Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hadieth over het maken van afbeeldingen!

Pagina's : [1] 2

rachiDDD
21-10-2004, 22:36

Ibn 'Abbaas, moge Allah tevreden met hem en zijn vader zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het Vuur verblijven, en voor elke afbeelding die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van afbeeldingen) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Ibn 'Abbaas zei: "Als je dat echt wil doen (het maken van afbeeldingen) doe het daan van bomen en andere objecten zonder ziel."

FAITHLESS
22-10-2004, 06:41
Ibn 'Abbaas, moge Allah tevreden met hem en zijn vader zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het Vuur verblijven, en voor elke afbeelding die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van afbeeldingen) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Ibn 'Abbaas zei: "Als je dat echt wil doen (het maken van afbeeldingen) doe het daan van bomen en andere objecten zonder ziel." Geldt dat ook voor fotograffie of moet ik mijn "hobby" nu vaarwel zeggen ? Ik fotografeer namelijk ook mensen , dan creeer ik toch ook een soort van afbeelding. :confused:

Zelfkritiek
22-10-2004, 09:45
En alle smilies die worden gebruikt door zo velen op dit forum, dat zijn toch ook afbeeldingen van gezichten en emoties? :confused: :rolleyes: :nerd:

grendel
22-10-2004, 09:50
Ibn 'Abbaas, moge Allah tevreden met hem en zijn vader zijn) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede en zegen van Allah zij met hem) heeft gezegd: "Elke maker van afbeeldingen zal in het Vuur verblijven, en voor elke afbeelding die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van afbeeldingen) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Ibn 'Abbaas zei: "Als je dat echt wil doen (het maken van afbeeldingen) doe het daan van bomen en andere objecten zonder ziel." Daarom hangt heel Marokko vol met foto's van de koning, tuurlijk jongen, tis hartstikke haram :D

Elberfeld
22-10-2004, 09:51

Elke maker van smileys zal in het Vuur verblijven, en voor elke smiley die hij heeft gemaakt, zal er (ook) een ziel voor hem (de maker van smileys) worden gemaakt, die bestraft wordt in het Vuur" Nou, daar gaan mijn kansen op een fijne zielerust :(

Heiba
22-10-2004, 10:45
In bed blijven liggen met een witte! deken over je hoofd getrokken en je vooral niet veroeren. Voor je het weet bespeur je een afbeelding(haram!), of hoor je muziek(sidder!).

grendel
22-10-2004, 10:46
De grootste fout waar ik je ooit op heb mogen betrappen...marokko een islamitisch land :lol: in weze, niet feitelijk grendeltje! Barca Welles..... :D :ego:

grendel
22-10-2004, 10:47
In bed blijven liggen met een witte! deken over je hoofd getrokken en je vooral niet veroeren. Voor je het weet bespeur je een afbeelding(haram!), of hoor je muziek(sidder!). Nou bedankt, kan ik mijn X-Men dekbed ook weer wegpleuren :D

Heiba
22-10-2004, 10:51
Nou bedankt, kan ik mijn X-Men dekbed ook weer wegpleuren :D So! Sorry... Ik heb mijn my little pony dekbed ook weg moeten pleuren. :(

batata112
22-10-2004, 11:35
In bed blijven liggen met een witte! deken over je hoofd getrokken en je vooral niet veroeren. Voor je het weet bespeur je een afbeelding(haram!), of hoor je muziek(sidder!). itaqilah waarom spot je met de verboden die opgelegd zijn door Allah Taala en zijn rasoellah saalahoe alahi wa salaam

an3sdej
22-10-2004, 11:36
DAT is nou echt een voorbeeld van een achterhaald dogmatisch denken. Wie dit soort zaken aanhangt kan echt niet in de westerse wereld wonen! Hij/Zij moet voor de eigen bestwil teruggevoerd worden naar de roots van zijn/haar denken.

batata112
22-10-2004, 11:37
DAT is nou echt een voorbeeld van een achterhaald dogmatisch denken. Wie dit soort zaken aanhangt kan echt niet in de westerse wereld wonen! Hij/Zij moet voor de eigen bestwil teruggevoerd worden naar de roots van zijn/haar denken. geen probleem toch. wij moeten uiteindelijk ook weer terug naar een islamitisch land.

an3sdej
22-10-2004, 11:39
geen probleem toch. wij moeten uiteindelijk ook weer terug naar een islamitisch land. Als jij dat zegt zal dat zo zijn, ik heb daar geen weet van. ;)

Pagina's : [1] 2