Bekijk originele versie : "Nationale Bijbeltest", toeval ... ?
Ach, zou het toeval zijn, een Nationale Bijbeltest? In verband met de presentatie van de nieuwe vertaling van de Bijbel?
Of is deze test een onderdeel van een groot plan. Een plan om de Nederlanders weer bijbelvast te maken? Om al die waarden en normen in dat boek weer zichtbaar te maken? Al die waarden waar we allemaal mee zijn opgegroeid, van doordrongen zijn en die we met de paplepel kregen ingegoten?
Ik geloof niet in toeval. Nu we de laatste jaren met de Koran te pas en te onpas om de oren worden geslagen, wordt het tijd dat we de Bijbel weer in stelling brengen.
Denk ik ...
Hoe goed kent u het meest gelezen boek ter wereld? Kijk naar dit unieke televisie evenement, en maak gelijktijdig de test op internet!
TEST UZELF OP UW KENNIS VAN DE BIJBEL!
DOE MEE AAN DE NATIONALE BIJBELTEST 2004
Philip Freriks en Mieke van der Weij presenteren dit spannende programma. Hoe brengt u het er vanaf? En wie zullen er in de studio winnen? Zijn het de protestanten? Of weten katholieken toch meer van de Bijbel? Hoe ver komen de hoeren en de tollenaars, of de goddelozen?
http://members.chello.nl/nastol/BijbelBoek.gif
Wilt u weten hoe Bijbelvast Henny Huisman, Bart Chabot of Lucille Werner is, kijk dan op 30 oktober naar De Nationale Bijbeltest 2004. En ook al kent u de Bijbel niet uit uw hoofd, dan nog kunt u heel ver komen!
LaMorena
28-10-2004, 16:50
belachelijk
belachelijk
Waarom? Omdat moslims geen Nationale Korantest durven aan te gaan?
Het is een complot van Balkenende samen met Simonis. ;)
Ach, loop heen, de Bijbel is voor iedereen. Of je jong bent, oud, man/vrouw of allebei. Het is heel goed om de bijbelkennis op te frissen. Zo voorkom je dat dat boek oud en stoffig wordt.
Gewoon de kift, moslims durven elkaar niet over de Koran te overhoren. Stel je voor dat iemand een lied of tekst anders uitlegt ... Nou, dat zou vloeken in de kerk zijn.
Ik doe mee.
KING_ZITA
28-10-2004, 19:40
Ach, loop heen, de Bijbel is voor iedereen. Of je jong bent, oud, man/vrouw of allebei. Het is heel goed om de bijbelkennis op te frissen. Zo voorkom je dat dat boek oud en stoffig wordt.
Gewoon de kift, moslims durven elkaar niet over de Koran te overhoren. Stel je voor dat iemand een lied of tekst anders uitlegt ... Nou, dat zou vloeken in de kerk zijn.
Ik doe mee.
Je kakelt als een kip zonder kop. Werkelijk, je weet gewoon niet waar je over spreekt. Schaf een sateliet schotel aan en stem af op een willekeurige islamitische zender... Er worden overal wedstrijden foutloos reciteren gehouden. Een concurerende site organiseert nu al jaren een islam kwis met de ramadan.
Kwis of geen kwis, moslims leren de koran gewoon uit hun hoofd. Dag Scottie, loser.
Zita.
Is toch alleen maar goed? Laat ze tenminste iets van Allah's woord meekrijgen. Kunnen ze tenminste later de Koran beter begrijpen.
Ach, jullie dwalen af. En daar is zo'n Bijbel goed voor, om de afgedwaalde schaapjes bij de kudde te halen.
De Grote en Onvervangbare en Waarheidgegarandeerde Korantest.
Ach, zou het toeval zijn, een Nationale Bijbeltest? In verband met de presentatie van de nieuwe vertaling van de Bijbel?
Of is deze test een onderdeel van een groot plan. Een plan om de Nederlanders weer bijbelvast te maken? Om al die waarden en normen in dat boek weer zichtbaar te maken? Al die waarden waar we allemaal mee zijn opgegroeid, van doordrongen zijn en die we met de paplepel kregen ingegoten?
Ik geloof niet in toeval. Nu we de laatste jaren met de Koran te pas en te onpas om de oren worden geslagen, wordt het tijd dat we de Bijbel weer in stelling brengen.
Denk ik ...
Hoe goed kent u het meest gelezen boek ter wereld? Kijk naar dit unieke televisie evenement, en maak gelijktijdig de test op internet!
TEST UZELF OP UW KENNIS VAN DE BIJBEL!
DOE MEE AAN DE NATIONALE BIJBELTEST 2004
Philip Freriks en Mieke van der Weij presenteren dit spannende programma. Hoe brengt u het er vanaf? En wie zullen er in de studio winnen? Zijn het de protestanten? Of weten katholieken toch meer van de Bijbel? Hoe ver komen de hoeren en de tollenaars, of de goddelozen?
http://members.chello.nl/nastol/BijbelBoek.gif
Wilt u weten hoe Bijbelvast Henny Huisman, Bart Chabot of Lucille Werner is, kijk dan op 30 oktober naar De Nationale Bijbeltest 2004. En ook al kent u de Bijbel niet uit uw hoofd, dan nog kunt u heel ver komen!
Kan nooit kwaad om je vijand te kennen :D
Je zou de koran ook gewoon kunnen gaan lezen. Dan heb je zo'n kwisje ook niet nodig ;)
Ik heb het geprobeerd, maar vind het een onmogelijk boek. :(
Erg, erg moeilijk om te lezen. Er zit - voor mij als niet-moslim - totaal geen lijn en logica in. Het springt van de hak op de tak. Onleesbaar.
Verschillende mensen op dit forum hebben me ook al aangeraden liever boeken over de islam en over de koran te lezen.
KING_ZITA
28-10-2004, 21:33
Met een komma of tien, wie, niet, weg, is, is, gezien........
De ironie... 'Loser' schrijf je gewoon met 1 'o'. Ook een komma achter mijn afsluiting 'Zita'? Nooit zelfs maar geweten dat dat mag!
Hoe dan ook, hier heb ik meer voor je geschreven over je komma's: http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=6924858&postcount=140
Zita.
KING_ZITA
28-10-2004, 21:36
Ach, jullie dwalen af. En daar is zo'n Bijbel goed voor, om de afgedwaalde schaapjes bij de kudde te halen.
De Grote en Onvervangbare en Waarheidgegarandeerde Korantest.
Dat is nonsens, ik heb je bewering onderuit gehaald. Is dat je niet opgevallen? Je dwaalt af door niet op je woorden terug te komen.
Zita.
Ach, het enige wat jij doet, Zita is proberen mijn topicje onderuit te halen. Maar dat kun je niet. En wat jij zeker niet kunt is mij dwingen op mijn woorden terug te komen.
Ik zou kakelen als een kip zonder kop? Jij kijkt teveel naar hele foute video's van makers die zich op de Koran baseren. "Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel".
Bijbeltest? Reken maar dat Nederland zaterdagavond voor de buis zit. Ik wel, samen met Joshua, een nieuwe ster aan het liefdesfirmament.
Met een komma of tien, wie, niet, weg, is, is, gezien........
Zou je er niet beter een PUNT achter kunnen zetten....
Elkaar om taalfouten in de haren gaan zitten, is nu niet iets waar je trots om kunt wezen!!
Ontopic: een bijbeltest mmm moet ik gauw eff de kinderbijbel erbij gaan halen dat leest makkelijker :D
Ik heb het geprobeerd, maar vind het een onmogelijk boek. :(
Erg, erg moeilijk om te lezen. Er zit - voor mij als niet-moslim - totaal geen lijn en logica in. Het springt van de hak op de tak. Onleesbaar.
Verschillende mensen op dit forum hebben me ook al aangeraden liever boeken over de islam en over de koran te lezen.
Als je serieus bent, dan is het logisch dat je het niet snapt.
Dacht je dat de mensen bij de openbaring het wel snapte dan? Mohammed sala 3alayh wa salaam werd daarvoor weggejaagd, voor gek verklaard en zelfs voor ketter uitgemaakt.
Als je erin gaat verdiepen dan is dat niet in 1 dag gedaan en niet met zomaar een vertaling.
Veel van de versen vertellen hele verhalen die toen actueel waren. Om de volledige koran te kunnen begrijpen moet je zeker ook in het verleden duiken. Nu zul je denken, ja wat nou .. is het een geloofsboek of een geschiedenisboek?
Het is een geloofsboek die ons wat van het verleden wil leren, zodat we niet dezelfde fout maken?
We zijn gewaarschuwd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.