Bekijk originele versie : voor de dames die de pil slikken, zijn jullie niet bang dat...
het is iets in je lichaam zal beschadigen?? :( of dat je geen kinderen zult krijgen...want het is eigenlijk gewoon troep wat je inneemt, ben benieuwd hoe jullie hierover denken??
Masalaam.
benladina
27-10-2004, 16:35
Majidah zo zijn alle voorbehoedsmiddelen haram..... En een spiraal ik zou daar niet aan willen denken.....
De pil is dnek ik het voorzichtigste voorbehoedsmiddel die er is (dat is wat ik denk) en dat is ook het enige wat ooit op dat gebied in ijn lichaam zou komen en verder niets.....
kussie bennie
ik gebruikte ook de pil en dat is ook het enige waar ik voor opensta.
en ik ben niet bang dat ik er ontvruchtbaar van wordt. de hele wereld gebruikt het en dat hoor je ouwe vrouwtjes vaak zeggen, maar vind het zelf onzin.
minous21
27-10-2004, 21:36
Ik ga voor een spiraal.
Salaam lieverd,
Ik heb ook gelezen dat een spiraal Haram is, een spiraal werkt Aborterend het stoot namelijk een bevruchte eicel af!!!!!
En bij de pil ga je dat proces al eerder tegen dus helemaal niet bevrucht worden......
Wo Allah wa yoe3lem....
Liefs Minous
Als je van de pil onvruchtbaar wordt dan was ik dat wel geworden. Ik slik al 12 jaar de pil en ben zo vruchtbaar als een konijn. Na mijn tweede bevalling was ik een twijfelen of ik niet liever een spiraal zou nemen, maar ik durfde het niet. Voor mij werkt de pil prima.
Ps. Wist trouwens niet dat de spiraal haram is.
Diegene, die dat denken, die laten zich echt hersenspoelen door de eerste generatie Marokkaanse vrouwen. Als de pil echt onvruchtbaarheid zou veroorzaken, dan zouden al die Westerse vrouwen geen enkel kind op wereld hebben gebracht. Tenslotte beginnen zij al op 15-jarige leeftijd met de pil!
pil...onvruchtbaar...sorry..maar dat is echt nonsense.
als dat zou kloppen dan zouden er sinds 20 jaar al geen kinderen meer zijn geboren.
en ik denk ook niet dat artsen dat zouden voorschrijven.
Ik ken enkele vrouwen die door de pil heen zwanger zijn geworden...ook raar he als het je onvruchtbaar zou maken.
ieder moetd oen waar hij /zij zich lekker bijvoelt.
Nadia_Antwerpen
29-10-2004, 15:39
assalaam wa aleikum
meisjes, niet vanalles uitkramen dat je niet zeker weet. het is inderdaad bewezen dat er een ongekend percentage vrouwen onvruchtbaar wordt door de pil. en daarbij komt ook nog dat de pil de kans op borstkanker aanzienlijk verhoogt!
persoonlijk denk ik dat het al om die redenen haram is aangezien al wat je gezondheid schaadt haram is. niet persé omwille van het feit dat het een voorbehoedsmiddel is dus degene die hier uitkraamde dat een voorbehoedsmiddel haram is..
denk jij dat God wil dat wij om de 9 maanden een kind baren? totdat we zelf kapot zijn en ze niet eens aankunnen en dus maar wat gaan clocharen en wie weet wat nog meer..
ik heb hier ergens ooit es een stukje geplaatst over voorbehoedsmiddelen maar weet niet meer juist waar, is al een tijdje geleden.
conclusie was in ieder geval dat het condoom het enige voorbehoedsmiddel is dat werkelijk door de meeste oelama is toegestaan omdat het het meest lijkt op wat men in de tijden van onze profeet SAW deden om geen kinderen te krijgen, coïtus interruptus.
mha salama
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.