Bekijk originele versie : In de file staan slecht voor het hart
AMSTERDAM - In de file staan of reizen met het openbaar vervoer tijdens spitsuren is slecht voor je hart. Mensen die zich regelmatig in een dergelijk hectische omgeving bevinden, lopen drie keer zoveel risico op het krijgen van een hartaanval.
Dit blijkt uit een Duits onderzoek waarvan de resultaten worden gepubliceerd in het medisch wetenschappelijke tijdschrift The New England Journal of Medicine.
Volgens de wetenschappers is één op de twaalf hartaanvallen te wijten aan het verkeer. Stress, luchtvervuiling en lawaai zijn dan ook grotere risicofactoren dan tot nu toe werd aangenomen.
De onderzoekers hebben ruim 700 mensen gesproken die tussen 1999 en 2001 een hartaanval hebben overleefd. Zij moesten aangeven wat ze gedurende vier dagen voor de aanval hadden gedaan. Veel van deze patiënten bevonden zich vlak voor de hartaanval in het drukke verkeer.
Ik moet zeggen hier zit wel wat in..
ik sta zowat iedere dag in de file en word er ook niet bepaald vrolijk van..In de meeste gevallen irriteer ik me mateloos aan mensen die dan de vluchtstrook nemen ofzo..Of uitgebreid gaan zitten bellen en vervolgens niet meer letten op de weg..Slecht voor me hart! :boos:
Noena, denk je aan je hart?! ;)
Barca
Barca...
Volgens mij heb jij nog nooit in de file gestaan.. ;)
Jawel, alleen ben ik zo´n jong ding :o die nergens last van heeft ;)
Barca
Dan zal je wel op de bijrijdersstoel hebben gezeten! ;)
En wat heeft leeftijd ermee te maken? :confused:
Ik dacht dat mensen in de file koffie dronken, een krantje lazen of anders in hun neus aan het peuteren waren. :confused:
Of is dan die vele koffie slecht voor het hart?
Ik ben niet zo jong....:hihi: om naast de chauffeur te zitten. Ik heb mijn rijbewijs, hoor :o
Barca
P.S. hartklachten komt vaker voor bij ouderen
Mag ik hieruit concluderen dat jij in de file staan prettig vind?
dulce_lamia
22-10-2004, 11:22
Ah weet je wat het is?
Je moet je niet irriteren aan zaken waar je toch niks aan kunt doen / kunt veranderen.
Ik heb wel wat anti- erger tips 4 je....
Ga gewoon ruim optijd van huis weg en dan heb je toch tijd zat en boeit het je niet zo, zet de radio op giel dan heb je ook nog wat te lachen of zet je vafo muziek op en zing hard mee, pak nu je kans om gek te doen ofzo want je bent toch lekker alleen in de auto... werk je gezicht bij of eet iets.... Wel voor je kijken....
Plan na het werk niet direct afspraken zodat je haast hebt, plan ze wat verder op de avond zodat je je niet opvreet in de avondspits of pak een sluiproute...
Over die vluchtstrook rijders, wat boeit jou dat nou, jij hebt tenminste niet een boette van 240 aan je broek hangen, en vaak schieten die gasten hooguit 1 auto op met die gekke stunts van ze plus meer kans op een hart aanval en ongelukken...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.