Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vrouwen!

Pagina's : [1] 2

AlZawahiri
16-10-2004, 22:18

De Profeet (SWS) heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem) De Profeet (SWS) zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)

sneakynawal
16-10-2004, 22:26
Ja, wij Vrouwen zijn een godsgeschenk!

gaviel
16-10-2004, 22:30
Heeft het misschien te maken dat in de ramadan ondanks het vasten toch nog veel en goed te eten gekookt moet worden????? :D :D :D Alzawahiri ik vind het een beetje doorzichtig moet je een wit voetje halen? Wordt er nu niet boos om die spreuken vind ik super, want "wij"vrouwen zijn super. :ego:

AlZawahiri
16-10-2004, 22:32
Ja, wij Vrouwen zijn een godsgeschenk! Ja zeker weten, zonder de vrouwtjes zou dit leven heel saai zijn.

AlZawahiri
16-10-2004, 22:33

Heeft het misschien te maken dat in de ramadan ondanks het vasten toch nog veel en goed te eten gekookt moet worden????? :D :D :D Alzawahiri ik vind het een beetje doorzichtig moet je een wit voetje halen? Wordt er nu niet boos om die spreuken vind ik super, want "wij"vrouwen zijn super. :ego: Ik jou niet begrijp! wat jij bedoel met wit voetje halen.

sneakynawal
16-10-2004, 22:46
Ik jou niet begrijp! wat jij bedoel met wit voetje halen. Hahaha...ze bedoelt dat je nu extreem aardige dingen post dan voorheen :D En ik heb dat ook gemerkt, by the way :o

AlZawahiri
16-10-2004, 22:50
Hahaha...ze bedoelt dat je nu extreem aardige dingen post dan voorheen :D En ik heb dat ook gemerkt, by the way :o Dit komt omdat het nu Ramadan is. Ik hoop dat ik iedereen de moeite neemt om ze te lezen.

sneakynawal
16-10-2004, 22:59
Na een kijkje te hebben genomen op de site http://www.risallah.com Ben ik bang geworden...ik zag deze hadieth staan...en ja. 1. De aanmoediging zich voor te bereiden Naar een overlevering van Mu'ath Ibn Jabal, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft de Profeet gezegd: 'Op de dag van de opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan'.[overgeleverd door Tabarani] De uitleg van de hadith: De dagen in ons leven zijn kort en onze levensjaren zijn beperkt, daarop volgt de dood, waarover geen twijfel bestaat. Nadat de mensen opgewekt worden vanuit hun begraafplaatsen wordt ieder mens afzonderlijk gevraagd over de dagen in zijn leven en of hij ze deugdzaam of ondeugdzaam heeft doorgebracht. Ook wordt men over zijn actieve levenslustige jeugdjaren ondervraagd en of men zich heeft bezig gehouden met het vergaren van de juiste kennis en het verrichten van deugdzame daden. Wanneer dit het geval is, wordt men beloond, waarna men over zijn geld wordt gevraagd: is het op deugdzame wijze verdiend en uitgegeven aan degene die men lief had en volgens de verplichtingen. Men wordt ook gevraagd over zijn kennis die men heeft verzameld en of men naar die kennis heeft gehandeld en het volk daarmee heeft bevoordeeld. Er kan namelijk alleen volgens nuttige kennis gehandeld worden om anderen daarmee te bevoordelen. Onze bijdrage is slechts bedoeld om naar Allah's tevredenheid te streven, moge Hij het goedkeuren. Ik doe Commerciele Economie, en word dus opgeleid om marketingplannen etc. te schrijven om later geld af te troggelen van de consument. Dat is wat ik met mijn kennis doe :moe: Ik had geneeskunde moeten studeren en naar Afrika moeten gaan om die arme mensen te helpen!

AlZawahiri
16-10-2004, 23:05
Na een kijkje te hebben genomen op de site http://www.risallah.com Ben ik bang geworden...ik zag deze hadieth staan...en ja. Ik doe Commerciele Economie, en word dus opgeleid om marketingplannen etc. te schrijven om later geld af te troggelen van de consument. Dat is wat ik met mijn kennis doe :moe: Ik had geneeskunde moeten studeren en naar Afrika moeten gaan om die arme mensen te helpen! Maar je geen zorgen Sneaky, Maak je studie gewoon af en later zul je wel zien waar je terecht komt.

sneakynawal
16-10-2004, 23:09
Maar je geen zorgen Sneaky, Maak je studie gewoon af en later zul je wel zien waar je terecht komt. Uh..ja te laat! Ik maak me nu wel zorgen! Misschien kan ik wel elke zondag vrijwilligerswerk in het ziekenhuis of in het bejaardentehuis doen? Zou dat kunnen denk je? In de VS doen ze dat wel namelijk. Althans, in de Amerikaanse films en series.

AlZawahiri
16-10-2004, 23:14
Uh..ja te laat! Ik maak me nu wel zorgen! Misschien kan ik wel elke zondag vrijwilligerswerk in het ziekenhuis of in het bejaardentehuis doen? Zou dat kunnen denk je? In de VS doen ze dat wel namelijk. Althans, in de Amerikaanse films en series. Dit komt omdat je Imaan aan het toenemen is. Maar het is niet de bedoeling om je leven ineens overhoop gaat gooien! Maar doe eerst wat kennis op, en vanaf daar ga je stap voor stap je leven 'verbeteren'. ps. Je moet niet in een keer te veel willen doen, anders raak je uitgeblust.

knorknor
16-10-2004, 23:17
Na een kijkje te hebben genomen op de site http://www.risallah.com Ben ik bang geworden...ik zag deze hadieth staan...en ja. Ik doe Commerciele Economie, en word dus opgeleid om marketingplannen etc. te schrijven om later geld af te troggelen van de consument. Dat is wat ik met mijn kennis doe :moe: Ik had geneeskunde moeten studeren en naar Afrika moeten gaan om die arme mensen te helpen! Als dat je probleem is, dan gebruik je jouw kennis toch om het werkelijke probleem in 3de wereld landen op te lossen, hoe krijg je het produkt 'kennis' bij de mensen. Marketing kan je best wat breder zien als commercie. Ook al staat het woordje commercie in de naam van je opleiding de principes werken hetzelfde. Een groot gedeelte van marketing gaat over verleiding, de kunst om mensen overhalen een product aan te gebruiken. Als dit product condooms in Afrika zijn, dan denk ik dat je beter bezig bent als mensen die achteraf mensen met aids verzorgen.

sneakynawal
16-10-2004, 23:24
Dit komt omdat je Imaan aan het toenemen is. Maar het is niet de bedoeling om je leven ineens overhoop gaat gooien! Maar doe eerst wat kennis op, en vanaf daar ga je stap voor stap je leven 'verbeteren'. ps. Je moet niet in een keer te veel willen doen, anders raak je uitgeblust. hmmZzz okay. Maar het is niet de eerste keer dat ik zo over mijn leven aan het nadenken ben. Paar weken geleden zei ik nog tegen een studiegenootje; 'wat kan ik voor deze samenleving betekenen?' Ik wist het namelijk niet. Een juffrouw, die onderwijst kinderen. Een dokter, geneest mensen. Een tandarts, heelt tanden. Een psycholoog, helpt mensen. Etc. Een CE-er? Ik ben aan het zoeken, zoeken, zoeken. Maar misschien heb je wel gelijk. Eerst kennis op doen en dan pas 'verbeteren'.

sneakynawal
16-10-2004, 23:33
Als dat je probleem is, dan gebruik je jouw kennis toch om het werkelijke probleem in 3de wereld landen op te lossen, hoe krijg je het produkt 'kennis' bij de mensen. Marketing kan je best wat breder zien als commercie. Ook al staat het woordje commercie in de naam van je opleiding de principes werken hetzelfde. Een groot gedeelte van marketing gaat over verleiding, de kunst om mensen overhalen een product aan te gebruiken. Als dit product condooms in Afrika zijn, dan denk ik dat je beter bezig bent als mensen die achteraf mensen met aids verzorgen. Eeh ja :D Dat is ook wel een heel goed idee! Thanks, ik kan dus alle kanten op :D

sneakynawal
16-10-2004, 23:46

Je kunt je ook bezig houden met het op een ethisch verantwoorde manier marketen van duurzame en gezonde produkten zodat je een goed gevoel houdt/krijgt over de dingen die je doet. Ja en daar had ik eigenlijk nog nooit zo over nagedacht. Zo zie je maar.., ik moet nog veel leren! Bedankt voor je reactie, Viergho!

Pagina's : [1] 2