Bekijk originele versie : Al-Jazeera lanceert Engelstalige zender
Al-Jazeera lanceert Engelstalige zender
Uitgegeven: 27 oktober 2004 10:07
HONGKONG - De toonaangevende Arabische nieuwszender al-Jazeera lanceert een Engelstalige zender die wereldwijd 24 uur per dag gaat uitzenden. Het nieuwe kanaal moet tegenwicht bieden aan Westerse nieuwszender als CNN en BBC, zo heeft het televisiestation uit Qatar woensdag bekendgemaakt.
Al-Jazeera International gaat eind volgend jaar de lucht in, zo liet een woordvoerder van de zender tijdens een bijeenkomst in Hongkong weten. Het moet een ,,betrouwbaar, gezaghebbend en evenwichtig'' alternatief worden voor Westerse media.
Het nieuwe kanaal zal onafhankelijk van de Arabische zender werken en zich minder op het Midden-Oosten richten. Er komen redacties in Washington, Londen en Kuala Lumpur (of Singapore).
Al-Jazeera kwam op na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten. De daaropvolgende Amerikaanse invasies in Afghanistan en Irak werden uiterst kritisch gevolgd en de uitzendingen door miljoenen mensen bekeken, vooral in de Arabische wereld. De Amerikaanse regering is uiterst negatief over de zender en liet in augustus de redactie van al-Jazeera in Bagdad sluiten.
Radio_Rabat
27-10-2004, 14:26
goed nieuws
Camalia17
27-10-2004, 16:41
buitegewoon goed nieuws
wanneer beginnen ze met uitzenden??
Mr_innocent
27-10-2004, 16:56
Al-Jazeera lanceert Engelstalige zender
Uitgegeven: 27 oktober 2004 10:07
HONGKONG - De toonaangevende Arabische nieuwszender al-Jazeera lanceert een Engelstalige zender die wereldwijd 24 uur per dag gaat uitzenden. Het nieuwe kanaal moet tegenwicht bieden aan Westerse nieuwszender als CNN en BBC, zo heeft het televisiestation uit Qatar woensdag bekendgemaakt.
Al-Jazeera International gaat eind volgend jaar de lucht in, zo liet een woordvoerder van de zender tijdens een bijeenkomst in Hongkong weten. Het moet een ,,betrouwbaar, gezaghebbend en evenwichtig'' alternatief worden voor Westerse media.
Het nieuwe kanaal zal onafhankelijk van de Arabische zender werken en zich minder op het Midden-Oosten richten. Er komen redacties in Washington, Londen en Kuala Lumpur (of Singapore).
Al-Jazeera kwam op na de aanslagen van 11 september 2001 in de Verenigde Staten. De daaropvolgende Amerikaanse invasies in Afghanistan en Irak werden uiterst kritisch gevolgd en de uitzendingen door miljoenen mensen bekeken, vooral in de Arabische wereld. De Amerikaanse regering is uiterst negatief over de zender en liet in augustus de redactie van al-Jazeera in Bagdad sluiten.
Ten eerste oud nieuws maar geeft niet!!!!!!
Ik denk dat het veel mensen gaat trekken........dan kunnen we namelijk eens zien wat voor eenzijdig nieuws we soms voorgeschoteld krijgen!!!!!
Eindelijk tegengewicht!!!!!!
I am really loooking forward to it!!!!!
Mr_innocent
27-10-2004, 16:58
buitegewoon goed nieuws
wanneer beginnen ze met uitzenden??
Wat ik heb gehoord.....is dat het waarschijnlijk pas eind volgend jaar wordt!!!!!
Dus nog ff afwachten en je vader aantikken om te vertalen wat ze bij de arabische al jazeera nu allemaal zeggen---->teniminste zo gaat dat bij mij haha!!!!!!! :D
redouan19
27-10-2004, 17:57
Dit is geweldig nieuws! Jammer dat we nog moeten wachten tot volgend jaar....
Me Myself et I
27-10-2004, 18:46
finally......
snel arabisch leren dan dit jaar
Cicatrice
27-10-2004, 20:19
wordt dat dan een gecensureerde Al-Jazeera? Moeten onze westerse vrinden niet al te veel angst in boezemen nl. :eek:
Camalia17
28-10-2004, 13:01
Wat ik heb gehoord.....is dat het waarschijnlijk pas eind volgend jaar wordt!!!!!
Dus nog ff afwachten en je vader aantikken om te vertalen wat ze bij de arabische al jazeera nu allemaal zeggen---->teniminste zo gaat dat bij mij haha!!!!!!! :D
hahaha zo gaat dat ook bij mij :p maar in ieder gaval is er wel vooruitgang
finally...daar zat ik dus op te wachten
Mr_innocent
28-10-2004, 13:37
snel arabisch leren dan dit jaar
Ga jij het me leren dan?
Mr_innocent
28-10-2004, 13:37
hahaha zo gaat dat ook bij mij :p maar in ieder gaval is er wel vooruitgang
Yep the same with me
finally... :D
maar wel jammer dat we nog een jaar moeten wachten :( . maar ik kan me wel redden met de al jazeera van nu, want god zij dan is mij arabisch goed ;) (erg goed zelfs) :o , maar dat komt omdat ik niet hier ben geboren en opgetogen zoals de meesten van jullie :p
x naima ( :nerd: )
Mr_innocent
28-10-2004, 13:43
finally... :D
maar wel jammer dat we nog een jaar moeten wachten :( . maar ik kan me wel redden met de al jazeera van nu, want god zij dan is mij arabisch goed ;) (erg goed zelfs) :o , maar dat komt omdat ik niet hier ben geboren en opgetogen zoals de meesten van jullie :p
x naima ( :nerd: )
mag jij een dagelijkse vertaling gaan opmaken en versturen naar mij, OK??? ;)
Totdat de engelse al jazeera er is....hoef ik mijn vader niet meer lastig te vallen!!!!!!! :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.