Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat die jongeren doen? 'Een beetje chillen'

d_amsterdammer
22-10-2004, 23:01

Wat die jongeren doen? 'Een beetje chillen' Van onze verslaggever Willem Beusekamp AMSTERDAM - 'Is dit nou een hype?' vroeg een jong ventje gisteren. Tientallen camera's in de Amsterdamse Diamantbuurt, de dag na het vertrek van de weggetreiterde Bert en Marja. Als het de Marokkaanse hangjongeren in de Amsterdamse Diamantbuurt om aandacht was te doen, zijn ze donderdag goed aan hun trekken gekomen. Van 's morgens vroeg tot in de late avond konden ze hun zegje doen voor tientallen camera's en radiomicrofoons. 'Is dit nou een hype?', vroeg een jong ventje zich af. De media-invasie die gisteren volgde op het gedwongen vertrek van Bert en Marja uit hun huis aan het Smaragdplein liet de overige bewoners van de Diamantbuurt koud. Van intimidatie door de hangjeugd heeft nog nooit iemand last gehad, dus had ook niemand iets voor de camera te melden: op een enkele uitzondering na bleef men angstvallig binnen. Een veelgestelde vraag aan de jongelui was wat ze zoal uitspoken voor het voormalige badhuis, schuin tegenover de dichtgespijkerde woning van Bert en Marja. 'Een beetje chillen', luidde vele malen het antwoord. Zoals de Amsterdamse wethouder Aboutaleb (Jeugdzaken) vorige maand zelf al ter plekke had vastgesteld, lijkt het grootste probleem verveling. Er ontbreekt een buurthuis en sommigen zouden liever naar school gaan dan rondhangen. Volgens de politie bestaat de groep hoofdzakelijk uit meelopers. Slechts drie knapen worden als crimineel ('de harde kern') omschreven. Job van Amerongen (PvdA), de man die al jaren tevergeefs probeert de problemen onder de aandacht te krijgen, meent echter dat de groep veel groter is, evenals het aantal criminele gangmakers. Tweede vraag, gisteren op straat: wie had binnen een jaar tweemaal het huis van Bert en Marja 'leeggetrokken', een hakenkruis op de auto van Marja gespoten en dinsdagavond drie straatklinkers door de ruiten gegooid? Zo dom hadden de jongens het nog nooit gehoord: 'Wij niet.' En, zo vroeg een dappere bewoonster van de Smaragdstraat, wie had uit haar brievenbus waardevolle post gehengeld? De vrouw gaf zelf het antwoord. 'Jullie weten dat allemaal, wie het was. En jullie weten ook dat mijn zoon de dader helemaal in elkaar heeft geslagen. Er hoeft met mij maar dit te gebeuren of mijn zoon komt weer even langs.' Vrijwel alle lokale politici schreeuwden gisteren moord en brand. Het Tweede-Kamerlid Wilders stelde schriftelijke vragen. Volgende week wordt burgemeester Cohen tijdens de commissievergadering Algemene Zaken 'stevig aan de tand gevoeld'. Bert en Marja wachten op een nieuwe woning, die hun is beloofd door de Algemene Woningbouwvereniging. De eis van PvdA en VVD in het stadsdeel Oud-Zuid, dat de Diamantbuurt wordt schoongeveegd en dat zij terugkeren in hun oude huis, nemen zij niet serieus. Volkskrant 22 oktober 2004

batata112
22-10-2004, 23:17
Hetzelfde gebeurde in De wiellepolle-wijk in Leeuwarden een jaar geleden, waar een groep nederlandse jongens de boel daar terroriseerde. Gevolg? 3 gezinnen verhuisd en een artikeltje van jawel 4 zinnen in de Leewarder Courant. Jude, steek die artikel diep in je anus. itaqilah Haza wa Djzal wat is dit voor taalgebruik.

batata112
22-10-2004, 23:19
Taalgebruik die strookt met het persoon Amsterdammer...heb je er moeite mee? ag het kan me niet schelen welk taalgebruik je gebruikt. heb taqwa dat is mijn advies. je hoeft je niet bij mij te verantwoorden. ene keer over jihad hebben en dergelijke en dan met zulke onislamitische praat opeens komen

CitriC
22-10-2004, 23:20
Leuk stuk... Heb je verder er nog wat over te vertellen, een stelling ofzo?

Mouhalim
22-10-2004, 23:22

itaqilah Haza wa Djzal wat is dit voor taalgebruik. de taal die amsterdammer heel goed begrijpt en spreekt. :ego:

gaviel
22-10-2004, 23:26
Hetzelfde gebeurde in De wiellepolle-wijk in Leeuwarden een jaar geleden, waar een groep nederlandse jongens de boel daar terroriseerde. Gevolg? 3 gezinnen verhuisd en een artikeltje van jawel 4 zinnen in de Leewarder Courant. Tja das de "echte" jeugd heee die is toch niet interresant genoeg!!! Dat was te " wit" voor "goed" nieuws. Oftewel er zit geen rek in.

gaviel
22-10-2004, 23:52
Wacht ff, ik haal mijn calculator erbij Sorry??? tis wel laat hoor ....verklaar. Ik bedoel dus met marokkaanse daders kunnen ze wel twee ...drie...mischien zelf drie dagen stukjes schrijven....maar bij "wit" dus hollanders een klein berichtje < dat niemand nog leest!!!!

gaviel
22-10-2004, 23:58
:D :D :D tja het is laat dus gaaaap weltrusten.

LadyBerkania
23-10-2004, 07:18
Wat die jongeren doen? 'Een beetje chillen' Van onze verslaggever Willem Beusekamp AMSTERDAM - 'Is dit nou een hype?' vroeg een jong ventje gisteren. Tientallen camera's in de Amsterdamse Diamantbuurt, de dag na het vertrek van de weggetreiterde Bert en Marja. Als het de Marokkaanse hangjongeren in de Amsterdamse Diamantbuurt om aandacht was te doen, zijn ze donderdag goed aan hun trekken gekomen. Van 's morgens vroeg tot in de late avond konden ze hun zegje doen voor tientallen camera's en radiomicrofoons. 'Is dit nou een hype?', vroeg een jong ventje zich af. De media-invasie die gisteren volgde op het gedwongen vertrek van Bert en Marja uit hun huis aan het Smaragdplein liet de overige bewoners van de Diamantbuurt koud. Van intimidatie door de hangjeugd heeft nog nooit iemand last gehad, dus had ook niemand iets voor de camera te melden: op een enkele uitzondering na bleef men angstvallig binnen. Een veelgestelde vraag aan de jongelui was wat ze zoal uitspoken voor het voormalige badhuis, schuin tegenover de dichtgespijkerde woning van Bert en Marja. 'Een beetje chillen', luidde vele malen het antwoord. Zoals de Amsterdamse wethouder Aboutaleb (Jeugdzaken) vorige maand zelf al ter plekke had vastgesteld, lijkt het grootste probleem verveling. Er ontbreekt een buurthuis en sommigen zouden liever naar school gaan dan rondhangen. Volgens de politie bestaat de groep hoofdzakelijk uit meelopers. Slechts drie knapen worden als crimineel ('de harde kern') omschreven. Job van Amerongen (PvdA), de man die al jaren tevergeefs probeert de problemen onder de aandacht te krijgen, meent echter dat de groep veel groter is, evenals het aantal criminele gangmakers. Tweede vraag, gisteren op straat: wie had binnen een jaar tweemaal het huis van Bert en Marja 'leeggetrokken', een hakenkruis op de auto van Marja gespoten en dinsdagavond drie straatklinkers door de ruiten gegooid? Zo dom hadden de jongens het nog nooit gehoord: 'Wij niet.' En, zo vroeg een dappere bewoonster van de Smaragdstraat, wie had uit haar brievenbus waardevolle post gehengeld? De vrouw gaf zelf het antwoord. 'Jullie weten dat allemaal, wie het was. En jullie weten ook dat mijn zoon de dader helemaal in elkaar heeft geslagen. Er hoeft met mij maar dit te gebeuren of mijn zoon komt weer even langs.' Vrijwel alle lokale politici schreeuwden gisteren moord en brand. Het Tweede-Kamerlid Wilders stelde schriftelijke vragen. Volgende week wordt burgemeester Cohen tijdens de commissievergadering Algemene Zaken 'stevig aan de tand gevoeld'. Bert en Marja wachten op een nieuwe woning, die hun is beloofd door de Algemene Woningbouwvereniging. De eis van PvdA en VVD in het stadsdeel Oud-Zuid, dat de Diamantbuurt wordt schoongeveegd en dat zij terugkeren in hun oude huis, nemen zij niet serieus. Volkskrant 22 oktober 2004 En nu wat moet ik met die info?? Wat voor discussie wil je hier over voeren?? Vertel?? Dit soort krantshitknipsels moet je naar www.jongrechts.nl brengen en kan je je ongenoegen uiten tegenover de Marokkaanse gemeenschap ;) Een tip oh safi.. Gegroet, Berkania

batata112
23-10-2004, 08:55
Vertel mij dan waarom je dan een reactie plaatst als het jou niet kan schelen? Ik zie jou niet reageren op Huwelijk&islam waar de moslims daar elkaar verrot schelden, maar owee als een Jood wordt uitgescholden dan ben als jij de haas erbij... Ben je selefi misschien? Ga lekker je onzinnige gebrabbel ergens anders voortzetten beste vriend ik plaats een reactie omdat ik dat verplicht ben. tot het aansporen van het goede. en het zegt al genoeg dat je om de zaken heen draait en alles op mij probeert te richten om de aandacht van jezelf af te houden. feit blijft dat dit taalgebruik niet hoort bij een moslim. is dat zo moeilijk om toe te geven

batata112
23-10-2004, 11:07
in princiepe vind ik dat je gelijk hebt. weet je, ik kan je 1 adcvies meegeven, plaats ook een reaktie tegen de topic die hier is geopend, zo heb je twee vliegen in 1 klap. daar bereik je insha allah meer mee en kan je je eens verdiepen in de gedachtengangen van mensen als najibsi (ofzo). beiden kunnen dan leren............. ;) wasalaam ne3em baraka Allah hoe fiek voor dit advies