Bekijk originele versie : Vraagje...!
Salaam!
Allereerst een gezegend ramadan allemaal!
Kheb een vraagje, kwil namelijk heel graag Arabisch leren maar kheb geen tijd voor een cursus...
Weet iemand misschien een andere mogelijkheid?
Misschien is er een Arabisch-Nederlands woordenboek ofzoiets?
Bij voorbaat dank!
alhoceimagek
18-10-2004, 19:59
Hep je arabische vriendinnen? Misschien die ze thuis een boek heppen ligen, want ik zelf hep er ook een gekocht uit Marokko... Vraag het ze ff:blauwkus: Liefs+Liefde Essmatjuh!
Vraag aan je Arabische vrienden/vriendinnen dat ze voortaan Arabisch tegen je spreken en dat ze je fouten verbeteren als je die maakt. Dat is volgens mij de beste manier om het te leren. Maar je moet wel al over een basiswoordenschat van het Arabisch bezitten. als je dat nog niet hebt kan je dat leren met behulp van het boek "Marokkaans Arabisch" (het kost ongeveer 65 euro) van Jan Hoogland. Het is een heel goed boek, je krijgt er ook een cd bij met luisteroefeningen. Dat kan je helpen met de uitspraak.
Okeej meiden, bedankt voor jullie adviezen!
Ut boek ga ik cker halen want ut is wel heel handig dat er ook een cd bij zit!
Nogmaals bedankt!!!
:blauwkus: :blauwkus: :blauwkus: :blauwkus:
justice21
19-10-2004, 18:01
je kunt alleen goed arabisch leren als je een cursus neemt.
tijd moet je gewoon maken.
ik heb een cursus van de nha daarmee kun je studeren in je eigentijd
met behulp van een cd.
zodat je ook de uitspraak in arabisch goed leert.
je leert het alfabet en arabisch schrijven.
je moet gewoon bij het begin beginnen want arabisch schrijven en begrijpen is niet de makkelijkste van talen.
bij deze cursus kun je ook een erkend diploma krijgen en er zijn twee keer per jaar examen.
als je het goed wil leren zou ik voor deze manier kiezen..
succes justice..
Naima1966
21-10-2004, 12:42
Ik zou eens gaan kijken bij www.arabischleren.nl, de website van een taalschooltje in Voorburg. Ik doe daar al bijna een jaar een cursus en het bevalt heel goed. Je bent niet veel tijd kwijt omdat de lessen maar 1x in de twee weken zijn. In mijn groep zit ook iemand die NHA heeft gedaan maar die baalde zo omdat zij na soms 6 weken nog geen reactie kreeg op door haar ingezonden huiswerk. Ook was ze niet te spreken over de kwaliteit van de docent.
Wassalaam
Naima
Bedankt voor de moeite meiden! :goedzo:
manon was jij vandaag op tv?
Hahaha!
Nope kwas ni op t.v. hoor...
:zwaai:
x_sweety_x
23-10-2004, 23:01
denk niet dat je arabisch kunt leren uit een woordenboek... en een thuis cursus of sow?
Hahaha!
Nope kwas ni op t.v. hoor...
:zwaai:
er was iemand op tv die ook manon heette toevallig he:hihi::maf2:
er was iemand op tv die ook manon heette toevallig he:hihi::maf2:
Toevallig maar er zijn meer hondjes die Fikkie heten! ;) Haha!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.