Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Multi-culturele samenleving... pfff !

Pagina's : [1] 2 3 4

sword
15-10-2004, 17:59

Een nederlandse/belgische collega of kennis uitnodigen op een marokkaans feestje ter gelegenheid van een huwelijk of etc. kan soms uw zenuwen zwaar op de proef stellen en je geloof in de multiculturele samenleving zwaar aantastten. Qua bekaktheid is de gemiddelde nederlander/belg gewoonweg onklopbaaar. Nodig je hem/haar uit met alle égards op jouw feestje, dan begint hij/zij meteen te klagen over het feit dat de Arabische muziek hem koppijn bezorgt. Als je dan even de vergelijking maakt tussen het nederlandse volkslied (die tering-herrie die men doorgaans op de kermis draait) en de arabische volksmuziek dan vraag je toch wel even af of die kaaslul wel beseft wat ie zijn bek lult, maar soit, een gast moet je goed behandelen. Eens het eten wordt opgediend mag je er verdomd op zeggen, dat hij/zij weer kritiek zal leveren in de trant van " dat eten wij niet hoor" of nog erger zelfs " dat is vies"..........Jeeeezus, wat een zeikerds ! De marokkaanse keuken behoort tot de top 5 uit de ganse wereld en voor U zit een 1m90 lange kaasklomp die niets anders verorbert dan krokketen, cervela's, curryworsten en alle andere rotzooi die hij uit de muur haalt, te zeiken over onze heerlijke bestilla's. Nadat zijn/haar hongerige buik éénmaal gevuld is, valt meestal alle schroom weg bij onze autochtone medelanders en borrelen de eerste zure oprispingen boven. Is er nou echt geen glaasje alcohol te verkrijgen in de zaal, Ahmed? Nee, dit is een moslim-feest kaaslul, en vertel het ook even aan je 90-jarige oma die naast je zit ! Ach, de multiculturele samenleving heeft nog een hele eind te gaan en ik hou het nu al voor bekeken. Groetjes, Sword P.S: volgende week deel 2

FAITHLESS
15-10-2004, 18:07
Heb je dit echt meegemaakt Sword ? Ik herken enkele punten namelijk ook , allleen was het niet op een feestje .

Raihana
15-10-2004, 18:30
Niet uitnodigen, of op een andere dag na het feestje uitnodigen, en hem dan dienen wat hij lekker vind.. Zuurkool met worst ofzo.. en Andre Hazes voor hem draaien.. ;)

batata112
15-10-2004, 18:32
Niet uitnodigen, of op een andere dag na het feestje uitnodigen, en hem dan dienen wat hij lekker vind.. Zuurkool met worst ofzo.. en Andre Hazes voor hem draaien.. ;) itaqilah Haza wa Djzal. wat zijn dit voor uitspraken raihana? van jou had ik deze niet verwacht

Raihana
15-10-2004, 18:50

itaqilah Haza wa Djzal. wat zijn dit voor uitspraken raihana? van jou had ik deze niet verwacht Batata ooit gehoord van het woordje sarcastisch.. :rolleyes:

Hoogervorst
15-10-2004, 19:02
Ik denk dat sword verkeerde mensen uitnodigt.

Channelle
15-10-2004, 19:05
Ik denk het ook werk namelijk in zo een feest zal waar van die multi feesten gehouden worden De nederlanders doen gezellig mee tot tranen in me ogen van het lachen, vragen altijd alles daar in tegen de buitenlanders vragen geen moer!!! Vinden namelijk alles lekker wat ze op hun bord krijgen dus jongen jij hebt gewoon de verkeerde mensen uitgenodigd doe dat de volgende keer maar niet want om je achterlijke gezeik aan te horen hier!!!!!!!!!!

Perez
15-10-2004, 19:29
Omdat ik een cultureel gemengd huwelijk heb, heb ik nog al eens allerlei culturen over de vloer. Mijn ervaring is dat mijn nederlandse kennissen het heel leuk vinden als mijn man dan marokkaans kookt. Ze willen dat wel eens proeven. De andere kant is dat ik wel eens boos geworden ben, omdat mijn man zich bemoeit met wat ik ga koken wanneer er marokkaanse gasten op visite komen. Dan zou ik geen nederlands eten mogen maken, want dat smaakt nergens naar. Nu vind ik het leuk om positief te staan tegenover iets onbekends en het te proberen, maar als het dan andersom niet gebeurd, dan heb ik soms ook de neiging om te zeggen: 'Couscous??? Nee, dank je, dat lus ik niet!' Slotconclusie: Ik denk dat het van beide kanten wel gebeurd. Die gevallen moeten we proberen zo snel mogelijk te vergeten. Dit contact zo mogelijk laten verwateren en blijf de positieve dingen onthouden. En probeer er zelf positief tegenover te blijven staan, ook als een ander je wel eens teleursteld. Mijn leukste etenservaring. (beetje gemeen van mij hoor) Een goede vriend van mijn man at bij ons en wilde zijn vlees opeten. Hij vroeg me wat voor vlees het was en nam tegelijk ook al een hap. Ik kon niet laten om met een stalen gezicht 'varkensvlees' te zeggen. Ik moet nog lachen als ik aan z'n gezicht denk. Maar ik heb hem wel snel gerust gesteld hoor. Het vlees was echt helemaal oké. Wel gemeen van me hè. Wat denken jullie van een heerlijk bordje boerenkool met runderworst?? Of zuurkool met rundergehakt?

Rebel_1963
15-10-2004, 19:52
Wat denken jullie van een heerlijk bordje boerenkool met runderworst?? Of zuurkool met rundergehakt? Dat maakt mijn moeder al jaren, wat is daar nou zo multicultureel aan? Zuurkool is lekker, eens in de tig-jaar, en dan het liefst uit het vat. Die smeurrie in een zakje vind ik maar niets. Boerenkool is lekkerder als je het op de indische manier maakt, lekker bij de rijst met sambal...o ja, en kroepoek natuurlijk!

klonbyz
15-10-2004, 20:00
Zelfde geld trouwens ook andersom,ik heb Turkse,Hindustaanse,Hollandse,Surinaamse en uiteraard Marokkaanse bruiloften meegemaakt....en moet echt zeggen dat die Hollandse bruiloften zwaar zuigen...de simpelheid straalt er vnaf:hihi: Maar ach...dat zijn gewoon de verschillen in cultuur.

Perez
15-10-2004, 20:02
Dat maakt mijn moeder al jaren, wat is daar nou zo multicultureel aan? Zuurkool is lekker, eens in de tig-jaar, en dan het liefst uit het vat. Die smeurrie in een zakje vind ik maar niets. Boerenkool is lekkerder als je het op de indische manier maakt, lekker bij de rijst met sambal...o ja, en kroepoek natuurlijk! nee, zuurkool en boerenkool is juist heel erg hollands, maar m'n man wil het niet eten en denkt dat daarom zijn marokkaanse gasten het ook niet te eten vinden. Boerenkool op de indische manier???? RECEPT !!!! s'il vous plait????

Perez
15-10-2004, 20:07
Heel gemeen, wel grappig. Ben benieuwd wat hij met de hap in zijn mond deed. Hij was tenslotte te gast. Of stelde je hem gerust voordat hij er iets mee kon? 'k Heb hem wel direkt weer gerust gesteld hoor. Hij zat daar zo verschrikt te kijken met zijn mond helemaal vol. En toen durfde hij weer kauwen en slikken.

Rebel_1963
15-10-2004, 20:07
nee, zuurkool en boerenkool is juist heel erg hollands, maar m'n man wil het niet eten en denkt dat daarom zijn marokkaanse gasten het ook niet te eten vinden. Boerenkool op de indische manier???? RECEPT !!!! s'il vous plait???? We hebben thuis altijd multicultureel gegeten, de ene dag rijst en de andere dag aardappels, wel met een tintje indisch maar toch. Boerenkool is gezond en heb ik leren eten, ik lus het ook alleen op de manier hoe mijn moeder het maakt. Stampot boerenkool eet ik wel, maar met een lading appelmoes er op. Recept: *fruit wat uitjes en knoflook in een pan, het liefst in een wok. Voeg daarbij wat gekookt vlees, al naar gelang je lekker vind, mag ook kippevlees. * snij een paar tomaten in kleine stukjes en voeg het toe. Bouillon-blokje erbij, beetje peper, verse paprika is ook lekker erbij. * voeg wat water erbij * de boerenkool erbij doen, tot het een beetje slinkt, het is het lekkerst als het een beetje knapperig is. Voila, boerenkool á la mama-Rebel... :D Serveren met rijst, vlees en niet vergeten de sambal en de kroepoek! Selamat makan!

Perez
15-10-2004, 20:16
Shoukran bsèf! maar uhhh boerenkool hoor je met mostert te eten hoor. Van die echte groningse grove mosterd! Bnin! Ik houd ook van multicultureel eten, alleen niet van lang in de keuken staan. Daarom waag ik me nog niet aan marokkaans koken.

Scottie
15-10-2004, 20:19

Ik denk dat sword verkeerde mensen uitnodigt. Ach, wat zal ik zeggen. Ik denk ook dat Sword de verkeerde mensen uitnodigt. Zijn poging om mensen met elkaar in contact te brengen goed is. Ik waardeer dat. Maar zijn voorbeeld lijkt toch teveel of een cliche om waar te kunnen zijn. Een Nederlander die zegt wat Sword zegt dat ze zouden hebben gezegd, die *******, dank u, moderator, gooide ik het raam uit. Hetero of niet. Ik geloof niet dat een Hollander dat zo zegt. Hollanders eten alles wat niet Hollands is. Hebben Marokkanen zoveel Chinezen, Kantonezen, Surinaamse, Turkse, Hindoestaanse, Joegoslavische, Thaise en Eskomo-restaurants? Nee. Een Hollander is nieuwsgierig en eet alles. Wat wil je na de Hongerwinter en tulpenbollen en daarna tientallen jaren spruitjes, Een Hollander die bij Maro's op bezoek wordt gevraagd, bereidt zich voor, voelt zich vereerd, is een beetje onzeker en eet alles. Een uitspraak als: "Vies" geloof ik niet. Scottie, alleseter.

Pagina's : [1] 2 3 4