Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie Wilt die bevestigen? (Groene Thee)

Pagina's : [1] 2

The_MoCro_JoB
26-10-2004, 20:04

Schijnt gezond te zijn maaaaar dat is niet de thee die wij marokkanen drinken klopt dit?

doremifasola
26-10-2004, 22:19
Schijnt gezond te zijn maaaaar dat is niet de thee die wij marokkanen drinken klopt dit? Dit klopt. Groene thee kun je gewoon in de Supermarkt kopen (theezakjes) en er wordt gezegd dat het helpt om je lijf gezond te houden. Salaam oe allaikoem,

The_MoCro_JoB
27-10-2004, 01:49
Dit klopt. Groene thee kun je gewoon in de Supermarkt kopen (theezakjes) en er wordt gezegd dat het helpt om je lijf gezond te houden. Salaam oe allaikoem, je naam mist 1 noot :D Siiiiiiiiiiiiiiiiii TnX voor je reactie :goedzo:

wipneusje
27-10-2004, 13:17
Schijnt gezond te zijn maaaaar dat is niet de thee die wij marokkanen drinken klopt dit? Door de marokkaanse thee word toch ook groene thee doorheen gegooid :confused: van die korreltjes. De basis is groene thee en dan de munt. Tenminste dat zie ik altijd als marokkanen thee zetten ;) Alleen er word teveel suiker door heen gegooid, dat is ongezond.

The_MoCro_JoB
27-10-2004, 16:49

Door de marokkaanse thee word toch ook groene thee doorheen gegooid :confused: van die korreltjes. De basis is groene thee en dan de munt. Tenminste dat zie ik altijd als marokkanen thee zetten ;) Alleen er word teveel suiker door heen gegooid, dat is ongezond. ik heb gelezen dat het geen groene thee meer is of zo daarom vraag ik om bevestiging! munt? :hihi: knap dat de munt bij jullie in theepot past :D

0_0
27-10-2004, 20:05
alle soorten thee zijn goed voor je. Het gaat om de flavonoiden. Dit zijn anti-oxidanten.

The_MoCro_JoB
27-10-2004, 20:22
alle soorten thee zijn goed voor je. Het gaat om de flavonoiden. Dit zijn anti-oxidanten. ik heb heel slecht opgelet bij scheikunde kan het aub wat makkelijker voor de minder bedeelden onder ons? :D

0_0
27-10-2004, 20:25
ik heb heel slecht opgelet bij scheikunde kan het aub wat makkelijker voor de minder bedeelden onder ons? :D http://www.natuurlijkerwijs.com/flavonoiden.htm

0_0
27-10-2004, 20:28
Inleiding Flavonoïden (onder andere rutine, hesperidine en quercetine) zijn een groep fytochemicaliën, chemische verbindingen die in planten voorkomen en op verscheidene manieren invloed kunnen hebben op de gezondheid. Hoewel ze vroeger 'vitamine P' werden genoemd, zijn het geen echte vitaminen. Ze zijn dan ook niet onmisbaar. Deze chemicaliën zijn anti-oxidanten: ze hebben een neutraliserende werking op vrije radicalen, die een product van natuurlijke celreacties zijn en cellen kunnen beschadigen. Door blootstelling aan milieuvervuiling kan het aantal vrije radicalen in het lichaam toenemen. De anti-oxidatieve eigenschappen van flavonoïden zijn te vergelijken met die van vitamine C en kunnen de taak van deze vitamine overnemen bij het opruimen van vrije radicalen. Het lichaam kan vitamine C dan voor andere doeleinden gebruiken. Behoefte Samen met vitamine C beschermen flavonoïden de structuur van de bloedvaten en houden die gezond. Daardoor zorgen ze ervoor dat de bloedsomloop goed blijft functioneren. Ze worden al lang gebruikt ter behandeling van vaataandoeningen, zoals aambeien, spataderen en bloedingen. Flavonoïden werken ook ontstekingsremmend doordat ze de enzymen die de ontsteking veroorzaken, buiten werking stellen. Soms worden ze eveneens gebruikt tegen pijn, zwellingen en kneuzingen. De flavonoïde quercetine kan doeltreffend zijn bij de behandeling van de blaasjes die door het herpesvirus worden veroorzaakt, vooral in combinatie met vitamine C. Daarnaast zijn er aanwijzingen dat flavonoïden zouden helpen de cholesterolspiegel te verlagen en kanker te voorkomen, maar dit is nog niet wetenschappelijk bewezen. Preparaten en natuurlijke bronnen Flavonoïden zitten in veel voedingsmiddelen. Fruit is er dikwijls rijk aan, vooral de schil. Citrusvruchten, bessen, appels en druiven bevatten allemaal flavonoïden in verschillende concentraties. Bepaalde kruiden en planten, zoals kervel, meidoornbes, rozenbottel en herderstasje bevatten ook veel flavonoïden, net als wijn en thee. Daarnaast zijn flavonoïdesupplementen te koop, al dan niet in combinatie met andere stoffen. Zo is bijvoorbeeld quercetine als afzonderlijk supplement verkrijgbaar. Supplementen komen meestal voor in de vorm van tabletten of capsules, die bij de meeste drogisterijen en apotheken en via het Internet te koop zijn. Vaak wordt aangeraden naast elkaar een flavonoïdesupplement en een vitamine-C-supplement te gebruiken. Mocht u een supplement kopen, lees dan de aanwijzingen op de verpakking aandachtig en overschrijd nooit de aangegeven dosis. Raadpleeg de apotheek in geval van twijfel. Aanbevolen hoeveelheid Aangenomen wordt dat volwassenen bij een normaal voedingspatroon 30 à 100 microgram flavonoïden per dag binnenkrijgen. De dosis van supplementen ligt gewoonlijk hoger; zo is een standaarddosering citrusflavonoïden tweemaal daags 500 mg. Gebruik van supplementen Als u gauw last hebt van koortsuitslag, zult u wellicht baat vinden bij het gebruik van een flavonoïdesupplement in combinatie met vitamine C. Flavonoïden worden ook wel gebruikt ter behandeling van sportblessures: ze werken doeltreffend bij pijn, zwellingen en kneuzingen. Het gebruik van flavonoïden zal waarschijnlijk iedereen ten goede komen en dat niet alleen in bepaalde, specifieke gevallen. Dit geldt vooral als u ze via fruit binnenkrijgt, want dat bevat nog veel meer heilzame fytochemicaliën. Belangrijk om te weten Flavonoïdesupplementen hebben weinig bijwerkingen. Lees wel altijd, net als bij medicijnen en andere supplementen, de aanwijzingen op de verpakking zorgvuldig door en overschrijd de aangegeven dosis niet. Koop ook altijd een betrouwbaar merk en raadpleeg bij twijfel de arts of apotheek. Als u borstkanker hebt en de arts u tamoxifen heeft voorgeschreven, moet u controleren of het flavonoïdesupplement dat u gebruikt, geen tangeretine bevat. Tangeretine kan de werking van tamoxifen namelijk nadeling beïnvloeden.

doremifasola
27-10-2004, 22:31
je naam mist 1 noot :D Siiiiiiiiiiiiiiiiii TnX voor je reactie :goedzo: Mijn geheugen is niet altijd optimaal, dus zijn dit voldoende noten om te onthouden. Misschien dat ik meer groene thee moet gaan drinken ;) Salaam oe allaikoem,

Ouidath
27-10-2004, 23:21
Schijnt gezond te zijn maaaaar dat is niet de thee die wij marokkanen drinken klopt dit? Komt op hetzelfde neer, alleen zit het nu in zakjes bij de Ah en doen ze er geen kilo suiker en muntblaadjes bij. Maar als je die groene thee die je moeder thuis heeft klaar wilt maken. Dan giet je er gewoon heet water overheen en heb je het zelfde resultaat als wat er in die zakjes zit.

jeama
28-10-2004, 11:47
groene thee is inderdaad erg gezond, ik las van de week in een artikel dat groene thee zelfs sommige vormen van kanker kan voorkomen. en wij Marokkanen drinken alleen maar groene thee, en mint is erg goed voor je. de gewone thee zakjes bevatten meestal thee van slechte kwaliteit. als ik jullie was zou ik gewoon een ouderwetse kopje thee zetten op z`n marokkaans. als je geen suiker wilt kun je deze ook vervangen door echte honing.

Habibinur
28-10-2004, 15:29
Klopt. groene thee is afkomstig uit China. Groene thee bevordert de stoelgang maar is zeker niet lekker om te drinken

The_MoCro_JoB
28-10-2004, 18:49
Komt op hetzelfde neer, alleen zit het nu in zakjes bij de Ah en doen ze er geen kilo suiker en muntblaadjes bij. Maar als je die groene thee die je moeder thuis heeft klaar wilt maken. Dan giet je er gewoon heet water overheen en heb je het zelfde resultaat als wat er in die zakjes zit. dat dacht ik ook tot ik dit Las: Groene thee In China en Japan weten ze al een tijdje, dat groene thee boordevol verrijkende stoffen zit. In Oosterse landen wordt namelijk al duizenden jaren groene thee gedronken. Deze drank is zo langzamerhand het Westen aan het veroveren en zelfs in Nederland drinken we steeds meer groene thee. Gezonde thee Behalve dat groene thee lekker is is het ook nog eens een gezonde drank. Bij een groot onderzoek is komen vast te staan, dat er meer dan een paar honderd stoffen in deze theestruik zijn gevonden. Stoffen die het cholesterolgehalte verlagen en het verbranden van vetten verbeteren. Tevens bezitten zij een kankerremmende en antibacteriële eigenschappen. Groene thee heeft een kalmerende werking op de zenuwen. Het bevat antioxidanten die de weerstand versterken, het cholesterol verlagen en goed voor de bloeddruk zijn. Tevens beschermt deze thee tegen de gevolgen van het ouder worden. Wetenschappelijk onderzoek heeft het nog niet aan kunnen tonen, maar het lijkt erop dat drinken van groene thee helpt om gezond te blijven. Bovendien bevat groene thee vitamines en verschillende mineralen zoals calcium, magnesium, fluoride en ijzer. Deze thee heeft een oppeppend effect doordat er cafeïne in zit. Tegenwoordig staat groene thee vanwege de preventieve werking tegen kanker en hartziekten, enorm in de belangstelling. Men doet daar op dit moment onderzoek naar. Thee met een smaakje Deze thee bevat wel wat theïne en looizuur. De thee heeft een fijn aroma, maar is enigszins bitter van smaak. Dat is wel even wennen. Laat de thee niet te lang trekken, zeker niet langer dan 10 minuten, want de gezonde stoffen komen snel vrij. Als je de thee te lang laat trekken, wordt het bitter. Zoet de groene thee met wat honing om de smaak te verfijnen. Als je deze thee met mate gebruikt kan deze het een gezonde verrijking van je voeding zijn. Naast de gewone groene thee zijn er ook groene thees met een smaakje, zoals vanille, citroen of honing. Dus ook een beginner kan groene thee ‘leren’ drinken. Groene thee in het kort Groene thee komt van de theeplant Camelia sinensis. Als de bladeren van de thee worden geplukt en gekneusd verandert de thee van groen in bruin. Tijdens dit proces wat men ook wel fermenteren noemt krijgt de thee een vollere geur en rijkere smaak. Wanneer de bladeren bij een hoge temperatuur verder worden gedroogd, worden ze zwart van kleur. Het looizuur- en cafeïnegehalte van de thee stijgen, maar andere stoffen gaan verloren. Groene thee heeft dit alles niet ondergaan. De bladeren van de groene thee zijn na het plukken even gestoomd en daarna bij lage temperaturen gedroogd waardoor ze hun groene kleur en bestanddelen behouden. Per jaar wordt er drie miljoen ton thee geplukt zeshonderdduizend ton daarvan wordt groene thee. http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=oordeelmee&id=92&actie=meerinfo&site=gp

The_MoCro_JoB
28-10-2004, 18:52

Mijn geheugen is niet altijd optimaal, dus zijn dit voldoende noten om te onthouden. Misschien dat ik meer groene thee moet gaan drinken ;) Salaam oe allaikoem, een paar rozijnen naar binnen werken als je nog niets hebt gegeten of gedronken schijnt daar verandering in te brengen... ;)

Pagina's : [1] 2