Bekijk volle/desktop versie : Een baard hebben is een VERPLICHTE soenna in de islam, dus wrm scheren jullie jongens



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

22-06-2011, 18:07
het eraf. NIet iedereen natuurlijk hé! Maar wisten jullie dat als jullie het doen jullie 4 zondes plegen. Ik ben vergeten welke zondes het waren maar 1 weet ik nog en dat is dat jullie dan vrouwen imiteren wat haram is in de islam.

Aangezien velen de betekenis van soenna niet kennen en niet weten dat er aangeraden en verplichte soenna is, aub;
Vraag:

Is het verplicht voor de moslim om de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem) te volgen of is dit slechts aangeraden?

Vraag ontvangen op 13 januari 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Met de Soennah wordt bedoeld: al datgene wat overgeleverd is van de Profeet (vrede zij met hem) of het nu gaat om een uitspraak, handeling of bevestiging. Op basis hiervan kunnen wij ook zeggen dat de Soennah het gehele geloof beslaat. Onder de Soennah behoren zaken die Waadjib (verplicht) zijn vanwege het bevelende karakter, zoals het laten staan van de baard voor de man. Andere zaken zijn weer Moestahab (aangeraden), zoals het gebruiken van de Siwaak, het verven van grijze haren met een andere kleur dan zwart, het verrichten van het nachtgebed en de aanbevolen gebeden.

En val mij nu niet meer aan door mij onwetend te noemen en te zeggen dat ik niet weet wat soenna betekent. Ik zou nooit zomaar een topic openen waar ik geen kennis van heb. Gair inchallah!

22-06-2011, 18:08


Scheer je weg...



Een baard is niet verplicht in de islam...
Het wordt wel sterk aangeraden.

22-06-2011, 18:09
genoeg jongens hebben baard in hun slip

22-06-2011, 18:10
Juist ja en daarnaast staat het vele malen leuker

So shaver off hair on

22-06-2011, 18:10



Citaat door Agzenaay070:
Scheer je weg...



Een baard is niet verplicht in de islam...
Het wordt wel sterk aangeraden.
Jawel, je hebt aanbevolen soenna en verplichte soenna. Een baard dragen is een verplichte soenna.

22-06-2011, 18:13
Nee, dat is niet verplicht het woord zeggen het zelf soenna is niet verplicht weetje wnr het haram is om je baard te scheren als je zegt ik laat me baard voor soena dan pas is het haram om je baard te scheren

22-06-2011, 18:15

Citaat door DdbassElias:
Nee, dat is niet verplicht het woord zeggen het zelf soenna is niet verplicht weetje wnr het haram is om je baard te scheren als je zegt ik laat me baard voor soena dan pas is het haram om je baard te scheren
Jawel je hebt verplichte soenna en aanbevolen soenna. Een klein voorbeeld, bidden is een verplichte soenna.
http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/baard.htm

22-06-2011, 18:16

Citaat door mysterygirl_19:
Jawel je hebt verplichte soenna en aanbevolen soenna. Een klein voorbeeld, bidden is een verplichte soenna.
http://www.imaan.nl/artikelen/hedendaags/baard.htm
bidden is geen soenna is een verplichting van allah hoort in de 5 pilaren van islam wat in de 5 pilaren hoort moet je doen baard staat niet in de 5 pilaren soenna ook niet

22-06-2011, 18:16

Citaat door Zieddd:
Ze heeft gelijk, het is wel verplicht, dus probeer mensen niet te misleiden zonder enige weet.
Dank u. Ik weet dat ik gelijk heb. Ik dacht ook dat het aanbevolen was maar sinds februari volg ik cursus basiskennis islam. Ik krijg les van suhayb salam en hij heeft bewezen dat het degelijk verplicht is.

22-06-2011, 18:17

Citaat door DdbassElias:
bidden is geen soenna is een verplichting van allah hoort in de 5 pilaren van islam
Lees de site die ik u heb gestuurd. Het is verplicht, aan u de keus of je het doet of niet. Je hebt verschillende niveau's in soenna's.

22-06-2011, 18:17
Mensen weten de betekenis van Soenna niet...

HEt is een paradox wat je nu zegt... Tegenstrijdig... Een verplichte soenna... Dat kan niet...

Soenna wil zeggen niet verplicht maar sterk aangeraden..

22-06-2011, 18:18

Citaat door mysterygirl_19:
Lees de site die ik u heb gestuurd. Het is verplicht, aan u de keus of je het doet of niet. Je hebt verschillende niveau's in soenna's.
mijn leerkracht islam weet het beter, hij vraagt advies naar imam dus je moet niet alles geloven wat er op die site sta vraag het aan een imam hij zal de zelfde antwoord geven wat ik je heb omgeschrijven het is haram om je baard te scheren als jij je baard laat voor soenna dan pas is het haram om je baard te scheren

22-06-2011, 18:19



Citaat door Agzenaay070:
Mensen weten de betekenis van Soenna niet...

HEt is een paradox wat je nu zegt... Tegenstrijdig... Een verplichte soenna... Dat kan niet...

Soenna wil zeggen niet verplicht maar sterk aangeraden..
Ja inderdaad jij weet niet wat het betekent. Ga morgen of straks naar een imam vraag of er niveau's zijn in soenna. Dan zal hij zeggen, ja je hebt aanbevolen soenna's en verplichte.

22-06-2011, 18:19
Kat en muisspelletje begint weer.

22-06-2011, 18:19
Een baard is inderdaad verplicht in de Islam.
Allah vervloekt mannen die vrouwen imiteren (en andersom). Het wegscheren van een baard is een imitatie van de vrouwen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21