Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ontvoerde hulpverleenster smeekt Britten om hulp

Pagina's : [1] 2

Raihana
22-10-2004, 22:54

http://www.aljazeera.net/mritems/images/2004/10/22/1_506934_1_34.jpg BAGDAD - Op een videoband die de zender Al-Jazeera vrijdag heeft uitgezonden smeekt de in Irak ontvoerde hulpverleenster Margaret Hassan de Britten om te voorkomen dat het Britse leger militairen naar de omgeving van Bagdad stuurt. "Help me alstublieft", zegt ze huilend. "Ik wil niet sterven als Bigley". De Brit Kenneth Bigley werd eerder deze maand door zijn gijzelnemers onthoofd.

Nimr
23-10-2004, 01:22
Als ze echt onschuldig is zal ze vrijgelaten worden, zoniet dan wordt ze onthoofd... Alles is in handen van de Britse bezetters...zullen ze nu wel stoppen met het vermoordden van Irakezen om 1 vrouw te redden? Of is hun liefde om Irakezen te vermoordden groter dan om een vrouw van hen te redden? De komende dagen zullen het duidelijk maken... :)

Mr_innocent
23-10-2004, 02:02
Hopelijk wordt deze vrouw gespaard................en ja het britse lagerhuis heeft besloten om haar troepen te gaan verplaatsen om de amerikanen te "backuppen"!!!!!!!! Maar deze vrouw.........getrouwd met een irakees.........al meer dan 25 jaar werkend voor een non profit organisatie in dat gebied............een vrouw met de iraakse nationaliteit!!!!!!! En haar aandeel in de oorlog is zeker nul.....ze heeft 25 jaar van haar leven besteed aan het helpen van de irakezen.........ze hebben echt de verkeerde te pakken Ik wil niet goedpraten wat de engelsen/amerikanen daar aanrichten maar ze hebben echt de verkeerde in handen en insha'allah wordt ze vrijgelaten en insha'allah zullen de onderdrukkers in Irak eindelijk eens inzien dat ze niet helpen maar schade aanrichten aan Irak(misschien naief).........maar ja ik zeg insha'allah!!!!!!

klonbyz
23-10-2004, 02:09
Hopelijk wordt deze vrouw gespaard................en ja het britse lagerhuis heeft besloten om haar troepen te gaan verplaatsen om de amerikanen te "backuppen"!!!!!!!! Maar deze vrouw.........getrouwd met een irakees.........al meer dan 25 jaar werkend voor een non profit organisatie in dat gebied............een vrouw met de iraakse nationaliteit!!!!!!! En haar aandeel in de oorlog is zeker nul.....ze heeft 25 jaar van haar leven besteed aan het helpen van de irakezen.........ze hebben echt de verkeerde te pakken Ik wil niet goedpraten wat de engelsen/amerikanen daar aanrichten maar ze hebben echt de verkeerde in handen en insha'allah wordt ze vrijgelaten en insha'allah zullen de onderdrukkers in Irak eindelijk eens inzien dat ze niet helpen maar schade aanrichten aan Irak(misschien naief).........maar ja ik zeg insha'allah!!!!!! De twee Italiaanse hulpverleensters werkten ten tijde van Saddam ook al als hulpverleners in Irak....uiteindelijk zijn ze gelukkig toch vrijgelaten....mocht het verhaal van deze vrouw echt zijn, dan heeft ze denk ik niets te vrezen en zal ze vroeg of laat worden vrijgelaten.

Mr_innocent
23-10-2004, 02:17

De twee Italiaanse hulpverleensters werkten ten tijde van Saddam ook al als hulpverleners in Irak....uiteindelijk zijn ze gelukkig toch vrijgelaten....mocht het verhaal van deze vrouw echt zijn, dan heeft ze denk ik niets te vrezen en zal ze vroeg of laat worden vrijgelaten. Niets te vrezen......heb je haar smeekbede niet gezien op Al Jazeera..........geloof me dat wil jij niet meemaken Insha'allah.....realiseren de mensen diie haar gevangen hebben dat ze de verkeerde in handen hebben!!!!!!!!

Nimr
23-10-2004, 02:48
Mischien is ze wel een spion.. Je moest eens weten hoeveel CIA medewerkers er als hulpverlener in landen werken waar er conflicten heersen.. Velen dienen als informanten...en dat ze een vrouw is wil natuurlijk niks zeggen omdat tegenwoordig ook vrouwen voor het leger en de inlichtingendiensten werken. Laten we vertrouwen hebben in onze moslimbroeders in plaats van de koefars.

Mr_innocent
23-10-2004, 03:19
Mischien is ze wel een spion.. Je moest eens weten hoeveel CIA medewerkers er als hulpverlener in landen werken waar er conflicten heersen.. Velen dienen als informanten...en dat ze een vrouw is wil natuurlijk niks zeggen omdat tegenwoordig ook vrouwen voor het leger en de inlichtingendiensten werken. Laten we vertrouwen hebben in onze moslimbroeders in plaats van de koefars. moslimbroeders die (hopelijk niet) een onschuldige vrouw gaan afslachten.............zij werkt al meer dan 25 jaar voor de Internationale hulporganisatie CARE........ze helpt al meer dan 25 jaar onze moslim broeders en zusters..........ze heeft heel haar leven gewijd aan het helpen van mensen en is dit wat zij er voor terugkrijgt........nee daar kan ik niet bij met mijn verstand!!!! En dan kom je hier aanzetten dat ze een CIA spion zou kunnen zijn........we moeten wel objectief en realistisch blijven he!!!! Insha'allah zullen haar gevangennemers realiseren dat zij onder hetzelfde lot valt als de 2 andere italiaanse vrouwen en ze haar zo snel mogelijk vrij laten!!!

Mr_innocent
23-10-2004, 03:31
Wil je dan ophouden met haar cv op te noemen en suggereren zij een goede persoon zou zijn. Is niet erg objectief aangezien jij enkel weet wat er wordt verteld door de media, is dat objectief? Ik kan je tal van hulpverleners en zendelingen opnoemen die informatie verschaften voor zowel CIA als Interpol. De pot verwijt de ketel...... Wat voor persoon zij is daar kan ik niet over oordelen net zo min jij kunt aantonen dat zij voor de CIA of wat dan ook werkt. Ten eerste volg ik haar al langer omdat ik namelijk een verslag heb geschreven over hulporganisaties in Irak en ten tweede: Het gaat mij om de feiten: na een beetje research te hebben gedaan zijn de uitlatingen die ik hierboven heb gedaan bevestigd..........ga mij niet vertellen dat een vrouw die 25 jaar van haar leven heeft "gespendeerd" aan het helpen van onze moslim broeders en zusters nu in één keer een spion is. Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten

Heiba
23-10-2004, 03:45
kvin haar zielug. :(

LadyBerkania
23-10-2004, 06:29
Ja dat is ook zielig die foto.. maar die vrouw is ook zielig.. Ze heeft misschien niets gedaan!!

Nimr
23-10-2004, 15:25
maar die vrouw is ook zielig.. Ze heeft misschien niets gedaan!! Kheb eerder medelijden met onze broeders in Palestina dan met een ongelovige vrouw ( die een spion zou kunnen zijn) in handen van de mujahideen.

Mr_innocent
23-10-2004, 15:44
Waarom dan melden dat die andere lid objectief en realistisch moet oordelen terwijl jij hetzelfde doet? Welke bal? Welke research bronnen heb jij gebruikt voor die zogenaamde verslag van je? Ik ontken die feiten ook niet...ze heeft vast haar Christelijke plicht vervult, maar wil jij daarmee uitsluiten dat zijn onmogelijk voor de geheime diensten kan werken? Niet echt objectief hé? En voor iemand die research heeft gedaan naar haar zou ik teminste verwachten dat hij weet dat ze 30 jaar en niet 25 jaar 'gespendeerd' heeft aan het 'helpen' van IRAKEZEN en niet moslimbroeders en zusters. Nu is er pas een bal gekaatst... Ik heb nog geen bal gezien? Nee je kunt niets uitsluiten, maar je kunt ook niet zomaar beweringen gaan doen!!!!!!! Wat betreft mijn research ik zal je vertellen, ik check altijd alles 2 keer voordat ik zomaar iets plaats, dus helaas voor jou kloppen mijn feiten wel, zie hieronder!! Persbericht Den Haag 19-10-2004 Margaret Hassan, een Iraakse ingezetene die voor CARE Australië als landendirecteur in Irak werkzaam is, is vandaag (19-10-04) om 7:30 uur lokale tijd in Bagdad ontvoerd. Omtrent het motief van de ontvoering bestaat op dit moment nog onduidelijkheid. Voor zover wij weten, is Margaret bij de ontvoering niet gewond geraakt. Margaret is meer dan 25 jaar beroepsmatig werkzaam in de humanitaire hulpverlening, waarvan de laatste jaren ten behoeve van het Iraakse volk. Uiteraard doen we alles wat in ons vermogen ligt om haar vrijlating te bewerkstelligen. Op dit moment is het van onze kant onmogelijk meer commentaar te geven. Onze primaire zorg is de veiligheid van Margaret. CARE Nederland Paul Meijs Interim-Directeur 070-3105058 0655-395181 Zoals ik al eerder zei je kunt niets uitsluiten(ben ik het met je eens)........maar je kunt niet alle hulpverleners over een kam scheren.....omdat er een aantal hulpverleners zijn geweest die blijkbaar voor de CIA hebben gewerkt ga je er automatisch van uit dat zij hetzelfde zou hebben gedaan......!!!!!! Ik denk (en hoop) dat ze haar wel vrijlaten als ze inzien wat zij voor het iraakse volk heeft gedaan(dus ook voor onze moslim broeders en zusters)!!! M3a´salama

ItsJamal
23-10-2004, 17:01
Precies, is haar aandeel in de oorlog nul, dan zal ze vrijgelaten worden. Anders weer een kip zonder kop. Laat ik je de vraag stellen, waarom jouw haat tegen deze huilende vrouw die al 30 zoals ik gisteren op het journaal hoorde, of 25 jaar zoals ik op dit forum las ( wat niet veel verschil maakt, in beide gevallen heeft ze er gewoon ruwweg gezegd haar leven ingestoken) jaar hulpverlenerswerk in Irak doet, zo groot is dat je bijna al conclusies hebt getrokken dat ze schuldig is. En als ze ' schuldig' is, wat heeft ze dan gedaan? Al had ze iemand vermoord, wat mij niet schijnbaar lijkt, dan nog is onthoofding alsnog te onmenselijk. Je moet afkomen van de zieke gedachte dat onthoofding een goed iets is. Als je mensen dan zo graag wil vermoorden, pak dan een pistool en schiet door het hart, want ook daarmee heb je ze uitgeschakeld. Mensen die onthoofdingen goedkeuren zijn psychisch niet in orde , die zijn te ver verwijderd van de algemene menselijke maatschappij om de zaken helder te zien.

Nimr
23-10-2004, 17:03
Its jamal jij bent dus tegen de paktijken zoals onthoofdingen? Hiermee ga je dus tegen de sunnah in.

ItsJamal
23-10-2004, 17:07

Its jamal jij bent dus tegen de paktijken zoals onthoofdingen? Hiermee ga je dus tegen de sunnah in. Dat klopt Nimr, ik ben tegen onthoofdingen, omdat onthoofden gewoon een gruwelijkere manier is om iemand te doden. Je kan het ook met een pistool doen. Maar los van dat ik daarover ga discussieren, zouden ze mensen zoals deze mevrouw Hassan, die zoals ik al zei 25 of 30 jaar hulpverlenerswerk ( in Irak ) doet, niet eens als kandidaat mogen stellen om te ontvoeren. Wat heeft het voor nut om zo' n vrouw te ontvoeren en daarna te onthoofden. Als jij dan nog zegt dat je daarmee tegen de sunnah ingaat, ben je een smerige psychisch gedisorienteerde leugenaar.

Pagina's : [1] 2