Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een bekeerde niet-Marokkaan

Pagina's : 1 2 3 [4] 5

Rood79
18-07-2011, 22:35

:o Ik ben nog steeds geshockeerd om je reactie. Ik begin wat spijt te krijgen dat ik op een forum ben gegaan want het wordt nu nog eens bevestigd dat de dingen verkeerd kunnen overkomen in virtuele gesprekken... Je had de vraag aan je vader moeten voorleggen alvorens je een lange rit aangaat op marokko.nl en met de jongeman in kwestie. Hahaha je hoeft niet te schrikken oegtie, ben soms scherp maar rechtvaardig hier, je moet wel op deze site anders red je het niet.

Rood79
18-07-2011, 22:41
Ondanks alles oegtie wens ik je een goede nachtrust en Moge de Engelen van de nacht over je waken. Als je bent geschrokken en het niet zo bedoelde, zeg ik Rabbie Sme7lie. wa salamoe 'alaikoem

Uranus
18-07-2011, 22:41
Rood, als vrouw die zo graag de islam verdedigt, vind ik jou wel gemeen. Maar goed, ik ga hier liever niet verder op in want ik vind dergelijke discussies kinderachtig, nutteloos en meestal hebben die toch geen einde...

Uranus
18-07-2011, 22:42
Hetzelfde voor jouw gewenst. Allah swt weet het beste.

Rood79
18-07-2011, 22:45

Rood, als vrouw die zo graag de islam verdedigt, vind ik jou wel gemeen. Maar goed, ik ga hier liever niet verder op in want ik vind dergelijke discussies kinderachtig, nutteloos en meestal hebben die toch geen einde... Allahoe 'lem, de waarheid wordt altijd als gemeen gezien. Waarachtige mensen zijn in geen tijden geliefd geweest dat ken je vast uit de tijd van de Ghoelafah of kwam dat niet voor in je studieboeken?

Rood79
18-07-2011, 22:50
Hetzelfde voor jouw gewenst. Allah swt weet het beste. Ameen.

islamia28
19-07-2011, 02:33
Het blijft moeilijk vind ik zelf , jaren geleden heeft Mijn nicht mij nicht gekoppeld aan een bekeerde jongeman Na een gesprek met mharem wilde ik graag dat Hij om me hand kwam vragen , me vader stemde toe Maar ik Merkte dat me ouders er niet gerust om waren Niet omdat hij nederlander was maar onze ouders zijn het Natuurlijk niet gewent , me ouders hebben geen moment getwijfeld Maar ik heb toen tot Allah gebeden en gevraagd om raad ,omdat ik toch Het gevoel had dat ik me ouders pijn deed en na een mooie droom heb Ik alles stop gezet , mijn ouders zijn mijn leven mijn alles en heb nu een Lieve marokaanse man , ik wil hiermee niet zeggen Dat bekeerlingen dat niet zijn maar soms moet je je leven niet Moeilijker maken dan dat het al is . Wa Salaam

Sharpy
19-07-2011, 17:31
Verwar je studie niet met de Islam oegtie. Ik vind het wel erg dat jij neerkijkt op anderen, ik heb op de univ gestudeerd etc. Je bent niet de enige die boeken heeft gelezen, en soms zijn de mensen die geen boeken hebben gelezen nog altijd de beste, simpele en niet complexe mensen. De enige reden waarom ze niet had mogen vermelden dat ze univ. studente is, is dat ze haar anonimiteit hiermee gaandeweg doorbreekt. Voor de rest is het jammer dat het niet eerder als een voorbeeld opgepikt wordt. Waarom direct als belediging? Je kan het ook opvatten als: hey, universiteit, dat zou ik ook wel willen...Of voor je kinderen, ik zeg maar wat.

Sharpy
19-07-2011, 17:33
Allahoe 'lem, de waarheid wordt altijd als gemeen gezien. Waarachtige mensen zijn in geen tijden geliefd geweest dat ken je vast uit de tijd van de Ghoelafah of kwam dat niet voor in je studieboeken? Ik betwijfel dat onze islam deze manier van dialogeren aanmoedigt.

Uranus
19-07-2011, 18:51
Het blijft moeilijk vind ik zelf , jaren geleden heeft Mijn nicht mij nicht gekoppeld aan een bekeerde jongeman Na een gesprek met mharem wilde ik graag dat Hij om me hand kwam vragen , me vader stemde toe Maar ik Merkte dat me ouders er niet gerust om waren Niet omdat hij nederlander was maar onze ouders zijn het Natuurlijk niet gewent , me ouders hebben geen moment getwijfeld Maar ik heb toen tot Allah gebeden en gevraagd om raad ,omdat ik toch Het gevoel had dat ik me ouders pijn deed en na een mooie droom heb Ik alles stop gezet , mijn ouders zijn mijn leven mijn alles en heb nu een Lieve marokaanse man , ik wil hiermee niet zeggen Dat bekeerlingen dat niet zijn maar soms moet je je leven niet Moeilijker maken dan dat het al is . Wa Salaam Bedankt voor je reactie, Islamia. Ik ben blij dat je een lieve Marokkaanse man gevonden hebt. Maar je zegt dat je relatie met de bekeerde jongeman een 'mooie droom' was. Heb je dan nooit spijt gehad van je keuze? Na hoeveel tijd heb je besloten om er toch mee te stoppen? Misschien hadden je ouders nog wat tijd nodig. Het is echt al een enorme, moedige stap van ze geweest om het in eerste instantie te accepteren.

Rood79
19-07-2011, 20:51
Ik betwijfel dat onze islam deze manier van dialogeren aanmoedigt. De enige reden waarom ze niet had mogen vermelden dat ze univ. studente is, is dat ze haar anonimiteit hiermee gaandeweg doorbreekt. Voor de rest is het jammer dat het niet eerder als een voorbeeld opgepikt wordt. Waarom direct als belediging? Je kan het ook opvatten als: hey, universiteit, dat zou ik ook wel willen...Of voor je kinderen, ik zeg maar wat. Ik spreek niet met "hey", heb je nog meer op je lever oegtie? Daarnaast wens ik niet dat jij je mengt in een gesprek tussen mij en een ander, dank je alvast, barak Allahoe fiekie ;)

Rood79
19-07-2011, 20:56
Bedankt voor je reactie, Islamia. Ik ben blij dat je een lieve Marokkaanse man gevonden hebt. Maar je zegt dat je relatie met de bekeerde jongeman een 'mooie droom' was. Heb je dan nooit spijt gehad van je keuze? Na hoeveel tijd heb je besloten om er toch mee te stoppen? Misschien hadden je ouders nog wat tijd nodig. Het is echt al een enorme, moedige stap van ze geweest om het in eerste instantie te accepteren. Je bent een beetje koppig meisje.

moslima_girl
19-07-2011, 21:18

Beste broeders en zusters, Dit moet ik toch even kwijt. Ik vind het echt ongelofelijk gek hoe Marokkaanse meisjes van kleinsaf aan worden gedrild om 1) maagd te blijven, 2) trouwen, trouwen, trouwen 3) met een Marokkaan, liefst een Riffi als je Riffi bent, liefst een Arab als je Arab bent (of neem gelijk je eigen dorp of familie, dan weet je tenminste met wie je te maken hebt). Maar wat als dit niet gebeurt? Wat als je helemaal geen zin hebt in al die poeha rond trouwen en je gewoon je leven leidt en hoopt dat het op een dag je gewoon overvalt i.p.v. er telkens naar op zoek te gaan. Sorry, maar ik vind trouwen in onze cultuur een ware OBSESSIE. Dan staan we versteld dat zoveel meisjes op het slechte pad raken of dat zoveel huwelijken op de klippen lopen. Alles is zo GEFORCEERD. Ongelofelijk gewoon, echt waar. Nu ben ik zelf altijd correct geweest in mijn gedrag tegenover mannen (jaja, lees maar: ik ben nog maagd, ik heb geen stiekeme vriendjes gehad enz enz) en ik ben nooit het jagers-type geweest. Enkele maanden geleden leerde ik echter iemand kennen in mijn klas op unief en is de vriendschap uitgebloeid tot heuse liefde (hoewel we geen relatie hebben). Ik ga hier niet sentimenteel beginnen doen of details geven maar één ding is zeker: hij is de ware en ik zal nooit gelukkig worden zonder hem. Het probleem is echter dat deze jongen geen Marokkaan is (ook geen Nederlander, wees gerust). Ik heb Allah swt altijd gebeden dat ik dit niet zou meemaken want het is tegelijk het mooiste maar ook het ergste wat je kan meemaken als Marokkaans meisje. Hij is een diep gelovige christen en soms heb ik het gevoel dat hij een betere moslim is dan zowat 90% van de Marokkanen die ik ken. Hij is bereid zich te bekeren want ik vertel hem veel over Islam, over onze cultuur en hij vindt het allemaal prachtig. MAAR: Een ding begrijpt hij niet en ik ook niet: Hoe is het mogelijk dat wij niet kunnen samen zijn? Is dit niet wat Allah swt wil? Een passieve djihaad (want hij zou zich bekeren) en twee geliefden die trouwen en gelukkig zijn? Wij zijn allemaal mensen van God, gelijkwaardig en op het einde zullen wij allemaal tot Hem terugkeren. Geef toe, wij Marokkanen zijn de grootste racisten op aarde. Dat je iemand niet kan krijgen, geeft je nog geen recht om de marokkaanse volk naar beneden te halen. Zegt trouwens ook iets over jou Als je de islam erbij haalt. Wees dan ook zo netjes om aan te geven dat praten met hem over het samenzijn, ook niet bepaald islamitisch is. Dit dient hij via jouw vader te doen. Het is mooi om iemand iets te vertellen over de islaam, laat dat dan wel iemand zijn die jouw mahram is.

GeenLeven
19-07-2011, 21:26
Ik kan toch moeilijk zeggen aan mijn vader/oom/neef dat er een jongen in de klas geïnteresseerd is in mij en of hij uitleg wil geven over de islam? Je hoeft ook niet te zeggen dat hij jou leuk vind. Als hij echt geïnteresseerd is in de Islam dan is daar niks mis mee. Of vind jij van wel? Over het woord 'zwarte'.. ik studeer taalkunde aan de unief en heb hele dissertaties gelezen over politiek correcte termen, waarvan enorme hoofdstukken over deze discussie en ik kan je garanderen: 'zwarte' is in tegenstelling tot 'neger' volledig politiek correct en wordt in alle media gebruikt. Het is equivalent met het woord 'blanke'. In de V.S. bijvoorbeeld werd de term voor de Afro-Amerikaanse bevolking keer op keer veranderd omdat ze zo voorzichtig mogelijk wouden zijn met hoe ze deze bevolkingsgroep zouden benoemen. Nu is dat het woord 'African-American', maar na grootschalig onderzoek bij de groep in kwestie bleek de volgende: "I prefer they would just call us 'black' instead of 'African-American'" omdat zij geen band meer voelen met Afrika. (Dit was gewoon een case-study die ik mij herinner om je een voorbeeld te kunnen geven). Maar indien jij een beter alternatief zou hebben voor 'zwarte', dan hoor ik dat graag. Politiek correct is allemaal leuke blabla. Feit is dat in vele talen het woord zwart altijd een negatieve lading. Maar goed het zal wel mijn persoonlijke opvatting zijn dat ik het een racistisch woord vind.

GeenLeven
19-07-2011, 21:29
Ik apprecieer je bezorgdheid, broeder. Maar ik geloof dat je het stuk gemist hebt waar ik zei dat deze jongen eigenlijk in Chili woont. Van weglopen en overmatig contact is hier absoluut geen sprake. Bovendien zou ik het nooit wagen om er met een jongen vandoor te gaan en mijn familie - alles wat mij lief is - in de steek te laten (en ik weet het, je zegt: zeg nooit nooit en dat klopt, maar ik zeg het nu toch :)) want zo blind is mijn liefde niet. Dat zou gewoon het domste zijn wat ik zou kunnen doen want ik hoop gewoon heel hard dat hij de islam volledig in zijn armen kan sluiten, op een dag bij mij thuis komt en ik met mijn ouders kan praten zodat iedereen alles accepteert. Indien mijn ouders nee zouden zeggen, dan is dat verschrikkelijk jammer maar dan is het gewoon ook nee... Ik begrijp het even niet, hij woont in chili maar jij hebt wel contact met hem......

Pagina's : 1 2 3 [4] 5