Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Door De VS gesteunde Paramilitairen houden huis in Guatamala..

Rajaa
03-01-2003, 18:46

Tijdens de burgeroorlog in Guatamala (midden amerika) hielp de CIA van Amerika de paramilitairen van dat land hele dorpen platbranden, uitmoorden, afslachten (mensen werden in stukken gesneden) en vrouwen verkrachten en vermoorden! Amerika is echt een vredelievende natie.. om nog maar te zwijgen van Chili, Korea, Vietnam, Irak, Iran, Lebanon, Somalia, Angola, Honduras, El Salvador, Nicaragua,Cuba, Cambodja, Libie, de Filipijnen en natuurlijk Palestina! Ditzelfde Amerika claimt de mensenrechten wereldwijd te beschermen tegen "agressors" als Irak... Ironisch toch..

Rajaa
03-01-2003, 19:00
Ja in de ogen van ieder weldenkend mens, maar ik denk dat de burgers van het land dat op het wereldtoneel de lakens heeft uit te delen daar door beinvloeding van de media niet bij gerekend kunnen worden..

Rajaa
03-01-2003, 19:03
Origineel gepost door bezoeker99182 Uitzending gezien over honduras. Waar komen die jeugdbendes vandaan dan ? Juist, dat land hebben ze ook kapot gemaakt. Juist, dat land beschouwden ze als een "vervalstaat" en dat grondgebied (is dat dan geen souvereine staat???) werd slechts (mis) gebruikt als uitvalsbasis voor de slachtpartijen in Nicaragua...

Rajaa
03-01-2003, 19:05
Origineel gepost door bezoeker99182 el salvador, bisschop romero met zijn volkskerk. door amerika gesteunde para-militairen doorzeven deze bisschop met mitrailleurs in zijn eigen kerk. deze bisschop wilde een volkskerk. een kerk van het volk dus. en geen kerk van het feodale zootje wat er toen zat en ook werd nog ondersteund door het Vaticaan. na de moord hield het vaticaan uiteraard zijn mond. reden genoeg voor mij, en vele andere katholieken met mij, om me uit te laten schrijven uit het INSTITUUT katholieke kerk. zoon 1: landeigenaar zoon 2: rechter zoon 3: priester Hoe hard kan je in de ballen van een volk blijven knijpen ? Ja dat is toch altijd de zwakte van de kerk geweest in mijn ogen. Te sterk geinstitutionaliseerd en daarmee vatbaar voor misbruik door andere krachten.

Rajaa
03-01-2003, 19:08

Origineel gepost door bezoeker99182 Venezuela, en wat the **** gebeurt er op dit moment in Venezuela. Venezuela, de 5de olieproducent ter wereld. Venezuela, de grootste olie-leverancier van Amerika. Amerika, genoeg voorraad om dat probleem uit te zitten Misschien een voorbereiding op de problemen met olietoevoer uit het midden-oosten. Hoe groot gaat die oorlog in het M.O. worden dan ? Is het zo hard nodig voor Amerika om de olie-toevoer van uit Venezuela te verzekeren door er een rechts bewind te installeren ? De Venezolanen zullen wel gedwongen worden om hun bodemschatten nog sneller uit de grond te pompen en dat voor een lagere prijs als dat ze nu krijgen. En zo meteen wordt ik pas echt boos ! Veneuela is belangrijk in de OPEC. Dat is 1 extra poppetje erbij. Straks Iraq, poppetje nummer 2 om vervolgens eindelijk Saudi Arabie aan te kunnen pakken. De Opec wordt vast een amerikaanse aangelegenheid als het aan de "beleidsmakers" in Washington D.C. ligt

Rajaa
03-01-2003, 19:11
Daar ga jij nu iets over vertellen?

Rajaa
03-01-2003, 19:18
Waarom in Italie? Die post heb ik vast gemist?

Rajaa
03-01-2003, 19:20
Heeft te maken met het romeinse imperium?

Rajaa
03-01-2003, 19:25
Ja, wist je dat dat hele begrip "internationale terrorisme" als achterhaald is? Tijdens Ronald Reagan claimde amerika al dat er een strijd gevoerd moest worden om het internationale terrorisme, de zogenaamde kanker van de intern. beschaving, uit te roeien. Toen al bleef het niet bij woorden en de gevolgen in Midden - Amerika, het Midden - Oosten, Azie en Afrika en de hoeveelheid lijken en ontheemden die Amerika heeft achtergelaten doen je op zijn minst afvragen wie of wat de werkelijke bedreiging voor onze beschaving is?

Rajaa
03-01-2003, 19:31
Rol van de multinationals?