Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Term Moslimterrorisme/terroristen In De Media

Pagina's : [1] 2 3 4

ItsJamal
26-10-2004, 20:42

De term moslimterrorisme-of terroristen die vaak wordt aangehaald in de media heeft naar mijn mening een subjectieve ondertoon en voedt het anti-islamisme onder niet-moslims meer naarmate het vaker wordt gebruikt. Ik vind het een gevaarlijke ontwikkeling,ook omdat het door de N.O.S. als onafhankelijke nieuwsinstantie graag wordt voorgelezen . Of zie ik het niet juist?

Tim76
26-10-2004, 20:55
Als mensen in naam van de islam en in naam van Allah terreur bedrijven, is dat toch moslimterrorisme?

ItsJamal
26-10-2004, 21:08
Als mensen in naam van de islam en in naam van Allah terreur bedrijven, is dat toch moslimterrorisme? Dat bedoel ik dus met wat voor invloed zo' n term heeft op zieltjes als jou. Ik kan de recente Amerikaanse invasies van Afghanistan en Irak ook christelijke agressie noemen , maar men weet dat er andere kwesties dan godsdienst spelen die ertoe bewegen zo' n oorlog te voeren. Ik noem het dus gewoon Amerikaanse agressie. En dan noemen ze zich nog tolerante, beschaafde mensen. Vergeleken met varkens ja.

Tim76
26-10-2004, 21:13
Dat bedoel ik dus met wat voor invloed zo' n term heeft op zieltjes als jou. Ik kan de recente Amerikaanse invasies van Afghanistan en Irak ook christelijke agressie noemen , maar men weet dat er andere kwesties dan godsdienst spelen die ertoe bewegen zo' n oorlog te voeren. Ik noem het dus gewoon Amerikaanse agressie. En dan noemen ze zich nog tolerante, beschaafde mensen. Vergeleken met varkens ja. Hoe wil jij de terreur in naam van de islam en allah dan noemen?

ItsJamal
26-10-2004, 21:16

Hoe wil jij de terreur in naam van de islam en allah dan noemen? Je gaat er voor je gemak maar uit dat het in naam van de Islam gebeurt, simpele. Vertel me eerst maar welk ' terreur' en ik zal je vertellen op welke waarschijnlijk Amerikaanse of israelische terreuractie dat een reactie is.

Tim76
26-10-2004, 21:18
Je draait om de pot, geef nou eens een "dekkende" naam voor de terreur op Bali, Cassablanca en Madrid?

ItsJamal
26-10-2004, 21:26
Je draait om de pot, geef nou eens een "dekkende" naam voor de terreur op Bali, Cassablanca en Madrid? Lekker makkelijk, mij betichten van om de brij heen draaien. Ik geef aan waar het om gaat. Het gaat om land , tegen bezetting, tegen terreur, tegen buitenlandse invloeden in het algemeen in eigen land, niet om de islam . Daar zijn de islamitische landen niet eens toe in staat, en dat begrijpen ze heel goed. Het gaat om de basisprincipes, zoals normaal onderdak , genoeg voedsel, participatiemogelijkheden in de eigen maatschappij en natuurlijk zonder terreur te leven , die ze vaak wordt ontnomen door buitenlandse invloeden. Het moet afgelopen zijn met het buitengewoon agressieve egoisme van staten als bijvoorbeeld Amerika , die voor een paar hamburgers extra per jaar voor elke burger gerust een paar moslims willen doden. Als er 5 miljoen islamitische soldaten ineens in de binnenstad van New York staan die in een dag 20 miljoen burgers doden, gedragen ze zich wel anders. Bij wijze van spreken, maar het gaat om het principe.

Tim76
26-10-2004, 21:58
Het gaat om land , tegen bezetting, tegen terreur, tegen buitenlandse invloeden in het algemeen in eigen land, niet om de islam . Daar zijn de islamitische landen niet eens toe in staat, en dat begrijpen ze heel goed. Het gaat om de basisprincipes, zoals normaal onderdak , genoeg voedsel, participatiemogelijkheden in de eigen maatschappij en natuurlijk zonder terreur te leven , die ze vaak wordt ontnomen door buitenlandse invloeden. Het moet afgelopen zijn met het buitengewoon agressieve egoisme van staten als bijvoorbeeld Amerika , die voor een paar hamburgers extra per jaar voor elke burger gerust een paar moslims willen doden. . Een beetje lange naam om te geven aan terroristen die de vreselijke dingen doen zoals de massaslachting in Madrid en op Bali. Voor mij is de benaming moslimteroristen best goed. De naam van allah en islam komt zo vaak voor op diverse sites waarin terroristen hun daden rechtvaardigen, rechtvaardigt de naam moslimterroristen in z'n geheel.

Tim76
26-10-2004, 22:20
Is nogal kort door de bocht. Deze mensen gebruiken de islam als dekmantel om terreurdaden te plegen. Dat zeg jij, veel andere moslims dragen dit soort moslims op handen, en wensen hen het mooiste toe in een komend paradijs.

Tim76
26-10-2004, 22:57
Dat is dan vooral wat je op tv ziet, niet echt representatief dus Op TV zie ik niets over de islam in vergelijking met alle publikaties op internet Dutchy, en de meeste van die publikaties spreken voor zich.

Tim76
26-10-2004, 22:58
Maar nog steeds zie ik geen goed alternatief voor de term moslimterrorisme.

Tim76
26-10-2004, 23:09
Ik wil weten uit welke hoek het gevaar komt. Ik wil mijn vijand kennen. Als de VS weer eens iets ergens uithaalt, weet ik hoe en wat. Of als Israƫl wat illegaals doet, weet ik ook over het hoe en wat. Zelfs Poetin laat duidelijke sporen achter.

Tim76
26-10-2004, 23:17
Daar heb jij gelijk aan Dutch. Maar als ergens met naam en toenaam een beweging zich bekend maakt als daders van zo'n terreurdaad in naam van allah en de islam, blijf ik moslimterrorisme een adequate benaming.

ItsJamal
26-10-2004, 23:18
Een beetje lange naam om te geven aan terroristen die de vreselijke dingen doen zoals de massaslachting in Madrid en op Bali. Voor mij is de benaming moslimteroristen best goed. De naam van allah en islam komt zo vaak voor op diverse sites waarin terroristen hun daden rechtvaardigen, rechtvaardigt de naam moslimterroristen in z'n geheel. Het gaat erom waarmee zo' n term in verband gebracht kan worden , wat kan leiden tot wrijving of erger tussen bevolkingsgroepen. Jij bent daar een voorbeeld van (mensen die niet begrijpen ) en jouw types in grote getalen kunnen gevaarlijke situaties opleveren , omdat ze elkaar aanstoten en het met elkaar eens zijn, al weten ze niet eens meer waarover ze het met elkaar eens zijn,maar het schept een band onder elkaar. Maar waarom is een Amerikaanse invasie of een israelische legeractie geen terreur te noemen hoewel daar vele malen meer doden bij vallen dan een gemiddelde terreuraanslag. Is het correct om de Amerikaanse invasie bijvoorbeeld een christelijke kruistocht te noemen, een christelijke terreurdaad? Bovendien leg je ook je egoistische wereldbeeld bloot, want over de gehele islamitische wereld zijn er enkele tientallen of heel misschien een honderdtal zoals jij het noemt ' terreur'-organisaties , waarin weer enkele tientallen of soms honderden leden zijn vertegenwoordigd. Dat soort aantallen op 1, 3 miljard moslims is een schijntje vergeleken bij bijvoorbeeld de 500.000 alleen al Amerikaanse christelijke moordenaars die Irak in 1991 binnentrokken , of recenter Afghanistan en de Tweede Golfoorlog.

Tim76
26-10-2004, 23:21

Maar waarom is een Amerikaanse invasie of een israelische legeractie geen terreur te noemen hoewel daar vele malen meer doden bij vallen dan een gemiddelde terreuraanslag. Van mij mag jij dat terreur noemen, maar daar gaat het hier toch niet om? Hier gaat het erom waarom islamterrorisme geen goede naam zou zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4