Bekijk originele versie : Lees...aub Waargebeurd En Denk Na!!
waarheidzegster
28-10-2004, 00:44
Lees en huiver...aub
--------------------------------------------------------------------------------
Dit verhaal gaat over een jongen die veel waarde hechtte aan dit leven.
overal waar hij naartoe ging was er wel wat te beleven
ieder weekend op stap plezier makend tot laat in de nacht, en geen ene keer aan de zonden gedacht.
Bidden deed hij niet, vond hij zonde van de tijd.
Maar niet wetend dat het gebed hem juist van deze dwaling en verleiding bevrijdt.
Elke keer liep hij op straat alsof niets hem kon deren.
Altijd had hij een grote mond, maar eens zou het tij keren.
Want op die ene vrijdagnacht klokslag twaalf in het hartje van de stad
toen hij samen met zijn vrienden een discotheek met slechte reputatie binnentrad
rokend bij de bar bestellend zware drank voor hem en zijn vrienden
het werd hem gegeven met een grote lach door twee achter de toonbank werkende bedienden
opeens zag hij een schaars gekleede meid en begon haar te verleiden
tot er plots een andere man tussen hen beide stond
hij vroeg de jongen waar hij mee bezig was, wat hij wilde doen met zijn vriendin
de jongen gaf een grote mond en sloeg op hem in....
die gespierde vent pakte een mes en stak de jongen neer
niet één niet twee maar liefst zeven keer
hij dacht bij zichzelf, waarom overkomt dit mij
heel zijn leven flitste in een moment voor zijn ogen voorbij
hij is dood, weg van deze wereld, alles achtergelaten
zijn geld, zijn vriendinnen en maten....niets kon hem meer baten
hij stond er alleen voor, tegenover zijn Heer
de eerste.... en gelijk ook de laatste keer
hij werd ondervraagt over zijn gebeden die hij verplicht was te verrichten
hij schaamde zich rot, zakte door de grong, schuldgevoel omvatte hem, want voor deze test was hij niet geslaagd
hij kon niets meer zeggen, en dacht tegelijk,
als ik nu maar goede daden had verricht in plaats van geld, dan ben ik pas rijk....
angst maakte zich meester over hem, hij kon niets meer doen
wist wat hem te wachten stond, denkend bij zichzelf; kon ik maar terug om alleen maar goed te
Zo echt een goed verhaal alles is waar het leven is een test
en ja de meeste trappen erin met open ogen en denken
dat er geen leven is na de dood :(
amiratangawija
28-10-2004, 14:26
het is een heel goed verhaal..en inchallah zet het ons allen aan het denken......
Ghair insha allah dat je dit met ons deelt.
Macha allah zo'n mooi verhaal en op de waarheid gebaseerd.
islaamparel
28-10-2004, 17:35
salaam
dit was een goed verhaal dat op waarheid is berust.helaas gaat het vaak zo je weet nooit wanner je tijd is gekomen anders zouden we veel ons best doen .ik ken ook zo n verhaal:
HET GROEN PAK [een gebeurtenis tussen 2 moslims in turkije]
we kwamen elkaar [in turkije]tegen toen de
adzaan[oproep tot het gebed] gelezen werd.kom dan neem ik je mee naar de moskee,je weet het is vandaag vrijdag,dan wordt het vrijdaggebed verricht.je weet ik ga niet naar demoskee.ik weet het zei ik maar ik vraag me af wat daar de reden voor is.weet ik veel,ik denk dat de omgeving waar ik in zit ,gewoon een slechte invleod op mij heeft ,en daarbij komt ook nog dat ik mijn broek goed gestreken wil houden,ik wil niet dat er bij het gebed knieafdrukken in mijn broek komen.ietwat lachend ;je maakt zeker een grapje?dat kan toch niet de reden zijn dat je wegblijft van de moskee?nee hoor,ik meen het.je weet ik dat ik altijd goed gekleed wil zijn en dat ik vooral van de kleur groen hou.dat was waar,hij droeg altijd iets groenigs,dit verschilde van licht to donkergroen en zijn broeken waren altijd netjes glad gestreken.ik vreog ;ben je ooit wel eens een moskee binnen eweest?toen ik klein was met ging ik wel eens met mijn opa mee,ik denk niet dat ik er ooit nog zal komen.ik stond versteld van zijn antwoorden,iemand die zich een moslim noemde maar die zulke kleine dingenbelangrijker vond dan het gebed,belangrijker dan ALLAH te diene/danken dei hem alles gaf,ook zijn kleren!ik had spijt dat ik erover begonnen was .we schudde elkaar de hand en namen afscheid.twee maanden later hoorde ik dat hij in de moskee was.ik ging meteen kijken.daar was hij;je zou toch nooit meer een moskee bezoeken?hij gaf geen antwoord,want hij lag in een doodskist waar een groen kleed met Qoraanverzen over heen lag.
miss_morgan15
28-10-2004, 19:42
hmm masallah heel mooi ...en indedaad niemand denkt eraan maar eens zal het tot iedereen doordringen!!!
MhaSalaam
S.
Laraichia_5
29-10-2004, 00:58
Ik krijg helemaal kippevel en tranen in me ogen. :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.