Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Raad & Tips i.v.m. een aanstaande Huwelijk

Pagina's : [1] 2

camjo
02-01-2003, 20:58

Salaam Allemaal.. Vroeg of laat wel bijna ieder meisje/vrouw of jongen/man TROUWEN.. Er zijn natuurlijk Islam regels voor een huwelijk..daar wil ik het nu niet over hebben..ze mogen wel geplaatst worden..dat is geen probleem.. Waar ik het over wil hebben..is de psychologische benadering van en omgang met een toekomstig huwelijkspartner.. Waarom..omdat, men ondanks het feit dat men volgens de Islamitische regels trouwt..er nog altijd paren zijn die zwaar ontchoogeld worden in hun gemeenschappelijk huwelijk..en uiteindelijk kiezen voor de échtscheiding.. Hoe zou dat komen..simpel..de meesten gaan ONVOORBEREID het huwelijk in. Wat bedoel ik met onvoorbereid zijn..ik bedoel hiermee..dat een jongen of man éérst een solide en stabiele basis moet bouwen voor zichzelf waar hij op kan staan zonder te wankelen..als jullie begrijpen wat ik hiermee wil bedoelen..we gaan later hier veel over kunnen praten.. En voor het meisje of vrouw geldt hezelfde..alleen zijn het andere verhoudingen.. Als jullie dit thema belangrijk vinden..wil ik graag meewerken. Ik vraag jullie ook eigen raad en info. hier te plaatsen.. ALLES wat met een huwelijk te maken heeft..mag hier geplaatst worden. Ik vraag jullie één ding..respect voor anderen. En natuurlijk geen chatten of schelden..Thanks..

Lady_Cazawia
02-01-2003, 21:04
Ik vind het heel goed dat je hier zo'n topic plaatst want ik zit namelijk al heel lang met een vraag en die luidt als volgt: Wanneer weet je van jezelf dat je klaar bent om te trouwen? en hoe kan je er ook achter komen zonder dat je het aan je partner hoeft te vragen of hij er ook klaar voor is? alvast hartelijk dank :zwaai:

666
02-01-2003, 21:16
Salaam, Nou ik denk dat je het zelf gewoon aanvoelt, wanneer je er klaar voor bent. Soms moet je de stap ook gewoon durven te maken, want je kunt niet blijven wachten tot je denkt dat jij er klaar voor bent. Anders wordt je nog 50 jr ofzo. Als je het gevoel het hebt van ik ben er klaar voor en je hebt alles op een rijtje gezet, zal god je insha-allah bijstaan. En met de zegen van je ouders ben je al een heeel eind op weg. Eigenlijk weet ik het ook niet, ik probeer maar te helpen.\ Volg je hart.

camjo
02-01-2003, 21:17
Origineel gepost door Lady Cazawia Ik vind het heel goed dat je hier zo'n topic plaatst want ik zit namelijk al heel lang met een vraag en die luidt als volgt: Wanneer weet je van jezelf dat je klaar bent om te trouwen? en hoe kan je er ook achter komen zonder dat je het aan je partner hoeft te vragen of hij er ook klaar voor is? alvast hartelijk dank :zwaai: Incha'allah zullen we deze belangrijke vraag zeker behandelen..ik zoek info. geef tips uit mijn eigen ervaringen (ben nu alhamdu'lilaah meer dan 12 jaar getrouwd)..zal ook de psychologie van het trouwen benaderen.. In ieder geval..Het "Trouwen" zal nooit zo helder en duidelijk zijn :D Maar , ik kan dit allemaal niet alleen..ik vraag mensen die de islamitische regels heel goed kennen..of anders opzoeken en plaatsen.. Mijn aandeel zal de psychologie behandelen..wat ook heel belangrijk is..uiteindelijk trouw je met je hoofd..en niet met je vinger.

camjo
02-01-2003, 21:28

Origineel gepost door 666 Salaam, Nou ik denk dat je het zelf gewoon aanvoelt, wanneer je er klaar voor bent. Soms moet je de stap ook gewoon durven te maken, want je kunt niet blijven wachten tot je denkt dat jij er klaar voor bent. Anders wordt je nog 50 jr ofzo. Als je het gevoel het hebt van ik ben er klaar voor en je hebt alles op een rijtje gezet, zal god je insha-allah bijstaan. En met de zegen van je ouders ben je al een heeel eind op weg. Eigenlijk weet ik het ook niet, ik probeer maar te helpen.\ Volg je hart. Thanks.. Trouwen betekent een heel grote stap in je leven zitten..je situatie is van de ene moment op de andere totaal anders geworden.. Het is niet iets dat je..eventjes aanvoelt..en klaar, je begint eraan.. Neen..voor een groter kans op slagen van een huwelijk..moet je ook goed voorbereid zijn..mentaal, fysiek , materieel en financieel.

Chaimaa
02-01-2003, 21:33
ff tussendoor als het mag :rolleyes: "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er een omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn¹." (Bukhari en Muslim) ¹. Een soort smeekbede: de eerder genoemde zaken zijn vergankelijk, maar haar geloof niet.

camjo
02-01-2003, 21:40
Origineel gepost door Chaimaa ff tussendoor als het mag :rolleyes: "Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er een omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn¹." (Bukhari en Muslim) ¹. Een soort smeekbede: de eerder genoemde zaken zijn vergankelijk, maar haar geloof niet. Heel juist.. Als iedereen zich aan de ISLAM houdt..dan bestonden er geen échtscheidingen. Helaas..vergeet men de juiste weg te volgen.. Daarom is het belangrijk..de te kort komingen van een persoon en van zichzelf te kennen om er aan te werken.

Chaimaa
02-01-2003, 21:44
Origineel gepost door Mohammed Justice Heel juist.. Als iedereen zich aan de ISLAM houdt..dan bestonden er geen échtscheidingen. Helaas..vergeet men de juiste weg te volgen.. Daarom is het belangrijk..de te kort komingen van een persoon en van zichzelf te kennen om er aan te werken. allemaal door mister wiseguy :iblies:

Safia21
03-01-2003, 09:23
MOhammed-justice, ik vind het heel mooi wat je hier doet. ik hoop dat ik ook mijn bijdrage kan leveren, ben zelf namelijke een gehuwde vrouw en het gaat buitengewoon heel goed. gewoon omdat we elkaar net iets meer respect bieden dan dat nodig is om goed te kunnen samenleven. Wat ook scheelt is dat je voor je huwelijk nagaat...wie je eigenlijk gaat huwen(Logisch eigenlijk) Maar in mijn geval is het huwen van mijn beste maatje een uiterst goede keuze geweest Mocht er iemand zijn met specifieke vragen, dan zal ik altijd mijn best doen om zo goed mogelijk te antwoorden Liefs safia

Nala
03-01-2003, 09:36
Origineel gepost door Mohammed Justice Heel juist.. Als iedereen zich aan de ISLAM houdt..dan bestonden er geen échtscheidingen. Helaas..vergeet men de juiste weg te volgen.. Daarom is het belangrijk..de te kort komingen van een persoon en van zichzelf te kennen om er aan te werken. Lijkt heel simpel maar, ik ben blij dat je als vrouw zijnde in de islam ook het recht hebt om te scheiden. Heel interesant onderwerp ik ben benieuwd wat je allemaal te vertellen hebt en de andere yasmina leden. Ik ben zelf gescheiden, ik ben wel benieuwd of ik er wel pschologisch op voorbereid was hahaha

Safia21
03-01-2003, 09:54
Nala, in een huwelijk zit je natuurlijk nooit alleen, jij zou er bijvoorbeeld heel goed op voorbereid kunnen zijn, maar je partner niet Het is natuurlijk goed dat er openlijk over gesproken kan worden of je je huwelijk nou voor je of achter je hebt liggen Liefs Safia

Nala
03-01-2003, 12:36
Ik ben benieuwd, leuk onderwerp, ik sta er voor open

camjo
03-01-2003, 18:28
Origineel gepost door Safia21 Nala, in een huwelijk zit je natuurlijk nooit alleen, jij zou er bijvoorbeeld heel goed op voorbereid kunnen zijn, maar je partner niet Het is natuurlijk goed dat er openlijk over gesproken kan worden of je je huwelijk nou voor je of achter je hebt liggen Liefs Safia Nala..Safia heeft gelijk.. Eigenlijk is het de bedoeling..dat beide partners er op voorbereid moeten zijn.. Je mag een huwelijk nooit nonchalant(onverschillig, onoplettend) aanpakken..nooit.

camjo
04-01-2003, 20:03
Het huwelijk uit liefde mislukt meestal. Een huwelijk uit vriendschap heeft kans van slagen. Wat vinden jullie van dit citaat van Jan Kirchoff

MueZli
04-01-2003, 20:09

Mijn stelling is dat geloof niet het enige is en ook niet voldoende is. Nivo van denken, studie, etc spelen denk ik ook n rol. Jan Kirchof had moeten schrijven, verliefdheid ipv liefde. Liefde groeit in een huwelijk.

Pagina's : [1] 2