Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat Is Jouw IQ?

Pagina's : [1] 2 3

ItsJamal
14-10-2004, 18:23

Wat zou het gemiddelde IQ zijn van de posters op dit forum, en van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland in het algemeen? Zou dit verschillen van het IQ in Marokko? Verschillen Arabieren en Berbers in hoogte van het IQ? Iemand info?

Peej
14-10-2004, 18:28
Ik ben niet Marokkaans, maar wel regelmatig op dit forum. Mijn IQ is (in een officiële test) vastgesteld op 141.

gEwE
14-10-2004, 18:34
Ik ben niet Marokkaans, maar wel regelmatig op dit forum. Mijn IQ is (in een officiële test) vastgesteld op 141. Er is een quotiënt waarbij de bijbehorende persoon een leugendetector zou kunnen misleiden; denk je dat jij dit zou kunnen, Luis? Of geloof je sowieso niet dat het mogelijk is...?! gEwE

Kaaskopius
14-10-2004, 18:44
Ik ben niet Marokkaans, maar wel regelmatig op dit forum. Mijn IQ is (in een officiële test) vastgesteld op 141. Dat is buitengewoon hoog, je zou bij de Menza kunnen. Mijn laatste officiele test ben ik getest op 130, maar ik heb begrepen dat ze moeilijker zijn geworden en dat er zeker 10 punten van af moeten voor een actuele score. Ik zet mijzelf op 120 :D

ItsJamal
14-10-2004, 18:47

Er is een quotiënt waarbij de bijbehorende persoon een leugendetector zou kunnen misleiden; denk je dat jij dit zou kunnen, Luis? Of geloof je sowieso niet dat het mogelijk is...?! gEwE Dat houdt alleen in dat je er zelf in gelooft, d.w.z. dat je geen klamme vingers krijgt wanneer je een leugen vertelt. Want als iemand liegt komt er via miniscule kanaaltjes in de vingertoppen vocht vrij, die de leugendetector herkent en op basis daarvan kan meten of iemand liegt of niet. Als je jezelf kan wijsmaken dat je de waarheid spreekt, zul je geen klamme vingers krijgen en zo dus het systeem van de leugendetector kunnen omzeilen.

knorknor
14-10-2004, 18:53
Ik ben als kind verschillende keren gestest, weet mijn exacte scores niet meer. ik weet nog wel dat ik ook de volwassen test heb gekregen (ik was 10). En zelf daar scoorde ik nog hoog genoeg op om "geniaal" te zijn. ik meen dat die grens op 130 zit. Maar in ieder geval, zo "geniaal" was ik dus niet, ik moest namelijk naar een andere school en twee keer zo hard werken :(

ItsJamal
14-10-2004, 18:55
Ik ben niet Marokkaans, maar wel regelmatig op dit forum. Mijn IQ is (in een officiële test) vastgesteld op 141. Om verstand zit je blijkbaar dus niet verlegen. Maar het is de vraag of het wel een officiele test was. Het internet krioelt van de ' officiele ' testen. Ik heb een aantal maanden geleden een IQ test gedaan op de site van alkmaarnet, waar een link was geplaatst naar een Tsjechische mensa. Daarbij kwam mijn score op 144. Maar bij een andere test scoorde ik weer rond de 130. Daarbij weet ik niet of ik het zou accepteren dat mijn IQ wordt gemeten aan de hand van een systeem dat door een menselijk brein is samengesteld. Want wie zegt dat wat de samensteller van de test als instrument ziet om een menselijk brein te meten , ik wel als zodanig erken. Of is dit naar jullie mening een foute stelling?

knorknor
14-10-2004, 18:56
Jezus!! Ik ben echt DOM dus. Laatste x had ik 109. (En veel vragen niet beantwoord, ok dan :hihi: ) die scores zeggen eigenlijk ook helemaal niets, zeker niet als je een keer een test doet. Het schijnt als je die tests vaker doet dat je er goed in word. Daarbij hangt het er erg vanaf of je goed geslapen heb, goed gegeten. Ook als je je over andere dingen druk maakt gaat je score omlaag. En in hoeverre het waar is weet ik niet maar er word gedacht dat het ook cultuur afhankelijk is mensen in westerse landen scoren namelijk veel beter als mensen die in een niet westers land wonen.

Rebel_1963
14-10-2004, 19:00
Nou knorknor, ik zat op de P.A.A.Z misschien zegt dat genoeg? :lol: :D Ik dacht al dat ik iets herkende... :nerd: Een tijdje geleden nog een test gedaan, 123 was de score, maar ik geef er niets om, 't is een moment-opname.

knorknor
14-10-2004, 19:01
vreemd dat er geen mensen onder de 100 reageren :D, ik wil wel eens weten wie de echte domoren hier zijn :)

an3sdej
14-10-2004, 19:01
Bij mij was het 132, maar ik ben al wat aan het dementeren :-)

Rebel_1963
14-10-2004, 19:03
La la, :jammer: Ik heb echt daar gezeten :o Joh, ik bedoelde het helemaal niet naar ofzo, ik heb er ook gezeten... :o

Rebel_1963
14-10-2004, 19:04
oooh ok,ik werd al beetje boos, sorry :o Niet zo gauw boos zijn KohiNoor, ik wilde alleen er mee zeggen dat je niet de enige bent hier... :D

an3sdej
14-10-2004, 19:05
Het zegt wel iets over de mate waarin mensen kunnen abstraheren, en in grote lijnen kunnen denken. Maar als je een hoog IQ hebt, maar woont in een prikkelarme omgeving (v.w.b. stimuli om te studeren), en geen sociale vaardigheden opbouwt door bijv. ouders die zich nauwelijks met je bemoeien, zegt het geen ****. Je kunt een hoog IQ dan niet op de juiste wijze exploiteren.

knorknor
14-10-2004, 19:07

La la, :jammer: Ik heb echt daar gezeten :o Ik heb altijd het gevoel dat daar vooral vrouwen zitten, klopt dat. Of hoor je daar gewoon meer van. Overgens volgens mij heeft het totaal niets met intelligentie te maken, en als het er mee te maken heeft denk ik eerder dat een hoge intelligentie je daar brengt als een lage.

Pagina's : [1] 2 3