Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zwangerschapstest

Pagina's : [1] 2

Glimlachje
23-10-2004, 15:16

Salaam oe aleikoem allemaal, Ik vroeg mij af of zo een test wel betrouwbaar is.Ik bedoel ik ben zelf overtijd maar de test was negatief... :confused: Wie heeft dit ooit meegemaakt? Dus dat de test negatief was maar dat je toch zwanger bleek te zijn... :maf: Alvast shoukran voor jullie reacties... :blauwkus:

x_sweety_x
23-10-2004, 15:33
toevallig dat mn nicht er wat over moest maken voor school.. dit had ze gevonden op internet: Tegenwoordig wordt vrijwel uitsluitend gebruik gemaakt van een immunologische bepaling van het hormoon beta-HCG in ochtendurine. Indien volgens de gebruiksaanwijzing toegepast met verse ochtendurine wordt een streepje zichtbaar bij zwangerschap. Een tweede controlestreepje dient om te controleren of de test nog goed is (niet te heet bewaard, te oud e.d.) en bij de meeste tests is het zien van 1 streepje dus negatief, twee streepjes positief. De test is in het algemeen positief op de dag van de verwachte menstruatie of 1 à 2 dagen later. Beta-HCG-bepalingen in het bloed zijn gevoeliger. De betrouwbaarheid is hoog: ca. 99% sensitiviteit en specificiteit. Onjuiste uitslagen kunnen wel eens voorkomen door - te vroeg te testen: nog niet voldoende hormoon - buitenbaarmoederlijke zwangerschap: lagere hormoonspiegels - veel drinken (plas minder geconcentreerd) - al weer afgebroken zwangerschap (vrucht binnen enkele dagen spontaan verloren gegaan, hormoon ijlt nog wat na) - oude of onjuist bewaarde of verkeerd uitgevoerde test hoop dat je er wat aan hebt :)

miss_chaimae
24-10-2004, 02:21
Dont know:confused: Als ik maar word uitgenodigt op de baby feest:ego: Hahaha:blauwkus: Chaimae..

OumYAssine
24-10-2004, 09:59
Salama Alakoum ogti, Ik heb het meegemeekt bij mijn eerste zwangerschap. Ik had de test gedaan nadat ikeen paar dagen overtijd was. Maar toen was het negatief. Een week later heb ik de test herhaald en toen was ie alhamdoelilah positief. Wa alakoum assalam

Glimlachje
06-11-2004, 17:49

toevallig dat mn nicht er wat over moest maken voor school.. dit had ze gevonden op internet: Tegenwoordig wordt vrijwel uitsluitend gebruik gemaakt van een immunologische bepaling van het hormoon beta-HCG in ochtendurine. Indien volgens de gebruiksaanwijzing toegepast met verse ochtendurine wordt een streepje zichtbaar bij zwangerschap. Een tweede controlestreepje dient om te controleren of de test nog goed is (niet te heet bewaard, te oud e.d.) en bij de meeste tests is het zien van 1 streepje dus negatief, twee streepjes positief. De test is in het algemeen positief op de dag van de verwachte menstruatie of 1 à 2 dagen later. Beta-HCG-bepalingen in het bloed zijn gevoeliger. De betrouwbaarheid is hoog: ca. 99% sensitiviteit en specificiteit. Onjuiste uitslagen kunnen wel eens voorkomen door - te vroeg te testen: nog niet voldoende hormoon - buitenbaarmoederlijke zwangerschap: lagere hormoonspiegels - veel drinken (plas minder geconcentreerd) - al weer afgebroken zwangerschap (vrucht binnen enkele dagen spontaan verloren gegaan, hormoon ijlt nog wat na) - oude of onjuist bewaarde of verkeerd uitgevoerde test hoop dat je er wat aan hebt :) Ik heb er zeker wat aan thanx lieverd ;)

Glimlachje
06-11-2004, 17:50
Dont know:confused: Als ik maar word uitgenodigt op de baby feest:ego: Hahaha:blauwkus: Chaimae.. Tuurlijk schat, is vanzelfsprekend!!! :nijn: :kusgrijs:

Glimlachje
06-11-2004, 17:52
Salama Alakoum ogti, Ik heb het meegemeekt bij mijn eerste zwangerschap. Ik had de test gedaan nadat ikeen paar dagen overtijd was. Maar toen was het negatief. Een week later heb ik de test herhaald en toen was ie alhamdoelilah positief. Wa alakoum assalam Wa3aleikoem assalaam wb.. Subhana Allah zo zie je maar weer.... :) Hoeveel kindjes heb je? :nijn:

miss_chaimae
07-11-2004, 12:26
Tuurlijk schat, is vanzelfsprekend!!! :nijn: :kusgrijs: Dan is het goed :Iluvu: :blauwkus:!

OumYAssine
07-11-2004, 12:45
Salaam Aleikom wa rahmatallah wa barakatuh, Ik heb alhamdoelilah 2 zoontjes van 5 jaar en van 8 maanden. Nog veel succes met zwanger worden of zwanger zijn ogti. wa alakoum assalam wa rahmatallah wa barakatuh

Glimlachje
27-01-2005, 15:08
sellem, nee een zwangerschapstest is niet 100% want mijn schhonzus had ook zo een test laten doen toen bleek het negatief. de tweede keer had ze hem weer een keer gedaan(een week later) de test gaf weer negatief aan, maar ze voelde toch iets raars in haar buik en had veel eet aanvallen(toechiem). toen is ze maar naar de dokter gegaan en ja hoor ze bleek 3 en een halve maand zwanger te zijn. dus je moet zo een test nooit vertrouwen als hij negatief geeft. als je al wat voelt in je buik al is het een kriebeltje kan het zo zijn dat er een baby in je buik groeit. ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd. en alvast mabrouk als je zwanger bent :) Subhana Allah zo zie je maar weer... En bedankt ;) Allah yberekfiek... Ik wilde jullie even laten weten dat ik pas geleden een test heb gedaan en die is positief.... Morgen naar dokter, dan weet ik meer inshAllah :D

Glimlachje
27-01-2005, 15:12
Salaam Aleikom wa rahmatallah wa barakatuh, Ik heb alhamdoelilah 2 zoontjes van 5 jaar en van 8 maanden. Nog veel succes met zwanger worden of zwanger zijn ogti. wa alakoum assalam wa rahmatallah wa barakatuh Tbarkellah meid :D Je zoontje is bijna 1 jaar en ik reageer nu pas... :maf: Shoukran... Morgen weet ik meer ;)

Manal01
27-01-2005, 16:03
Tbarkellah meid :D Je zoontje is bijna 1 jaar en ik reageer nu pas... :maf: Shoukran... Morgen weet ik meer ;) IK HOOP ECHT DAT JE ZWANGER BENT!! :banana: hoelang ben je eigenlijk al bezig met zwanger proberen te worden? ik ben nu zelf in mijn tweede cyclus, ik kan pas zondag een test doen :( ik hoop dat die positief is :D

Glimlachje
27-01-2005, 16:22
IK HOOP ECHT DAT JE ZWANGER BENT!! :banana: hoelang ben je eigenlijk al bezig met zwanger proberen te worden? ik ben nu zelf in mijn tweede cyclus, ik kan pas zondag een test doen :( ik hoop dat die positief is :D Ja insha Allah!!! EN IK HOOP OOK DAT JE ZWANGER BENT!!! :hoera: Ik ben ietse meer als een jaar bezig... Heb al 2 kids :D Jongen en een meisje... Hamdoellillah... :nijn: heb jij al kinderen? Of wordt dit je 1ste kindje?? :nijn:

Manal01
27-01-2005, 16:26
Ja insha Allah!!! EN IK HOOP OOK DAT JE ZWANGER BENT!!! :hoera: Ik ben ietse meer als een jaar bezig... Heb al 2 kids :D Jongen en een meisje... Hamdoellillah... :nijn: heb jij al kinderen? Of wordt dit je 1ste kindje?? :nijn: tbarkallah :D nee dit wordt mijn eerste kindje incha'allah. Ik hoop maar dat ik snel zwanger mag raken ;) :blauwkus:

Glimlachje
29-01-2005, 00:14

tbarkallah :D nee dit wordt mijn eerste kindje incha'allah. Ik hoop maar dat ik snel zwanger mag raken ;) :blauwkus: 1ste kindje mezjen!! Spannend hoor... :nijn: Amien!!! :goedzo:

Pagina's : [1] 2