Bekijk originele versie : Maghrebijnse Joden Vriend of Vijand?
Jemal2002
02-01-2003, 16:26
Marokkaanse Joden hebben bijna soort gelijken cultuur en gewoontes als de Islamitische Marokkanen.
Maar Marokkanen in Europa haten joden (vooral die de gebeurtenissen in Palestina), mijn vraag is wat vinden de islamitische Marokkanen van joodse Marokkanen?
Marocana
02-01-2003, 16:30
=> Landgenoten
Zolang zij geen zionistische gedachten uiten in Marokko, heb ik er totaal geen problemen mee.
Groet,
marocana
Tony_Wontana
02-01-2003, 16:33
Voor zover ik weet zijn Zionisten de vijand, voor mij tenminste.
Heb niks tegen de Joden.
ik heb ook niks tegen de joden zolang ze mij maar niet wat aandoen
andalusie
02-01-2003, 16:34
Ik heb eens gehoord, dat de helft van de joden dat in Israel woont van marokkaanse komaf is. Dus ik weet niet of je kan spreken van maghrebijnse vrienden?
Actieve Zionisten. Overduidelijk zwaar slechte ideologie.
Passieve kan ik nog net dulden. ( als het bij woorden blijft)
Ik weet het niet hoor, in Tetouan zijn er ook Joden en die gedragen zich gewoon net als alle andere Marokkanen, ze hadden niet eens een baard of van die krulletjes bij hun oren enzo.
Ik behandel ze dan ook gewoon net zoals ik de andere Marokkanen behandel.
xxx
Marocana
02-01-2003, 16:44
Origineel gepost door Emshoom
hmmm, das nogal overdreven hoor :) , de helft van de Joden in Israel ?
dat denk ik niet hoor, wel zijn het er een groot aantal :)
ik herinner me nog story's van m'n pa uit z'n jonge jaren;
toen hadden ze in de Rif veel buren die Joods waren, ze zagen er net het zelfde uit en spraken ook berbers, ze waren er zelfs geboren......niemand deed hen kwaad, men accepteerde ze gewoon, ik zie eigenlijk niet in waarom ik "deze" mensen dan anders zou moeten behandelen :zwaai:
....mee eens.
Groet,
Marocana
Ik ken veel marokkaanse joden....het zijn leuke mensen.
Zij hebben hun tradities maar ook de marokkaanse tradities.
De marokkaanse joden die in israel geemigreerd zijn die voelen zich pas marokkaans. ze zijn trots dat zij marokkaans zijn en zij scheppen er graag over.
Je moet het zo zien: het zijn marokkanen met een joods geloof.
en anders moet je het niet zien.
:zwaai:
respecteer anderen zoals jij zelf gerespecteerd wil worden..joden zijn ook normale mensen met een geloof..joden die hun haat in praktijk brengen zijn de boosdoeners..allahiehdihoem...zelfs de profeet vzmh respecteerde zijn joodse buurman
BENTGHATAR
02-01-2003, 17:08
Origineel gepost door Chaimaa
respecteer anderen zoals jij zelf gerespecteerd wil worden..joden zijn ook normale mensen met een geloof..joden die hun haat in praktijk brengen zijn de boosdoeners..allahiehdihoem...zelfs de profeet vzmh respecteerde zijn joodse buurman
:goedzo:
Hier sluit me bij aan......
Overspel
02-01-2003, 17:10
Ik heb goede joodse vrienden!!! ik heb ook een keer relatie gehad met een Jodin, maar dat wist ik niet, want dat lijkt me te veel slagroom op m'n taartje... :D
ik heb niks tegen Marokkaanse joden, ze zijn toch mijn landgenoten en zij geloven ook in god!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.