Bekijk originele versie : Pjin in mijn onderbuik
Veel pijn...al een hele dag :(
je wordt ongesteld meid :D
x_sweety_x
24-10-2004, 19:56
ik ook :( ben blij als ik er weer van af ben
maar heb nog steeds pijn :(
x_sweety_x
24-10-2004, 22:08
ga op bed liggen dan... da wil nog wel s helpen, beterschap meis
Hasna_real
25-10-2004, 12:43
Heb je pijn aan je linkerkant of je rechterkant?
Straalt de pijn uit naar je onderrug?
Ben je misselijk?
Heb je overgegeven?
Als meerdere vragen met Ja zijn beantwoord? Dan is de kans groot dat je een ontsteking hebt in je blinde darm. Ga dan onmiddelijk naar je huisarts, want de blinde darm moet er dan spoedig uit.
Zonder blinde darm leven , ,, lijkt me geen pretje, strakjes krijg je een dokter die je naambordje verkeerd leest !
x_sweety_x
25-10-2004, 19:39
Heb je pijn aan je linkerkant of je rechterkant?
Straalt de pijn uit naar je onderrug?
Ben je misselijk?
Heb je overgegeven?
Als meerdere vragen met Ja zijn beantwoord? Dan is de kans groot dat je een ontsteking hebt in je blinde darm. Ga dan onmiddelijk naar je huisarts, want de blinde darm moet er dan spoedig uit.
ja heb ik gehad.... maar die pijn is niet uit te handen... maar je moet inderdaad zo snel mogelijk naar de dokter/ziekenhuis dan
Hasna_real
26-10-2004, 09:31
Zonder blinde darm leven , ,, lijkt me geen pretje, strakjes krijg je een dokter die je naambordje verkeerd leest !
Je kunt prima zonder blinde darm leven! Er zijn heel veel mensen op de wereld waarbij de blinde darm verwijderd is. Voor een chirurg is het ook lopende band werk.
Maar ik vraag me af hoe het met Liloesh is. Hallo leef je nog???
x_sweety_x
26-10-2004, 14:20
Je kunt prima zonder blinde darm leven! Er zijn heel veel mensen op de wereld waarbij de blinde darm verwijderd is. Voor een chirurg is het ook lopende band werk.
Maar ik vraag me af hoe het met Liloesh is. Hallo leef je nog???
wormvormig aanhangsel (of zoiets) word verwijderd... nie je hele blinde darm ;)
Salaam aleykoum,
Choekran voor jullie reacties...
Ik zal al beginnen met de vragen van hasna te beantwoorden:
Heb je pijn aan je linkerkant of je rechterkant? Linkerkant
Straalt de pijn uit naar je onderrug? Heb idd pijn in mn rug (maar is al jaren zo)
Ben je misselijk? nee
Heb je overgegeven? nee
En mensen, ik leef nog hoor..;)
Ma3asalaam,
Liloesh
x_sweety_x
27-10-2004, 00:32
gelukkig dan maar :zwaai:
om het een en ander samen te vatten meiden...............
n blinde darm is wormvormig aanhangsel is appendix, tegenwoordig wordt hij laproscopisch verwijderd dat wil zeggen middels drie kleine sneetjes van ongeveer 5 centimeter wordt middels n camera het wormvormig aanhangsel verwijderd, er worden wel eerst n aantal onderzoeken gedaan,er wordt onder andere een buik overzichtsfoto gemaakt en n arts, co en eventueel ook nog eens assistent komen met zn alleen je buik betastten, want tenslotte moeten zij het ook leren (even terzijde). de ouderwetse chirurgen (of als de buik erg ontstoken is) dan wordt de blinde darm verwijderd via n snee die gemaakt wordt aan de rechterkant van je buik (mc burney incisie) wel te verstaan.
De pijn zit vaak in de onderbuik onder de navel rechts en links soms met uistralingen naar je benen.
Maar dat je pijn in je onderbuik hebt wil niet zeggen dat je gelijk blindedarm onsteking hebt
het kan ook een blaasontsteking zijn of inderdaad dat je ongesteld gaat worden of kan duiden op n miskraam als je zwanger bent...................tot slot als de pijn aanhoud is het zeker aan te raden om je huisarts te bezoeken..................
sterkte.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.