Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Schoolrapport voortaan op internet!!!!

Zelfkritiek
14-10-2004, 14:07

Schoolrapport voortaan op internet Uitgegeven: 14 oktober 2004 08:12 AMSTERDAM - Ouders kunnen binnenkort via internet op elk moment opzoeken hoe hun kind zich op school ontwikkelt. Dat kan door middel van een nieuw computersysteem dat basisscholen in staat stelt proefwerkcijfers, testresultaten en andere informatie over het kind toegankelijk te maken voor ouders. Dat meldt de Volkskrant. Het systeem is ontwikkeld door veertig basisscholen in samenwerking met SDGI, een stichting die scholen helpt bij automatisering. Vanaf volgende maand wordt het systeem voor het eerst in gebruik genomen. Basisschool De Bongerd in Zuidland heeft de primeur. Het nieuwe systeem, ParnasSys, is eigenlijk een schooladministratiesysteem, maar dan in een modern jasje én op internet. De Stichting ParnasSys Beheer verwacht dat het basisonderwijs massaal zal overstappen op ParnasSys. Ook leerlingen krijgen straks een inlogcode voor het systeem. Dan kunnen ze onder meer kleine huiswerkopdrachten op de computer maken, en hun werkstukken digitaal inleveren.

Zelfkritiek
14-10-2004, 14:09
Kijk, dat is nou echt een mooie uitvinding!! Kunnen ouders gewoon thuis op het internet kijken welke cijfers hun zoon of dochter haalt op school! Dus geen lulverhalen meer van zoonlief dat alles zo vreselijk goed gaat, terwijl ie in werkelijkheid slechte cijfers haalt. Volgende stap is om op het internet te zetten wanneer een leerling aanwezig is geweest op school en wanneer er is gespijbeld!!

knorknor
14-10-2004, 14:10
hoe kweek je kleine-hackertjes :D

gEwE
14-10-2004, 14:11
Waren die vier uitroeptekens echt zo hard nodig? :watte?:

Zelfkritiek
14-10-2004, 14:12

Waren die vier uitroeptekens echt zo hard nodig? :watte?: Goed nieuws begeleid ik graag met uitroeptekens :p

sneakynawal
14-10-2004, 14:14
Oud nieuws :moe:

gEwE
14-10-2004, 14:18
Goed nieuws begeleid ik graag met uitroeptekens :p Okay, fair enough. gEwE

Aselhiej
14-10-2004, 14:20
Kijk, dat is nou echt een mooie uitvinding!! Kunnen ouders gewoon thuis op het internet kijken welke cijfers hun zoon of dochter haalt op school! Dus geen lulverhalen meer van zoonlief dat alles zo vreselijk goed gaat, terwijl ie in werkelijkheid slechte cijfers haalt. Volgende stap is om op het internet te zetten wanneer een leerling aanwezig is geweest op school en wanneer er is gespijbeld!! Zullen ouderavonden straks ook online worden gehouden? :o

knorknor
14-10-2004, 14:41
Het zou wel leuk zijn als leden met een te laag gemiddeld cijfer automatisch een ban krijgen :D

Noena
14-10-2004, 14:45
Dit noem ik nou eens een goed plan! De kinderen die wat minder goed presteren op school zullen hier vast en zeker niet blij mee zijn, maar ik (en ik denk vele andere met mij) vind het echt een grandioos idee. :goedzo:

Zelfkritiek
14-10-2004, 16:07
Dit noem ik nou eens een goed plan! De kinderen die wat minder goed presteren op school zullen hier vast en zeker niet blij mee zijn, maar ik (en ik denk vele andere met mij) vind het echt een grandioos idee. :goedzo: Juist kinderen die minder goed presteren hebben hier baat bij! Want zij zullen wellicht hun ouders niet informeren uit schaamte, waardoor de ouders niet of veel te laat achter de problemen komen. Nu kunnen de ouders veel beter in de gaten houden hoe hun kind presteert en op tijd kunnen ingrijpen door aktiever te helpen met huiswerk of met de mentor op school te gaan praten.