Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De 1e Generatie marokanen in NL

Pagina's : [1] 2 3

mimi_tangaouia
03-01-2003, 11:23

Een groot deel van de 1e generatie zit in de WAO ze zijn helemaal lichaamlijk en geestelijk kapot gewerkt De integratie is ook helemaal niet zo denderend en ga zo maar door ik denk dat als veel mensen hadden geweten dat ze zo zouden eindigen nog geen eens naar het rijke europa waren gekomen als ze dit allemaal hadden aan zien komen wat vinden jullie hier nou van ??

mimi_tangaouia
03-01-2003, 11:30
Ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze de taal niet goed genoed spreken vaak krijg ik discussies met niet marokanen die niet begrijpen dat mijn vader hier al 25 jaar is en nog steeds niet de taal goed genoeg spreekt en zijn dochter mee op sleeptouw neemt als tolk mijn vader is hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen omdat er toen die tijd niemand was om dat werk te doen dat vergeten veel mensen want als de gastarbeiders er niet waren geweest dan was Nederland niet nu zoals het is hun taak was toen het vuile werk opknappen en niet meer vandaar dat veel gastarbeiders nog steeds niet de taal goed spreken het was werken en nog eens werken vaak met collega's van dezelfde afkomst dus die kans kregen ze helemaal niet om de taal te leren

jay
03-01-2003, 11:39
Origineel gepost door mimi_tangaouia Ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze de taal niet goed genoed spreken vaak krijg ik discussies met niet marokanen die niet begrijpen dat mijn vader hier al 25 jaar is en nog steeds niet de taal goed genoeg spreekt en zijn dochter mee op sleeptouw neemt als tolk mijn vader is hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen omdat er toen die tijd niemand was om dat werk te doen dat vergeten veel mensen want als de gastarbeiders er niet waren geweest dan was Nederland niet nu zoals het is hun taak was toen het vuile werk opknappen en niet meer vandaar dat veel gastarbeiders nog steeds niet de taal goed spreken het was werken en nog eens werken vaak met collega's van dezelfde afkomst dus die kans kregen ze helemaal niet om de taal te leren ben ik met je eens maar weet je de tijden zijn nu omgekeerd en wij van de 2e generatie doen het btr dan nederlanders. en daar kunnen ze weinig aan doen en geven de eerste generatie de schuld van ja jullie moeten integreren. De planning was dat een arbeider en arbeider moest blijven. maar ja het is niet gelopen zoals het had mmoeten lopen voor de ned maar zoals je net zei er was geen tijd om de nederlandse taal te leren het was werken en nog eens werken

grendel
03-01-2003, 12:05
Origineel gepost door mimi_tangaouia Ik neem het ze ook niet kwalijk dat ze de taal niet goed genoed spreken vaak krijg ik discussies met niet marokanen die niet begrijpen dat mijn vader hier al 25 jaar is en nog steeds niet de taal goed genoeg spreekt en zijn dochter mee op sleeptouw neemt als tolk mijn vader is hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen omdat er toen die tijd niemand was om dat werk te doen dat vergeten veel mensen want als de gastarbeiders er niet waren geweest dan was Nederland niet nu zoals het is hun taak was toen het vuile werk opknappen en niet meer vandaar dat veel gastarbeiders nog steeds niet de taal goed spreken het was werken en nog eens werken vaak met collega's van dezelfde afkomst dus die kans kregen ze helemaal niet om de taal te leren Is ook niet gek dat ze de taal niet of gebrekkig spreken. De meerderheid van de 1e generatie Marokkaanse gastarbeiders is namelijk analfabeet (mijn ouders bijvoorbeeld). Toen ze arriveerden lag de nadruk op werk en niet op scholing aangezien men dacht dat het tijdelijke werknemers waren en toch maar tijdelijk hier waren. Maar goed, dat is toch iets anders gelopen ;) en een bejaarde Marokkaanse analfabeet de Nederlandse taal laten leren en schrijven terwijl die persoon niet eens Arabisch kan lezen of schrijven naar school te sturen, ja daar is het nu te laat voor. En laten we niet vergeten dat ongeveer 10 procent van de Nederlandse bevolking ook lees en schrijvenprobelemen heeft ("functioneel analfabetisme). Ciao :)

tounisalkhadra
03-01-2003, 12:12

SORRY MIMI-TANGAOUIA. IK BEN HET NIET MEE EENS MET JE VERHAAL. NIET ALLE BUITENLANDERS DIE 25 JAAR IN NEDERLAND WONEN SPREKEN GEEN NEDERLANDS EN HEBBEN HUN DOCHTERS NODIG VOOR HET VERTALEN. ER ZIJN ZOVEEL BUITENLANDERS DIE PERFECT NEDERLANDS SPREKEN ONDANKS DAT ZE VAN DE EERSTE GENERATIE ZIJN. IK BEN 46 JAAR EN WOON AL 25 JAAR IN NEDERLAND. IK GARANDEER JE DAT IK BETER NEDERLANDS SCHRIJF EN SPREEK DAN DE MEESTE NEDERLANDERS. MAAR DAT IS NIET WAT VAN ONS WORD VERWACHT. NIET DE TAAL. MAAR INTEGRATIE. WAT IS INTEGRATIE ?????? IK WEET HET ECHT NIET, MAAR VOLGENS DE NEDERLANDERS IS INTEGRATIE TOTAAL VERANDERING VAN JEZELF. DAT WIL ZEGGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!! JE MOET ETEN ZOALS ZIJ ETEN. BIJVOORBEELD: EEN PATAT MET, EEN KROKET, EEN FRICADEL, EEN BROODJE HAM, EEN BROODJE GEZOND, EEN KOPJE KOFFIE MET KOEKJE, GROENTEN EN AARDAPPELEN IN HET WATER KOKEN EN HET LIEFSTE EEN KARBONAATJE ETC ETC ETC. JE MOET GEDRAGEN ZOALS ZIJ ZICH GEDRAGEN.!!!!!!!!!!!!! D.W.Z. EEN KEER OP VAKANTIE EN NIET LANGER DAN 2 WEKEN EN HET LIEFST NAAR EEN KAMPING. DE EENE KRAT BEER NAAR HET ANDERE IN VOORAAD. HET LIEFSTE IN EEN HUUR WONING WONEN EN GEEN EIGEN HUIS HEBBEN, HIER OF IN HET BUITENLAND. IN IEDER GEVAL JIJ MAG HET NIET BETER HEBBEN DAN EEN NEDERLANDER................... ANDERS BEN JE NIET GEINTEGREERD. EN GELOOF ME DAT IS DE WAARHEID. IK SPREEK GOED NEDERLANDS. IK HEB EEN TOP BAAN ALS MANAGER VAN EEN AMERIKAANSE BEDRIJF MAAR IK BEN NOG STEEDS EEN BUITENLANDER, EEN ARABIER, EEN MOSLIM. VOLGENS HUN BEN IK NIET GEINTEGREERD ????? OMDAT IK NOG STEEDS ARABISCH SPREEK, EN VAN LEKKER ETEN GENIETEN ZOALS LAM VLEES ETC ETC ETC. DUS VERGEET HET . HOE JE GEDRAAGD OF WAT JE DAN OOK DOET JE BLIJFT EEN BUITENLANDER, AL BEN JE HIER GEBOREN, AL BEN JE VAN DE TWEEDE GENARATIE EN ZELFS VAN DE DERDE GENERATIE. INTEGRATIE BESTAAT NIET. WEES JEZELF. MEN MOET ACCEPTEREN HOE JE BENT EN WIE JE BENT ALS HIJ OF ZIJ MET JE WIL OMGAAN. WEES EEN MENS EN BLIJF EEN MENS. RESPECTEER EN JE WORD GERESPECTEERD. MEER NIET.

mimi_tangaouia
03-01-2003, 12:13
Ik neem het de 1e generatie ook absoluut niet kwalijk waarom ze de taal niet spreken het is daar nu te laat voor er zijn zoveel dingen mis gegaan kwa communicatie, maar daarvan kunnen wij weer leren en proberen om het beter te doen dan de eerste generatie laten we niet nog een keer dezelfde fout maken

Onslaught
03-01-2003, 12:14
:zwaai: mimi

mimi_tangaouia
03-01-2003, 12:29
Origineel gepost door tounisalkhadra SORRY MIMI-TANGAOUIA. IK BEN HET NIET MEE EENS MET JE VERHAAL. NIET ALLE BUITENLANDERS DIE 25 JAAR IN NEDERLAND WONEN SPREKEN GEEN NEDERLANDS EN HEBBEN HUN DOCHTERS NODIG VOOR HET VERTALEN. ER ZIJN ZOVEEL BUITENLANDERS DIE PERFECT NEDERLANDS SPREKEN ONDANKS DAT ZE VAN DE EERSTE GENERATIE ZIJN. IK BEN 46 JAAR EN WOON AL 25 JAAR IN NEDERLAND. IK GARANDEER JE DAT IK BETER NEDERLANDS SCHRIJF EN SPREEK DAN DE MEESTE NEDERLANDERS. MAAR DAT IS NIET WAT VAN ONS WORD VERWACHT. NIET DE TAAL. MAAR INTEGRATIE. WAT IS INTEGRATIE ?????? IK WEET HET ECHT NIET, MAAR VOLGENS DE NEDERLANDERS IS INTEGRATIE TOTAAL VERANDERING VAN JEZELF. DAT WIL ZEGGEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!! JE MOET ETEN ZOALS ZIJ ETEN. BIJVOORBEELD: EEN PATAT MET, EEN KROKET, EEN FRICADEL, EEN BROODJE HAM, EEN BROODJE GEZOND, EEN KOPJE KOFFIE MET KOEKJE, GROENTEN EN AARDAPPELEN IN HET WATER KOKEN EN HET LIEFSTE EEN KARBONAATJE ETC ETC ETC. JE MOET GEDRAGEN ZOALS ZIJ ZICH GEDRAGEN.!!!!!!!!!!!!! D.W.Z. EEN KEER OP VAKANTIE EN NIET LANGER DAN 2 WEKEN EN HET LIEFST NAAR EEN KAMPING. DE EENE KRAT BEER NAAR HET ANDERE IN VOORAAD. HET LIEFSTE IN EEN HUUR WONING WONEN EN GEEN EIGEN HUIS HEBBEN, HIER OF IN HET BUITENLAND. IN IEDER GEVAL JIJ MAG HET NIET BETER HEBBEN DAN EEN NEDERLANDER................... ANDERS BEN JE NIET GEINTEGREERD. EN GELOOF ME DAT IS DE WAARHEID. IK SPREEK GOED NEDERLANDS. IK HEB EEN TOP BAAN ALS MANAGER VAN EEN AMERIKAANSE BEDRIJF MAAR IK BEN NOG STEEDS EEN BUITENLANDER, EEN ARABIER, EEN MOSLIM. VOLGENS HUN BEN IK NIET GEINTEGREERD ????? OMDAT IK NOG STEEDS ARABISCH SPREEK, EN VAN LEKKER ETEN GENIETEN ZOALS LAM VLEES ETC ETC ETC. DUS VERGEET HET . HOE JE GEDRAAGD OF WAT JE DAN OOK DOET JE BLIJFT EEN BUITENLANDER, AL BEN JE HIER GEBOREN, AL BEN JE VAN DE TWEEDE GENARATIE EN ZELFS VAN DE DERDE GENERATIE. INTEGRATIE BESTAAT NIET. WEES JEZELF. MEN MOET ACCEPTEREN HOE JE BENT EN WIE JE BENT ALS HIJ OF ZIJ MET JE WIL OMGAAN. WEES EEN MENS EN BLIJF EEN MENS. RESPECTEER EN JE WORD GERESPECTEERD. MEER NIET. ok wat ik met mijn bericht wilde zeggen is dat niet iedereen van de 1e generatie zo is als mijn vader, maar een groot deel wel en ga dat niet ontkennen want het is zo en tuurlijk zijn er ook mensen zoals jou

Noerallain18
03-01-2003, 12:31
Integratie bestaat natuurlijk wel.Als je de Nederlandse taal beheerst en als je deel maakt van de economie en de samenleving, ben je al geintegreerd!! De nederlanders willen gewoon een vies spelletje spelen.Laat ik een voorbeeld nemen, ''de inburgingscurcus''.Tuurlijk moet dat verplicht worden, het ligt alleen in JOU voordeel....maar het bedrag is totale onzin.Door middel van die inburgingscurcus willen ze zich afstoten van de allochtonen. Wat ik ook vaak zie is dat de nederlanders (mensen in de politiek) zich dom voordoen.Kijk maar naar discussie's op tv tussen een allochtoon en een autochtoon.De nederlander stelt zoveel vragen om de allochtoon in een hoek te duwen en met andere woorden te laten zien.'' jullie zijn 1 pot nat!!''. Ik heb heel vaak meegedaan met jeugddebatten en ik heb duidelijk kunnen zien dat de meeste vragen toch aan de allochtonen werden gevraagd.....waarom?...zodat ze op een gegeven moment niks meer KUNNEN zeggen, dood en dood zonde!!

mimi_tangaouia
03-01-2003, 12:32
Origineel gepost door Noerallain18 Integratie bestaat natuurlijk wel.Als je de Nederlandse taal beheerst en als je deel maakt van de economie en de samenleving, ben je al geintegreerd!! De nederlanders willen gewoon een vies spelletje spelen.Laat ik een voorbeeld nemen, ''de inburgingscurcus''.Tuurlijk moet dat verplicht worden, het ligt alleen in JOU voordeel....maar het bedrag is totale onzin.Door middel van die inburgingscurcus willen ze zich afstoten van de allochtonen. Wat ik ook vaak zie is dat de nederlanders (mensen in de politiek) zich dom voordoen.Kijk maar naar discussie's op tv tussen een allochtoon en een autochtoon.De nederlander stelt zoveel vragen om de allochtoon in een hoek te duwen en met andere woorden te laten zien.'' jullie zijn 1 pot nat!!''. Ik heb heel vaak meegedaan met jeugddebatten en ik heb duidelijk kunnen zien dat de meeste vragen toch aan de allochtonen werden gevraagd.....waarom?...zodat ze op een gegeven moment niks meer KUNNEN zeggen, dood en dood zonde!! dat maak ik dagelijks mee we zijn al standaard in zijn hokje gepropt met het bordje Domme allochtoon erboven geplakt

Noerallain18
03-01-2003, 12:36
precies!! Wat willen ze nou?!...een muliculturele samenleving...het enige wat ze doen is de allochtonen demotiveren...dat leidt tot botsingen.

mimi_tangaouia
03-01-2003, 12:41
Origineel gepost door Noerallain18 precies!! Wat willen ze nou?!...een muliculturele samenleving...het enige wat ze doen is de allochtonen demotiveren...dat leidt tot botsingen. ik denk dat dat nooit over gaat :jammer:

Chaimaa
03-01-2003, 12:44
alhamdoulillah was mijn vader allahierehmoe zijn studie komen afmaken als rechter hier en mijn moeder als maatschappelijk medewerker..dus hun nederlands is/was :goedzo:

mimi_tangaouia
03-01-2003, 12:48
Origineel gepost door Chaimaa alhamdoulillah was mijn vader allahierehmoe zijn studie komen afmaken als rechter hier en mijn moeder als maatschappelijk medewerker..dus hun nederlands is/was :goedzo: dat is super :goedzo:

Chaimaa
03-01-2003, 13:06

de 1ste generatie heeft stank voor dank gekregen van nederland..komen ze altijd met kritiek terwijl ze de geschiedenis zijn vergeten

Pagina's : [1] 2 3