Bekijk originele versie : Handje vragen? Mannen en vrouwen hier komen!!!!??
supersoesje
16-10-2004, 20:51
:D Aloee
Haaay dames, ik ben best benieuwd.. Maar wat hebben jullie zoal gedaan toen jullie toekomstige man ja hand heeft gevraagd. Hoe kwam hij binnen, wie nam hij mee? wat had jij aan? wat namen ze voor je mee?? bleven ze lang? avondeten of gewoon ff snel snel thee en opsjouten?? Moest je de traditie"thee maken en serveren" doen??Kwam je family ook?? Hoe laat kwam ze?? :nijn:
(ps: ben oudste dus heb t niet meegemaakt met neven of zo :o )
En mannen? wat deden jullie toen je binnenkwam? wat had je aan? wat nam je mee? hoe groette je je vrouwtje? wat had je voor haar meegenomen? waar gingen ze over praten?? wat nam je mee voor haar?? :(
Ik ben heel benieuwd :
ambition
16-10-2004, 21:59
Ik ben ook ontzettend benieuwd..ik heb nooit een verloving meegemaakt in Nederland.
Wa salam
miss19oujdia
16-10-2004, 22:05
Ok ik begin
MIjn man kwam samen met zijn moeder, zwager zus en zusje ze nam een hele grote boeket bloemen hel moooi taart in een soort hart heeel apart safi ik had geeen speciale kleding aaan had dus gen kaftan of takshita gewooon eeeeeen wiitte broek met een witte bloes en een bordeau jurkje eroverheeeeeeeen eerst begonnen ze over het leven praten wie wat en waar werkt huis gen huis en later pas begonnen ze in het onerwerp hand vragen en sedddak en zo kusjesssssssssssss
minous21
17-10-2004, 15:45
Hij kwam samen met veel familie (zijn ouders/ al zijn broers en hun vrouwen/ zijn oom en tante en andere oom en tante). Ik had een witte kaftan/ met bruin aan hij had een witte linnen broek en nette blousse aan (het was zomer).
Ze hadden veel meegenomen: bloemen, mega taart, bord vol snoep, bord vol Henna blaadjes, Melk, suiker, schaap en natuurlijk cadeautjes voor mij.
We gingen met ze alle in de huiskamer zitten, ze kregen thee/ koffie en allerlei andere lekkernijen. Daarna gingen we eten, mijn moeder had eerst bestilla gemaakt en daarna vlees gerecht en achteraf fruit.
En toen na het avondeten kwam alles te spraken (ik zelf ging samen met een vriendin van mij en zijn zusje ergens anders zitten) en daarna hoorde ik slaam 3la Rasoellilah...mijn hart begon te bonken.....:eek: het was echt een eng en emotioneel moment!
En toen kwam ik er bij zitten ff gekletst met iedereen, lief gelachen en vooral een gezellige avond gehad.......
Meiden, veel succes en Allah ye kemel bel ghair Inscha Allah.
Liefs Minous
ambition
17-10-2004, 16:47
Wow Minous bij het lezen van jou gedeelte ging mijn hart zelfs bonzen, ik zie het helemaal voor me..
Spannend ik hoop dat hetbij ons allen zo voorspoedig zal gaan insha Allah.
Wa salam.
princess87
17-10-2004, 17:55
ej maar ik heb ff een vraagje wat als iemand wil om je hand komen vragen maar je ouders kennen hem niet en zijn familie ook niet en zijn ouders kennen ook niemand van jou familei hij kan tog niet ineens op de 1 of andere dag binnen komen gevallen :confused: hoe verloopt dat dan?
princess87
17-10-2004, 20:24
:D kan iemand daar antwoord op geven ^:o
miss_burberry
17-10-2004, 20:25
ej maar ik heb ff een vraagje wat als iemand wil om je hand komen vragen maar je ouders kennen hem niet en zijn familie ook niet en zijn ouders kennen ook niemand van jou familei hij kan tog niet ineens op de 1 of andere dag binnen komen gevallen :confused: hoe verloopt dat dan?
Dat is heel vaak zo.. Wat je kan doen is, zijn moeder jouw moeder laten bellen.. Even een kort kennismakingsgesprek.. En zeggen dat ze om jouw hand willen komen vragen.. En daarna een afspraak maken wanneer ze bij jullie langskomen.. Eventueel eerst alleen hij en zijn ouders.. Als soort van kennismaking/aankondiging.. En daarna een keer met zijn ooms, tante etc.. En dan nodig jij ook wat familie uit..
Het is heel moeilijk als beide families mekaar niet kennen.. Maar eens moet de eerste keer zijn :)
supersoesje
17-10-2004, 20:36
Woehaaaaaa:banana:
Hartstikke bedankt schatjes... Ik ben nu een stuk wijzer op geworden, dus:
Eerste bezoekje:
Gezellig doen, zehma lief lachen en nette kaftan aan..(liefst lichte kleur:rose en creme of zo) en ze nemen eerst lekkere dingen mee....
Tweede bezoekje:
De slaat ou slaam actie: fatiha oplezen en dus de grote maaltijd en het wat makkelijkere dag qua omgang.. dan kun je makkelijker bijzitten en dan hoef jke niet hele tijd te verstoppen :p
Safi peepzz I get IT :D
Maaareeeeeh meer verhaaltjes AUB :nijn: :o :)
princess87
17-10-2004, 20:37
ok thx dat ik dat weet want een nicht van marokko had me verteld dat je ' vriend' dan naar je vader moet gaan om met hem te praten enzo :maf:
supersoesje
17-10-2004, 20:38
Hij kwam samen met veel familie (zijn ouders/ al zijn broers en hun vrouwen/ zijn oom en tante en andere oom en tante). Ik had een witte kaftan/ met bruin aan hij had een witte linnen broek en nette blousse aan (het was zomer).
Ze hadden veel meegenomen: bloemen, mega taart, bord vol snoep, bord vol Henna blaadjes, Melk, suiker, schaap en natuurlijk cadeautjes voor mij.
We gingen met ze alle in de huiskamer zitten, ze kregen thee/ koffie en allerlei andere lekkernijen. Daarna gingen we eten, mijn moeder had eerst bestilla gemaakt en daarna vlees gerecht en achteraf fruit.
En toen na het avondeten kwam alles te spraken (ik zelf ging samen met een vriendin van mij en zijn zusje ergens anders zitten) en daarna hoorde ik slaam 3la Rasoellilah...mijn hart begon te bonken.....:eek: het was echt een eng en emotioneel moment!
En toen kwam ik er bij zitten ff gekletst met iedereen, lief gelachen en vooral een gezellige avond gehad.......
Meiden, veel succes en Allah ye kemel bel ghair Inscha Allah.
Liefs Minous
:D Ik kreeg een bonk in me buik toen je zei : "en daarna hoorde ik slaam 3la Rasoellilah...mijn hart begon te bonken.....:eek: "
mimi_tangaouia
17-10-2004, 20:42
de eerste keer dat mijn man kwam was het super spannend, onze ouders kende elkaar niet.ik had een nette rok en blouse aan hij kwam met zijn moeder, zus en broer en zijn vrouw.
mijn ouders waren er bij, mijn neef en mijn twee beste vriendinnen en de beste vriendin van me moeder.
ze hadden twee boeketten mee genomen, twee taarten, een lap stof voor me moeder, voor mij een luchtje van nina ricci en een goude ketting met bijbehorende oorbellen en ring.
die dag heb ik vooral in de keuken gezeten zodat me ouders tijd voor hun hadden
ik vergeet die dag nooit meer ik deed het bijna in me broek maar gelukkig ben ik nu getrouwd
ik wens je veel succes
minous21
17-10-2004, 20:47
:D Ik kreeg een bonk in me buik toen je zei : "en daarna hoorde ik slaam 3la Rasoellilah...mijn hart begon te bonken.....:eek: "
Dat gevoel is echt ........niet te beschrijven.......!!!
Ze hadden dus eerst de "Fatha" op gelezen en toen gingen de vrouwen Kei Hard slaam 3la Rasoellilah.......het was mooi maar eng tegelijkertijd.........:D
Meiden veel succes!!!!!
Liefs Minous
supersoesje
17-10-2004, 20:49
Thanks mimi:D
Jallah mensen nog meer verhaaltjes....:boogie:
supersoesje
17-10-2004, 20:51
Dat gevoel is echt ........niet te beschrijven.......!!!
Ze hadden dus eerst de "Fatha" op gelezen en toen gingen de vrouwen Kei Hard slaam 3la Rasoellilah.......het was mooi maar eng tegelijkertijd.........:D
Meiden veel succes!!!!!
Liefs Minous
Hey minousje :o
Ik heb van velen gehoord dat de fatihaa moet worden opgelezen door man en vrouw samen...???
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.