Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stilleggen wedstrijd ADO terecht of onterecht

a3ir
18-10-2004, 09:06

'Stilleggen wedstrijd ADO terecht' VVD, CDA, D66 en de KNVB vinden het terecht dat de wedstrijd tussen PSV en ADO Den Haag is stilgelegd wegens kwetsende spreekkoren. Ze juichen het besluit toe. Het is voor het eerst dat een wedstrijd wordt gestaakt sinds de afspraken van clubs en de KNVB om harder op te treden tegen beledigende spreekkoren. De eredivisiewedstrijd van zaterdag in het Haagse Zuiderpark werd door scheidsrechter Temmink tien minuten voor tijd gestaakt wegens kwetsende spreekkoren. De openbare aanklager van de KNVB bepaalt op korte termijn de strafeis tegen voetbalclub ADO. Gebral Na de tweede treffer van PSV reageerde de Haagse aanhang de frustraties verbaal af op arbiter René Temmink. Die haalde lange tijd de schouders op over het kwetsende gebral van de tribunes. Ondanks waarschuwingen via de stadionspeaker bleven Haagse supporters kwetsende liedjes zingen. Na ruim tachtig minuten vond Temmink het welletjes en staakte hij de wedstrijd. Er werd nog een tribunevak ontruimd. Burgemeester Deetman van Den Haag besloot daarna dat het spel niet meer mocht worden hervat. Volgens hem waren ADO-supporters op rellen uit. Op het moment dat de wedstrijd werd stilgelegd stond PSV met 2-0 voor. Mogelijk wordt dat de eindstand, maar het kan ook zijn dat de laatste tien minuten alsnog worden gespeeld. De hele wedstrijd over laten spelen is volgens KNVB-directeur Kesler in dit geval een onwaarschijnlijke optie. Aanpakken ADO-Den Haag gaat morgen aan de hand van videobeelden bekijken welke supporters meededen met de kwetsende spreekkoren. Zij krijgen dan meteen een stadionverbod opgelegd. Volgens CDA-kamerlid Atsma is het tijd dat overheid en clubs de harde kern van supporters die zich misdragen stevig aanpakken. Die kleine groep verpest het voor goedwillende supporters en moet daarom worden opgespoord en een stadionverbod krijgen, vindt hij. De zaak wordt aan de aanklager betaald voetbal van de KNVB voorgelegd. Die moet een uitspraak over eventuele sancties doen. Bussen De bussen met PSV-supporters zijn zaterdagavond door de politie van Den Haag langs het café geleid waar de harde kern van ADO-supporters zat. Drie werden met stenen bekogeld, één bus kon ongeschonden doorrijden. Eén persoon raakte lichtgewond aan zijn oog. Voorzitter Van Os van de PSV-supportersvereniging heeft dat gezegd. Hij baseert zich op zijn veiligheidsmanager. Volgens de voorzitter werden de stenengooiers min of meer op de bussen attent gemaakt omdat een politieauto met zwaailicht de stoet begeleidde.

rnaj
18-10-2004, 09:12
Wat ik raar vind is, dat wanneer de vriendin van een speler **** genoemd wordt er niets gebeurd, maar wanneer de scheidsrechter aan het gas mag de wedstrijd opeens wel gestaakt kan worden..... Maar goed, ieder begin is moeilijk.

LadyBerkania
18-10-2004, 09:20
Ik vind 't terrecht.. Echt ik snap er niets van.. Een spel word helemaal verkracht.. :jammer: tis toch geen voetbal meer!!! Moesten ze eerder doen!! Gegroet, Berkania

a3ir
18-10-2004, 09:21
Wat ik raar vind is, dat wanneer de vriendin van een speler **** genoemd wordt er niets gebeurd, maar wanneer de scheidsrechter aan het gas mag de wedstrijd opeens wel gestaakt kan worden..... Maar goed, ieder begin is moeilijk.Volgens mij ,rnaj was DE vriendin van die speler de aanleiding dat nu de wedstrijden gestaakt kunnen worden bij zulke spreekkoren.

rnaj
18-10-2004, 09:24

Volgens mij ,rnaj was DE vriendin van die speler de aanleiding dat nu de wedstrijden gestaakt kunnen worden bij zulke spreekkoren. Zo is er ieder jaar wel weer een nieuwe aanleiding, vorig jaar was het de webstrijd Utrecht/ajax die qua spreekkoren uit de hand liep. Dit jaar ADO/Ajax, altijd wel wat, Wat ik niet begrijp is dat mensen hierover moeten nadenken.....

Hamas_C
18-10-2004, 09:41
Ik vind dat het kan, ze verdienen tonnen door te zweten, ik moet betalen om bij een sportschool tezweten. Dus ik noem dat het risico van het vak. En kaasje heeft ooit gezegt: Voetbal is Oorlog!! Groetjes van Hamas_C!!

Peej
18-10-2004, 11:05
Terecht gestaakt. Niet alleen vanwege de spreekkoren maar ook vanwege de bewegingen van ADO 'supporters' binnen het stadion. Deze 'supporters' wilden de bestuurskamer binnendringen en waren duidelijk uit op rellen. Eerder waren er al bussen met PSV supporters bekogeld met stenen. terecht gestaakt dus. ADO moet maar een een flinke douw krijgen als het zijn supporters niet in de hand kunnen houden.

a3ir
18-10-2004, 13:08
Ik weet nog dat Driss (dries?) Boussata ooit werd uitgescholden toen hij een strafschop moest nemen. De supporters achter het doel zongen het volgende: "Dries Boussata, je moeder heeft een snor (x3)" op de melodie van Yellow Submarine. Hij miste..... Risico van het vak?Risicovolle vak dat voetbal.