Bekijk originele versie : Er zit geen toekomst in terreur
d_amsterdammer
14-10-2004, 19:28
Er zit geen toekomst in terrorisme
Het probleem met terrorisme is dat de cellen zich – net zoals bij kanker – blijven verspreiden.
Vanaf het begin heeft Osama Bin Laden geprobeerd om van Al’Qaeda een wereldwijd netwerk te maken. En vandaag is zijn afschuwelijke droom werkelijkheid geworden. Al’Qaeda’s regionale terroristische cellen – goed gefinancierd en getraind – blijven zich vermenigvuldigen.
Ze zijn (zoals een expert het verwoordde) als een kwaadaardige tumor “die zich verandert en zich aanpast met een enorme snelheid.”
Nergens hebben Al’Qaeda’s operaties zich zo weten te verspreiden als in Europa. Een voorbeeld: in de twee jaar na 11 september 2001, zijn meer dan 200 jihad verdachten gearresteerd – dit is meer dan in elke andere regio. En dit was nog voor de treinaanvallen in Madrid.
Heeft Europa de groeiende dreiging van Al’Qaeda en zijn zogenaamde “heilige oorlog” geaccepteerd? Nauwelijks.
Na Madrid, riepen presidenten en ministerpresidenten op tot actie. En om dit te bewerkstelligen werd in de Europese unie gesproken over het nemen van strenge maatregelen tegen terrorisme.
Jammer genoeg bleef het bij praten. De meest van hun “nieuwe” onverschrokken anti-terrorismemaatregelen waren alles behalve nieuw. Veel van deze maatregelen zijn steeds weer opnieuw voorgesteld – maar altijd met weinig effect.
Dat is niet langer acceptabel. Europa moet de politieke wil vinden om de Al’Qaeda terroristen die zich onder ons bevinden te confronteren – door bereidwillig kennis en inlichtingen te delen en met de volledige kracht van onze wetten
Hebben we eigenlijk wel een keus?
Bron: Vrij Nederland 16 oktober 2004
Nou, maar was er dan een toekomst in terreur? De Eta heeft niets bereikt, de Ira niet, de Rote Armee Fraktion niet en de die club in Italie niet. Al Kwaaida ook niet.
Het enige dat zij bereikt hebben is hun eigen ondergang, het verlies van sympathie en overreden door de tank die ze zelf op gang brachten.
Je hebt gelijk en ik mag graag wijzen op een link:
In Nederland durven die terroristen toch niets te doen, er wonen hier teveel moslims die er schade aan kunnen lijden.
appie666
14-10-2004, 20:57
De terroristen(ik noem het verzetstrijders) hebben ervoor gezorgd dat ook Westerlingen voelen hoe het is om met angst te leven voor aanslagen en geweld.
De verzetstrijders hebben de ver van je bed show dichterbij gebracht, en Westerlingen bewust gemaakt van het feit dat hun regeringen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden omwille van economische winsten.
Westerlingen sturen hun soldaten naar Arabische landen, en vice versa, en dan moet men niet dat ene afkeuren en het andere goedpraten, ik keur beide af, ik wil dat alle mensen, gelovig of niet, met elkaar in vrede en harmonie kunnen leven
Camalia17
14-10-2004, 21:02
Het enige dat zij bereikt hebben is hun eigen ondergang, het verlies van sympathie en overreden door de tank die ze zelf op gang brachten.
denk van niet hé, na 11 september heeft Al Qaida er juist meer aanhang bij gehad. met name de oorlog op Irak heeft vele moslims doen realiseren dat de Vs uit is op het verwoesten van de Islam en als de Vs zo door gaat wordt het meer en meer.
d_amsterdammer
14-10-2004, 21:04
De terroristen(ik noem het verzetstrijders) hebben ervoor gezorgd dat ook Westerlingen voelen hoe het is om met angst te leven voor aanslagen en geweld.
De verzetstrijders hebben de ver van je bed show dichterbij gebracht, en Westerlingen bewust gemaakt van het feit dat hun regeringen zich schuldig maken aan oorlogsmisdaden omwille van economische winsten.
Westerlingen sturen hun soldaten naar Arabische landen, en vice versa, en dan moet men niet dat ene afkeuren en het andere goedpraten, ik keur beide af, ik wil dat alle mensen, gelovig of niet, met elkaar in vrede en harmonie kunnen leven
Terreur hebben we in Nederland al eerder meegemaakt.
In 1975 / 1977 dachten de Molukkers dat ze een terreurcampagne tegen Nederlandse burgers konden beginnen. Ze kaapten treinen en bezetten een school.
De bezetting van de school was een actie a la Beslan avant la lettre.
De (christelijke) kapers van de school bleken uiteindelijk toch medelijden met de kinderen te hebben, en deden ze geen kwaad...
De laatste treinkaping eindigde in een, voor die tijd, spectaculaire bevrijdingsacties door mariniers, die resulteerde in de dood van de 6 kapers en, jammer genoeg, ook van 2 gegijzelden.
Daarna was het voorgoed afgelopen met deze grappenmakerij.
Nederlanders houden niet van vechten, maar als het moet kunnen ze het prima: 1300 Nederlandse mariniers houden tenslotte ook een complete Iraakse provincie rustig.
Mocht iemand toch zo dwaas zijn om iets te ondernemen tegen de Nederlandse staat, die is dan gewaarschuwd: de AIVD zit er boven op en er staan enkele duidenden elite troepen klaar om in te grijpen.
Wie leeft er in angst? Ik niet :-)
Als er toch zoiets gebeurt in Nederland, zul jij Appie in angst moeten leven!
d_amsterdammer
14-10-2004, 21:08
Het blijft een moeilijk moreel dilemma. Ingrijpen zonder VN mandaat is fout, maar dat betekent dat je mensen als Satan Hoessein en het misdadige Soedanese bewind laat zitten. Dan sta je aan de kant van de onderdrukkers.
Daarom staan veel linkse partijen en de antiglobalisten, ongewild (?), aan de kant van de dictators.
Nou, Camalia, Gode zij dank heb je ongelijk, ook al begrijp ik dat je graag en betere wereld wilt zien.
Lees dit nu maar, het is lang maar verhelderend. Druk het af en lees het nog eens. Het komt uit Elseviers weekblad. Wat je daar ook van vindt, het is kwaliteit.
Waarom Bin Laden niet kan winnen (http://members.chello.nl/nastol/Bin.doc)
d_amsterdammer
14-10-2004, 21:41
Wie leeft er in angst? Ik niet :-)
Als er toch zoiets gebeurt in Nederland, zul jij Appie in angst moeten leven!
'Men' onderschat inderdaad de wil tot vechten van de Nederlanders. Zie bijv. de Molukse kapingen van 1975/1977. Dat was echter kinderspel vergeleken met nu: nu staat de vrijheid van dit prachtige land op het spel. Mensen die met de rug tegen de muur staan, willen wel vechten.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.