Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Granaat Ontploft In Osdorpse Moskee

Pagina's : [1] 2 3

LZN
06-01-2003, 00:07

In een moskee aan de Baden Powellweg in Osdorp is vrijdagnacht een handgranaat ontploft. De politie dacht dat er een raam was ingegooid, maar na onderzoek bleek dat er een granaat was afgegaan. Tijdens de explosie was er niemand aanwezig. Gewaarschuwde agenten zagen een kapot raam en een voorwerp waarmee het vermoedelijk was ingegooid. Toen bij daglicht bleek dat de schade aanzienlijk was en er gaatjes in de muur werden gevonden, werd de recherche ingeschakeld. Die ontdekte vervolgens deeltjes van een granaat. Van de dader ontbreekt elk spoor. Wel zag iemand twee jongens op een brommer wegrijden.

Vin
06-01-2003, 01:24
3la bla

aischatje
06-01-2003, 14:10
subhanna allah daar heb ik helemaal niets over gehoord. kifesh? is het ook op het nieuws geweest of maak je maar een grapje...liefs aicha

tangergirl19
06-01-2003, 15:31
NEE HET VERHAAL IS ECHT WAAR WE WORDEN NU GEWOON BEKOGELD NU MET EEN LEGE MOSKEE NE OP KORTE TERMIJN MET EEN VOLLER MOSKEE MET EEN DODENVAL DIE AANZIENLIJK OPLOOPT, WOON ZELF IN GEUZENVELD DICH T IN DE BUURT EN WEET WAT ER DAAR ZICH AFSPEELT

RedOne
06-01-2003, 18:34

Origineel gepost door bezoeker99182 ik had dit ook nog niet gehoord. ik hoop dat dit soort terroristen niet in staat zullen zijn om de nederlandse gemeenschap nog verder te polariseren. maar gezien de domheid van de mens heb ik hier een slecht gevoel over. ik hoop dat ze snel worden opgepakt en dat ze dan de maximale straf krijgen. niet voor vandalisme, maar wegens terrorisme ! De reden dat wij dit niet breed uitgemeten in het nieuws gehoord hebben is omdat het 'maar' een moskee is. Was het een kerk geweest die in Osdorp had gestaan, dan was de media en een groot deel v/d Nederlandse bevolking natuurlijk massaal bovenop de Marokkaanse (lees Islamitische) bevolking gesprongen, ook al zouden ze daarvoor geen bewijs hebben. En dan wil je niet eens weten wat er zou gebeuren wanneer het om een synagoge zou gaan. Wat polarisatie betreft, dat ligt vind ik niet aan de Marokkaanse gemeenschap. Oke je hebt van die low-life's die asociaal bezig zijn, maar die groep is (zoals al 1000X gezegd is) maar een klein percentage van de totale Marokkaanse gemeenschap. En van mij mogen ze die keihard aanpakken, maar dan moet dat wel net zo goed voor die grote groep Nederlandse low-life's gelden Dat je dagelijks in de Telegraaf kan lezen dat Marokkanen dan weer 'dit' en dan weer 'dat ' hebben gedaan wil niet zeggen dat onze hele gemeenschap verantwoordelijk is. Het ligt er maar net aan waar je de meeste aandacht aan besteed en krijgt. Nederland noemt zich beschaafd en ontwikkeld, waarom worden wij dan dagelijks lastiggevallen met domme opmerkingen van collega's en studiegenootjes als: "He ik las in de krant dat een Marokkaan...bla...bla...bla..." "Zit dat in jullie cultuur of geloof?" Dan heb ik echt zoiets van, dat een een of andere debiel zo bezig is moet hij zelf weten, maar val MIJ er niet mee lastig. En haal al helemaal niet mijn cultuur of geloof erbij, want dat heeft er niets mee te maken. Maar zulke mensen pak ik gelijk terug. Ik bedoel hoe vaak lees ik dagelijks wel niet in de krant dat er Nederlandse kinderen worden misbruikt. Ik verlaag mij dan tot hun niveau door te concluderen dat 'omdat het vaak in de krant staat' het misbruiken van kinderen wel met de Nederlandse cultuur te maken zal hebben. "Oh dat bedoelen jullie dus met normen en waarden". Ik krijg gelijk reacties van: "Ja maar, omdat dat vaak in de krant staat betekent niet gelijk dat heel Nederland zijn kinderen misbruikt". Redouan: "Ja maar, omdat Marokkanen vaak negatief in de krant staan betekent niet gelijk dat alle Marokkanen crimineel zijn". En dan krijg je omdat ze uitge***d zijn van die slijmerige opmerkingen van: "Nee zo bedoelde ik het niet joh, ik bedoelde het niet slecht....bla....bla....bla...." Wij hebben dat hullie-zullie gedoe niet uitgevonden, wij hebben niet gekozen om ongevraagd een stempel op ons gedrukt te krijgen. Maar goed, als men hier dan toch zo graag groepjes wil maken, dan moet men niet denken dat wij blauw-geslagen in een hoekje de klappen blijven opvangen. Dus ik vind het een beetje vreemd dat de mensen hier in Nederland geschrokken zijn vanwege het feit dat organisaties zoals de AEL hier naar Nederland komen. Ik hoop dat zulke organisaties ons leren om ons niet gek te laten maken en om uit dat hoekje vandaan te komen en eindelijk eens onze bek open te trekken. (so dan, ben vandaag wel erg serieus bezig zeg....)

an3sdej
06-01-2003, 18:53
Zijn in Pakistan de moslims die christelijke kerken in brand steken, en christenen in elkaar slaan ook terroristen? Spreken jullie daar ook schande van?

JustAgirl
06-01-2003, 18:58
Origineel gepost door an3sdej Zijn in Pakistan de moslims die christelijke kerken in brand steken, en christenen in elkaar slaan ook terroristen? Spreken jullie daar ook schande van? So what's your problem?? Deze topic gaat daar niet over...en als je er nog mee zit, dan open je daar toch een topic over.

an3sdej
06-01-2003, 19:04
problem is dat er over de hele wereld moslims zijn die andere gelovigen vervolgen en discrimineren, en dat als hier iets gebeurt, er meteen over racisme gesproken wordt. Als moslims hier ook eens harde kritiek op geloofsgenoten hebben, ongelovigen en christenen ook meer begrip voor hen krijgen.

RedOne
06-01-2003, 19:39
Origineel gepost door an3sdej Als moslims hier ook eens harde kritiek op geloofsgenoten hebben, ongelovigen en christenen ook meer begrip voor hen krijgen. De Islam is heel flexibel en kan in elke tijd gepraktiseerd worden. En kritiek op geloofsgenoten is er altijd al geweest. Waarom denk je dat de Islam na al die vele vele eeuwen nog zo sterk is. Kritiek moet van binnenuit komen, dus van mensen die er verstand van hebben en weten wat de essentie van de islam is. Alle kritiek van buitenaf is vaak geen kritiek. Het zijn meer denigrerende en beledigende opmerkeingen van rare eenden (lees; een kale homo die toe was aan een nieuwe hobby; de politeik (ehum...ehum...), een doorgedraaide Somalische die nog nooit van beargumenteren gehoord heeft). Kijk als dit soort figuren (met aanhaang) gaan proberen om de Islam naar hun eigen ideaal beeld te veranderen, dan moet men niet vreemd opkijken wanneer er heisa gaat ontstaan. En het maakt niet uit wat je doet als moslim, je kan wel 1000X aan een groot deel van de autochtonen dingen over de Islam gaan uitleggen. Het is nu wel duidelijk dat men gewoon niks van de moslims moet hebben, dus begrip zullen we waarschijnlijk toch nooit krijgen. Maar ja, zo lang ze ons met rust laten is dat niet ons probleem. Men kan het gewoon niet hebben dat de Islam straks (Inchallah) het grootste geloof in Europa wordt, ik denk dat daar de grootste frustratie en angst vandaan komt. En dit bedoel ik nou ook, er is een granaat in een moskee gegooid. I.p.v. dat mensen gaan zeggen dat ze dat soort dingen onacceptabel vinden, gaan ze het omdraaien en dingen erbij halen die aan de andere kant van de wereld gebeuren. Hee An3sdej, heb nog steeds niet gehoord dat je het onacceptabel vindt dat dit soort dingen gebeuren (of vind je dit soort laffe, lage en rascitische acties wel 'gaaf').

an3sdej
06-01-2003, 22:14
Nee red one, ik vind dat soort akties afschuwelijk. Alleen veel moslims halen er ook altijd de andere kant van de wereld bij als het om Nederlandse politiek gaat, zoals midden-oosten, Tsjetjenië, Afghanistan etc. Dan wordt er ook over het verdedigen van heilige islamitische grond gesproken. Maar als mensen in het westen vragen aan moslims om afstand te nemen van laffe akties in een ander "ver weg" land, dan moeten er allerlei zaken bijgedacht worden, zoals arme moslimbroeders.

RedOne
06-01-2003, 22:40
Origineel gepost door an3sdej Nee red one, ik vind dat soort akties afschuwelijk. Alleen veel moslims halen er ook altijd de andere kant van de wereld bij als het om Nederlandse politiek gaat, zoals midden-oosten, Tsjetjenië, Afghanistan etc. Dan wordt er ook over het verdedigen van heilige islamitische grond gesproken. Maar als mensen in het westen vragen aan moslims om afstand te nemen van laffe akties in een ander "ver weg" land, dan moeten er allerlei zaken bijgedacht worden, zoals arme moslimbroeders. Er is hier een granaat in een moskee gegooid weet je nog? Dit is niet eerste en jammergenoeg ook niet de laatste keer. Zie jij hier iemand praten over Tsjetsenie, Afganistan of Pakistan? Jij bent hierover begonnen, en vreemd dat jij er nu weer op blijft doorzagen en weer gaat zaniken van: "maar jullie moslims dit...." en "en jullie moslims dat...." Toon ook eens een keertje compassie en medeleven, ook al zijn we 'maar slechts' moslims. Misschien dat er wel andere mensen zijn die wat zinnigs over deze laffe aanslag kunnen zeggen i.p.v. de hele wereld-problematiek erbij te halen, dat doen we wel in topics die daarover gaan...zucht.

an3sdej
06-01-2003, 23:24
Red one, Reeds in mijn vorige posting gaf ik aan dat zulke aanslagen afschuwelijk zijn. Wij wonen in een klein land, waar we SAMEN moeten leven. Daar past geen cultuur van confrontatie, maar van SAMEN doen. Jammer genoeg willen veel mensen met roots in niet westerse landen, eigenlijk NIET "samen doen". Zij wensen niet de westerse normen, waar zij of hun ouders, naar toe verhuisd zijn voor een nieuw leven, te aanvaarden. Velen van hen denken voort op hun oude wijze qua cultuur en religie. NEE, de religie hoeft niet losgelaten te worden, maar wel hun denken in oude sociale patronen. Als wereldvreemde imams westersvreemde theorieën verkondigen, die ook nog eens samenvallen met de huidige terreur aanslagen, dan vraag je om moeilijkheden. Dan vind ik het begrijpelijk dat sommige niet al te slimme mensen met bommetjes "de islam" trachten te bestrijden. Stel die domme Hollanders gerust, en kies voor ONS (jouw en mijn) land, en ONZE westerse maatschappij.

RedOne
07-01-2003, 00:17
Origineel gepost door an3sdej Red one, Reeds in mijn vorige posting gaf ik aan dat zulke aanslagen afschuwelijk zijn. Wij wonen in een klein land, waar we SAMEN moeten leven. Daar past geen cultuur van confrontatie, maar van SAMEN doen. Jammer genoeg willen veel mensen met roots in niet westerse landen, eigenlijk NIET "samen doen". Zij wensen niet de westerse normen, waar zij of hun ouders, naar toe verhuisd zijn voor een nieuw leven, te aanvaarden. Velen van hen denken voort op hun oude wijze qua cultuur en religie. NEE, de religie hoeft niet losgelaten te worden, maar wel hun denken in oude sociale patronen. Als wereldvreemde imams westersvreemde theorieën verkondigen, die ook nog eens samenvallen met de huidige terreur aanslagen, dan vraag je om moeilijkheden. Dan vind ik het begrijpelijk dat sommige niet al te slimme mensen met bommetjes "de islam" trachten te bestrijden. Stel die domme Hollanders gerust, en kies voor ONS (jouw en mijn) land, en ONZE westerse maatschappij. Jij vindt het begrijpelijk dat sommige mensen bommen in moskeeen gooien? Wanneer 1 moslim in Nederland zoiets zou zeggen, dan is dat gelijk voer voor de media: '99% moslims eens met aanslagen' Nee de autochtoon heeft natuurlijk meer privileges, onder het 'fortuynse' mom van; ík zeg wat ik denk, en denk wat ik zeg' Bijna alle moslims hebben al gekozen voor 'de westerse maatschappij'. Maar zolang, zoals jij ze zelf noemde, de domme Hollanders alle gematigde moslims blijven vergelijken met extremisme, uitspraken van enkele imams en bomaanslagen die aan de andere kant van de wereld worden gepleegd, hoef je niet van ze te verwachten dat zij de hielen van 'de domme Hollander' gaan likken. Veel moslims hebben absoluut geen moeite om hier in de Nederlandse maatscahppij mee te draaien. Maar ik en vele anderen met mij hebben al gemerkt dat 'aanpassen' niks te maken heeft met de taal spreken of de zogenaamde 'normen en waarden' kennen. Wij krijgen meer de indruk dat je je pas hebt 'aangepast' wanneer je de hielen van 'de domme Hollander' likt, dus pas wanneer je je afkomst en geloof afkraakt. Dus wie heeft er hier nou moeite met wie? Van de meeste moslims heb je geen last, dus laat die dan ook met rust en laat ze in hun waarde en ga niet allerlei onzinnige dingen erbij halen of aanslagen op onze moskeen plegen. Vechten voor ONZE maatschappij moet van TWEE kanten komen, ga niet alles op het bordje van een grote groep onschuldige Europese moslims schuiven. Nee, die domme Hollander zorgt er maar voor dat hij slimmer wordt.

VanBasten
07-01-2003, 06:30
Ik ben het helemaal met je eens RedOne, en ik ben nog wel een autochtoon. Het moet maar eens afgelopen zijn met de domme ongenuanceerde blik van de Nederlanders op de Islam. Ik denk dat het aan mensen zoals jij en ik is om de domme mensen, die zich zowel onder de islamitische als onder de autochtone bevolking bevinden, te laten zien dat het op een andere manier kan. We moeten elkaar alleen beter leren kennen. Hoe meer we weten van elkaar, hoe genuanceerder onze meningen en hoe minder kans op domme aanslagen en vijandelijkheden. Dan komt het wel goed met het Nederland van ons. Ofwel: de discussie aangaan, zonder dreigementen, persoonlijke aanvallen en het claimen van eigen gelijk zonder argumenten

RedOne
07-01-2003, 11:20

Origineel gepost door VanBasten Ik ben het helemaal met je eens RedOne, en ik ben nog wel een autochtoon. Het moet maar eens afgelopen zijn met de domme ongenuanceerde blik van de Nederlanders op de Islam. Ik denk dat het aan mensen zoals jij en ik is om de domme mensen, die zich zowel onder de islamitische als onder de autochtone bevolking bevinden, te laten zien dat het op een andere manier kan. We moeten elkaar alleen beter leren kennen. Hoe meer we weten van elkaar, hoe genuanceerder onze meningen en hoe minder kans op domme aanslagen en vijandelijkheden. Dan komt het wel goed met het Nederland van ons. Ofwel: de discussie aangaan, zonder dreigementen, persoonlijke aanvallen en het claimen van eigen gelijk zonder argumenten Hoi VanBasten, kijk jij begrijpt het VanBasten, jij hebt namelijk een magische zin uitsproken; elkaar beter leren kennen Ik dacht dat de mens van de 21e eeuw veel van de geschiedenis geleerd had, maar ik zou bijna gaan denken dat er een soort cyclus in de geschiedenis bestaat wat betreft vijandelijkheden jegens groepen. Maar dan spreek ik mensen zoals jij en word ik wakker geschud, en vertel ik mijzelf om niet zo pessimistich te denken. Iedreen moet gewoon die magische zin in zijn hersens branden: elkaar beter leren kennen Zoals je zelf al zei VanBasten, alleen dan kan het goed komen met het Nederland van ons. elkaar beter leren kennen, elkaar beter leren kennen, elkaar beter leren kennen, elkaar beter leren kennen (ja sorry, ik vind het zo'n mooie zin :D )

Pagina's : [1] 2 3