Bekijk originele versie : Maagd
Tiztoutin
06-01-2003, 14:04
Als ik het goed heb staat in de Koran: De maagden voor de maagden en de ontmaagden voor de ontmaagden of zoiets dus iemand die ontmaagd is heeft geen recht om te trouwen met iemand die maagd is!!!! Dit klopt toch
De vraag
Ik heb besloten om met een meisje te trouwen, maar ik weet dat ze geen maagd meer is, ze heeft met iemand geslapen in het verleden. Is het toegestaan om met haar te trouwen?
Het antwoord
In de naam van Allah, In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle
Alle lofprijzingen en dan zijn voor God, en vrede en zegeningen voor Zijn Boodschapper.
Dit is voor jou zelf om te beslissen. Wanneer je denkt dat ze berouw heeft getoond tegenover God, zich bewust is van Hem en oprecht is, dan is het beter voor jou om met haar te trouwen en de zaak verborgen te houden tussen jullie.
Abdullaah ibn Umar (moge God tevreden met hem zijn), vertelde dat de profeet (vzmh) zei:
"Een moslim is een broeder van een andere moslim, dus hij moet hem niet onderdrukken, noch hem overleveren aan een onderdrukker. Degene die de behoeften van zijn broeder (in islam) vervult, van diegene zal God de behoeften vervullen, degene die zijn broeder (in islam) uit een ongemakkelijke positie haalt, diegene zal door God uit een ongemakkelijke positie worden gehaald op de Dag van de Opstanding, en degene die een moslim afschermt (beschut tegen kwaad), zal door God afschermt worden op de Dag des Oordeels".
En God de Almachtige weet het beter.
Bron: overgave.nl
PerfectTangawia
06-01-2003, 14:16
Origineel gepost door Chaimae
De vraag
Ik heb besloten om met een meisje te trouwen, maar ik weet dat ze geen maagd meer is, ze heeft met iemand geslapen in het verleden. Is het toegestaan om met haar te trouwen?
Het antwoord
In de naam van Allah, In naam van Allah de Barmhartige, de Genadevolle
Alle lofprijzingen en dan zijn voor God, en vrede en zegeningen voor Zijn Boodschapper.
Dit is voor jou zelf om te beslissen. Wanneer je denkt dat ze berouw heeft getoond tegenover God, zich bewust is van Hem en oprecht is, dan is het beter voor jou om met haar te trouwen en de zaak verborgen te houden tussen jullie.
Abdullaah ibn Umar (moge God tevreden met hem zijn), vertelde dat de profeet (vzmh) zei:
"Een moslim is een broeder van een andere moslim, dus hij moet hem niet onderdrukken, noch hem overleveren aan een onderdrukker. Degene die de behoeften van zijn broeder (in islam) vervult, van diegene zal God de behoeften vervullen, degene die zijn broeder (in islam) uit een ongemakkelijke positie haalt, diegene zal door God uit een ongemakkelijke positie worden gehaald op de Dag van de Opstanding, en degene die een moslim afschermt (beschut tegen kwaad), zal door God afschermt worden op de Dag des Oordeels".
En God de Almachtige weet het beter.
TOPPIE HOOR, GOED GEZEGD.........!!!
TANGAWIA
Origineel gepost door PerfectTangawia
TOPPIE HOOR, GOED GEZEGD.........!!!
TANGAWIA
Zie je die bron onderaan??
Daar heb ik het vandaan.:)
Dat betekent : Heb ik niet geschreven. :D
PerfectTangawia
06-01-2003, 14:24
Origineel gepost door Chaimae
Zie je die bron onderaan??
Daar heb ik het vandaan.:)
Dat betekent : Heb ik niet geschreven. :D
IK BEGREEP HET MEID..... LAAT IK HET ZO ZEGGEN GOED GEVONDEN... :o
TANGAWIA
Origineel gepost door PerfectTangawia
IK BEGREEP HET MEID..... LAAT IK HET ZO ZEGGEN GOED GEVONDEN... :o
TANGAWIA
:D:D
Origineel gepost door Mustapha AA
maarre er staat in de qoraan het volgende (als correctie op de beginner):
3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.
"Behalve hij die berouw toont, gelooft en deugdelijk handelt; zij zijn het voor wie God hun slechte daden tegen goede inwisselt; God is vergevend en barmhartig" (Koran 25: 68-70).
De Profeet, vzmh, heeft ook gezegd dat: "Berouw wast de vroeger begane (zonden) weg".
Volgens mij klopt dit wel.......
Origineel gepost door Mustapha AA
kan de aya niet vinden in het nederlands maar hij is als volgt
asali7aato li sali7iena wa sali7iena li sali7aat.
Sorry, ik begrijp geen arabisch.
Ik zal het eens aan mijn broer vragen.
Misschien dat hij er meer vanaf weet.
Ben nu wel benieuwd wat het wel of niet is. :)
samira_aamrani
06-01-2003, 14:48
ik heb gehoord (weet het niet zeker!!!)
ik heb dus gehoord dat als een man met een ontmaagde vrouw trouwt dan wordt die door allah beloond!!!!
Origineel gepost door Tiztoutin
Als ik het goed heb staat in de Koran: De maagden voor de maagden en de ontmaagden voor de ontmaagden of zoiets dus iemand die ontmaagd is heeft geen recht om te trouwen met iemand die maagd is!!!! Dit klopt toch
zeker is deze koran in het chinees geschrijven???????
tangergirl19
06-01-2003, 15:15
ik weet niet hoe jullie aan al die onzin komen maar je krijgt heus geen meer hasanatas als met een meisje trouwt dat al ontmaagd is,,, en jullie gaan eerder op zoek naar een maag dan ontmaagd............ HET IS GEWOON DE REALITIET
tangergirl19
06-01-2003, 15:26
IK BEN TROTS OP JE MOESSIE
moessie wat je zegt is onzin en ik ben niet trots op je
moes wijs niet boos
ik snap wat je zegt en ik ken de islam heel goed
alleen ik word dood ziek van het woord maagd zijn.
voor mijn maagd zijn bestaat helemaal niet en dat is en culturele traditionele aspect en heeft nieks met de islam te maken.
tangergirl19
06-01-2003, 15:48
ik vindt het ook ... wanneer iemand zegt het niet belangerijk te vinden of een meisje wel of niet maagd is. Je moet geaccepteerd en gerecpecteerd worden en je moet recpect voor jezelf en familie en ouders hebben
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.