren als die niet in het westers cultuurpatroon en binnen westerse normen en waarden vallen?
Hoor je jezelf Andries, echt tolerant klink je niet. Het enige wat ik hoor is: "Waarom zou de Nederlandse samenleving 'dit' moeten accepteren" en "Waarom zou de Nederlandse samenleving 'dat' moeten accepteren"
Alsof er hier in Nederland een 'Nederlandse' cultuur bestaat. Nou Andries, dan mag jij mij eens even haarfijn uit gaan leggen wat jij nou precies bedoelt met de 'Nederlandse' cultuur en de 'Nederlandse' normen en waarden. Volgens mij heeft elke Hollander weer een andere definitie. Maar goed, ik ben benieuwd wat Andries nou precies onder cultuur en normen en waarden verstaat.
En volgens mij staat het westen er 'zogenaamd' om bekend dat zij iedereen in hun waarde laten zolang je je maar aan de wetten houdt. Wij moslims krijgen steeds meer de indruk dat het niet meer om 'in je waarde gelaten worden' gaat, maar meer om MOETEN. En kijk, daar passen wij Europese moslims voor. Moet ik jou nou bijvoorbeeld echt gaan uitleggen dat niet iedereen een transexueel MOET zijn, en niet iedereen van de zwarte kousen kerk MOET zijn, niet iedereen naar een paren-club MOET gaan. Dat MAG je allemaal zelf weten, zolang je je maar aan de wet houdt. En als jij ons gaat vertellen dat iedereen zich als een 'Hollander' MOET gaan gedragen (wat dat ook moge zijn; naar de Chinees gaan? Elke weekend naar de camping?), dan lachen wij jou heel hard in je gezicht uit Andries. Zolang je je aan de wet houdt en probleemloos in de Nederlandse maatschappij meedraait (zoals velen van ons ook doen) bestaat er geen MOETEN, maar alleen MOGEN.
Ik merk gewoon aan je dat jij net als vele anderen ons moslims gewoon een doorn in het oog vindt.
Of je het nou een leuk geloof vindt of niet, leer er mee leven Andries, want het is niet aan personen zoals jij wat wij nou wel of wat wij nou niet MOETEN doen. Wist je bijvoorbeeld dat ook moslims Nederlanders zijn?
RedOne, Voel jij je Nederlander? Zou jij, mocht Nederland in oorlog raken met een ander land, Nederland willen "dienen"?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.