Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokko bij de EU??????

Pagina's : [1] 2 3 4

TWeeT20
05-01-2003, 02:36

Salaam Zijn jullie van mening dat als Turkije tot de EU wordt toegelaten, Marokko ook het recht heeft om lid te worden van de EU??? Ik bedoel dat men Marokko ook moet accepteren als kandidaatlidstaat, waarna als Marokko voldoet aan alle eisen mag toetreden tot de EU. Zo ja, Zo neen, kunnen jullie jullie mening toelichten? Mijn mening doet er niet toe, om de enquête niet te beïnvloeden :D :D :D :D :D :D

Barkani
05-01-2003, 02:41
zo ja blijft niemand in marokko zo nee, marokko ligt niet in europa en plus zijn we moslims

Saiyan
05-01-2003, 02:53
Origineel gepost door TWeeT20 Salaam Zijn jullie van mening dat als Turkije tot de EU wordt toegelaten, Marokko ook het recht heeft om lid te worden van de EU??? Ik bedoel dat men Marokko ook moet accepteren als kandidaatlidstaat, waarna als Marokko voldoet aan alle eisen mag toetreden tot de EU. Zo ja, Zo neen, kunnen jullie jullie mening toelichten? Mijn mening doet er niet toe, om de enquête niet te beïnvloeden :D :D :D :D :D :D 1 voorwaarde kan Marokko nooit aan voldoen en dat is dat het in Afrika ligt en niet in Europa

TWeeT20
05-01-2003, 03:04
Origineel gepost door Saiyan 1 voorwaarde kan Marokko nooit aan voldoen en dat is dat het in Afrika ligt en niet in Europa Turkije ligt ook niet in Europa maar in Azië, en dat Europees gedeelte is verwaarloosbaar, mischien 1% van de oppervlakte. En by the way telt de EU ook wat gebieden bij Europa, zoals de Canarische eilanden (ESP), de Azoren en Madeira (POR), verschillende eilanden in de Caraïben (FRA & UK). Ok ik geef toe dat deze behoren tot een EU-lidstaat, maar toch. Zie maar Sebta (Ceuta) en Melilla en de verschillende Spaanse eilandjes voor de kust van Marokko. beslama :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

DePaRaBier
05-01-2003, 03:07

Laat Marokko maar lekker blijve waar het is, `kken het niet gebruiken bij Europa.... Komt mn hele familie hier aankakke, als ik ergens geen behoefte aan heb......

TWeeT20
05-01-2003, 03:30
Kunnen jullie dan ook jullie stem uitbrengen?

blabla
05-01-2003, 13:46
waaaaaaaaaaahahahhaha marokkko komt van zn lang zal ze leven niet in de eu dat zou het einde van wereld betekenen al die illies hierheen!!!!

TWeeT20
05-01-2003, 17:51
Ik zeg niet dat Marokko bij de EU moet horen, maar dat als Turkije lid word, Marokko dat ook moet kunnen.

Chatefemqemamu
05-01-2003, 17:55
Als het maar aan de gestelde eisen voldoet.... why not? marre..... :regie: EGYPT FIRST!!!!! :jeweetog:

Meiwan
05-01-2003, 18:10
Voormalig president Valery Giscard d'Estaing van Frankrijk heeft uitspraken gedaan waar de Franse regering door 'geschokt' is. Hij zei namelijk dat Turkijke niet geteld moet worden als Europees land. In een interview met Le Monde gaf hij te kennen dat:'Als Turkije tot de EU wordt toegelaten, ook Marokko bij de EU mag komen'. Marokko wilde altijd al bij de EU horen, en de ligging van het land in Afrika doet daar niets aan af, want tussen Europa en Marokko ligt een zeestraat van maar 15 Km. Ook Gibraltar is maar enkele honderden meters verwijderd van vasteland Marokko en dat behoort wel tot de EU. Marokko heeft eerder te kennen gegeven bij de Europese Unie te willen komen. Giscard zei verder dat als Turkije bij de EU komt, dat meteen het einde betekent van de organisatie. De Franse regering heeft inmiddels te kennen gegeven absoluut niet achter Valery te staan.

tonk
05-01-2003, 18:57
Dat Marokko niet in Europa ligt lijkt mij niet het grootste bezwaar. Een kleine naamsverandering van 'EU' in 'EenOU' (Europese en Omstreken Unie) en dat is opgelost. Grotere bezwaren zijn dat Marokko geen democratie is (maar dat kan veranderen) en dat 99% van de Marokkanen moslim zijn. En dat laatste verandert niet zo makkelijk en moet ook helemaal niet veranderen. Ik denk dat een islamitsch land best lid kan zijn van de EU. Een ondemocratisch land echter niet, want dat tast de grondvesten van de EU aan. Dus dat is een probleempje. Ik denk dat de EU verder ook moeilijk zal gaan doen over bijvoorbeeld de Westelijke Sahara.

TWeeT20
05-01-2003, 19:41
Ok, stel je voor dat Marokko een democratisch land wordt, Turkije heeft ook problemen nog zwaarder als Marokko, want Turkije vormt een bedreiging in de ogen van de EU, want als Turkije lid wordt krijgen zij ook het grootste aantal zetels omdat zij eenmaal de grootste bevolking hebben. Turkije verandert dus de verhoudingen dan radicaal, terwijl Marokko met zijn 30 000 000 inwoners niet zo'n bedreiging kan vormen. Turkije heeft zowel problemen op Cyprus, een 'derde' land, als intern "Koerdistan". Terwijl Marokko gewoon problemen heeft in de Westelijke Sahara, maar deze zijn niet te vergelijken. Marokko ligt op 1km van Europa, Zie Sebta en Melilla. En Marokko is geostrategisch goed gelegen. Zo zal het vasteland in de buurt van de Caarische Eilanden ook tot de Eu behoren, nu zijn deze meer als 1 000 km verwijderd van Spanje en anders amper 100km van de Westelijke Sahara. Ten tweede vormt Marokko zowel een poort naar de Maghreb (Noord-Afrika) als de Sub-Sahara (Zwart-Afrika). Zo heeft Marokko ook héél wat te bieden aan de Europese Unie. bv meer als 2500 km kustlijn (toerisme, visserij). Ook zal de EU volledige controle kunnen hebben op de Straat van Gibraltar en de eengedeelte vande Middellandse Zee. Ook zal de EU wat kunnen doen tegen de illegale migratie, mits Marokko een hoogconjunctuur zal meemaken. Ook kan met de desolate woestijnen in Marokko gebruiken voor wetenschap (sterrenkunde), militaire doeleinden of doeleinden met betrekking tot de ruimte, bv een lanceerbasis. Ook is Marokko beter gelegen als Oost-Europa. goedkopere werkkrachten en dichter bij gelegen. Ook is er bijvoorbeeld aardolie ontdekt onder de grond in de buurt van Er Rachidia. En zo kan ik nog véél puntjes opnoemen. Dit is mijn mening, benieuwd hoe jullie erover denken?

wafa_armani
05-01-2003, 20:02
Origineel gepost door blabla waaaaaaaaaaahahahhaha marokkko komt van zn lang zal ze leven niet in de eu dat zou het einde van wereld betekenen al die illies hierheen!!!! dan zijn het geen illies meer ;) maar ik heb ook liever dat het zo blijft hoor. die dirham vind ik lekker goedkoop :D

lellaDina
08-01-2003, 10:52
Origineel gepost door aklim84 sallaam alaikom Marokko moet niet bij de EU intrekken want dan stijgt de armoede in ons land met de euro En dan is marokko verplicht een amerikaanse kazerne te openenen wa alaikom sallaam Vind ik ook!!!! :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Riady
08-01-2003, 15:29

Marokko moet zich inzetten voor vrijhandel met Europa zoals dat met Amerika dan komen ze er vanzelf wel. Voor de rest hebben ze helemaal NIKS aan Europa!

Pagina's : [1] 2 3 4