Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Getrouwde dames, wat vindt je man?????

hidjaab20
16-10-2004, 20:56

Wie wordt er door zijn partner als zijn financieele partner beschouwdt. Met andere woorden, vindt je man dat je moet werken voor je eigen geld. Of vindt hij dat je beiden moet werken voor een gezamenlijke inkomen. En bij wie is de man alleen de kostwinner? Ik ben zelfnog niet getrouwd. Maar wil graag inschallah als ik getrouwd bent gewoon werken. Ik wil dat ik ook een bijdrage heb in de gezamenlijke inkomen. de groetjes

mounir_77
16-10-2004, 20:58
Mijn verloofde hoef niet te werken van mij maar als zij wil mag ze het. Ze zal niks tekort komen.

Zusterke001
17-10-2004, 15:36
Wie wordt er door zijn partner als zijn financieele partner beschouwdt. Met andere woorden, vindt je man dat je moet werken voor je eigen geld. Of vindt hij dat je beiden moet werken voor een gezamenlijke inkomen. En bij wie is de man alleen de kostwinner? Ik ben zelfnog niet getrouwd. Maar wil graag inschallah als ik getrouwd bent gewoon werken. Ik wil dat ik ook een bijdrage heb in de gezamenlijke inkomen. de groetjes Allah swt heeft de vrouw het recht gegeven om haar inkomen voor zich te houden en als zij wil mag zij dit vrijgevig uitgeven voor haar huis, voor haar man, voor haar kinderen maar ze is dit niet verplicht. Dit is een recht van een vrouw. Je bent dus niet verplicht om te werken voor jullie inkomen. Dat is een plicht van je man. Je eigen geld mag je uitgeven voor jezelf, voor je ouders, wat je maar wil. Als het maar islamitisch goed besteed wordt. Ik zou zeggen, geniet van je rechten want mannen zuigen alles op van hun rechten tov hun vrouwen ;) . P.S.: Werk niet in een onislamitische werkomgeving.

rock
18-10-2004, 00:31
zo gaat het bij ons, omdat ik als freelancer werk verdien ik altijd verschillend, "jouw geld is jouw geld"zegt mij man altijd. ik besteedt het zoals ik dat wil, of aan boodschappen, of aan shoppen of gewoon sparen. hij weet nog niet eens wat ik verdien, dus ik doe er mee wat ik wil. mijn viendin moet dus alles afgeven aan haar man, en haar handje omhoog houden als ze zelfs boodschappen moet doen......dat dus nooit, ik vindt het belangrijk dat een vrouw financeel onafhankelijk is, dat heb ik van mijn moeder geleerd. salaam

Mysticalia
18-10-2004, 08:16

Ik ben verloofd en trouw binnen ? maanden inshallah. Mn verloofde laat me vrij in mn keus te werken of niet. En als ik ga werken vind ik het niet meer dan logisch om het mee te besteden aan ONS. :) ookal heb ik het recht om het voor mezelf te houden toch wil het liever delen met mn aanstaande inshAllah en er samen van genieten. :belgie:

snoopie
18-10-2004, 09:37
Ik ben verloofd en ben ook vrij in mijn keuze om te werken. En tegenwoordig redt je het bijna niet met 1 inkomen. Zolang ik nog geen kinderen hebt blijf ik werken. heb het reuze naar mijn zin op mijn werk, dus wat houdt me tegen om niet te werken.

Selly
18-10-2004, 09:42
Best stom, je mag wel je eigen geld voor jezelf houden maar je man moet het wel met je delen. Stel je verdient 1500 netto en je man ook, dan moet hij alles met je delen en jij mag dat geld voor jezelf houden? Spreekt toch voor zich dat je jouw geld ook voor je man beschikbaar stelt? Tip: laat een gelijk gedeelte van jullie salaris iedere maand op een gezamelijke rekening storten en de rest doe je op je eigen , aparte rekening. Hebben jullie toch nog geld om puur voor jezelf te besteden en je krijgt er geen ruzie door.

benladina
18-10-2004, 09:51
beste.... je komt bijna nergens met een 1 verdiener... en tegenwoordig wil iedereen ook een huis kopen en dan heb je wel degelijk 2 verdiensten nodig anders haal je het gewoon niet..... Nederland heeft nu de euro en moeilijk dat dat is geworden???? Jeetje meneetje.... Tegenwoordig heeft ook elke vrouw een diploma en ik zou niet thuis willen zitten terwijl je goed geschoold bent en zou ik dus noooit niet willen werken terwijl ik zoveel jaar gestudeerd heb... kussie bennie....

Atlas_Gebergte
20-10-2004, 16:55
Wij delen alles gewoon samen, hebben nooit ruzie over gehad. En insha allah over een jaar als ik kinderen heb zal ik dan ook minder gaan werken.

Yara134
21-10-2004, 00:05
Allah swt heeft de vrouw het recht gegeven om haar inkomen voor zich te houden en als zij wil mag zij dit vrijgevig uitgeven voor haar huis, voor haar man, voor haar kinderen maar ze is dit niet verplicht. Dit is een recht van een vrouw. Je bent dus niet verplicht om te werken voor jullie inkomen. Dat is een plicht van je man. Je eigen geld mag je uitgeven voor jezelf, voor je ouders, wat je maar wil. Als het maar islamitisch goed besteed wordt. Ik zou zeggen, geniet van je rechten want mannen zuigen alles op van hun rechten tov hun vrouwen ;) . P.S.: Werk niet in een onislamitische werkomgeving. Ik sluit me helemaal bij je aan Zusterke. Ik werk en geef het uit aan wat ik wil. Ik heb een vriendin waarvan de man werkt en zij werkt een paar uurtjes en studeert nog. Maar toch neemt hij ook haar geld in beslag omdat zijn geld bijna helemaal op gaat aan familie in Marokko. Zoiets vind ik schandalig. Een man moet een man zijn en voor je kunnen zorgen anders is hij een vrouw niet waard.

AmaniAlHayat
21-10-2004, 12:18
Als ik getrouwd ben houd ik het geld voor mezelf. :ego: lol Nee hoor, het ligt een beetje aan de financiƫle positie waarin we dan verkeren. Als hij een goed inkomen heeft, dan kan ik mijn geld gebruiken voor niet-huishoudelijke zaken en als zijn inkomen niet zo hoog is dan spreekt het voor zich dat we mijn geld ook aanwenden voor de huishoudelijke zaken. Zolang hij maar niet gaat EISEN dat ik hem geld moet geven, want dan kan hij de pot op. :o

bie
21-10-2004, 12:21
Ben niet getrouwd maar woon iets van 3 jaar samen en we hebben samen een huis gekocht. We hebben allebei een modaal inkomen. Zonder dat hadden we ook geen huis kunnen kopen. Ik wil werken; kan me geen leven voorstellen zonder te werken. Iemand die van mij zou eisen thuis te blijven, zou ik een kick in the nuts geven. We proberen zoveel mogelijk onze eigen dingen zelf te betalen en de gezamenlijke dingen samen te betalen. Ik verdien minder dan hem ,dus ik betaal ook minder mee aan de vaste lasten.

ladyq
23-10-2004, 19:50
ben nu al 6 jaar met mijn man en we hebben nu een zoon van bijna drie toen ik 4 maanden zwanger was ben ik gestopt met werken omdat ik ziek werd in mijn zwangerschap ik werktte maar 20 uur maar was net klaar met school als mijn zoon over 1,5 jaar naar school gaat ga ik 20 uur werken en volgend jaar ga ik rechten studeren 2 avonden in de week ben lekker met mijn zoon thuis gebleven nu werk ik al bijna 3,5 jaar niet meer en geen seconden gemist mijn man heeft altijd gezegd doe maar wat jij wil wil je werken of studeren ik sta achter je gelukkig ben ik pas 23 jaar dus kan ik nog alle kanen op maar het zal fijn zijn als ik straks ook wat mee kan bijdragen aan alles maar met een inkomen leven is zeker te doen maar ja mijn man heeft ook een goede baan dus dat schilt ik wens alle vrouwen het toe dat ze zelf kunnen beslissen hier over