Bekijk originele versie : Voor de mensen die met marokko meevasten RAMADAN MOUBARAK
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
Voor de mensen die meesvasten met marokko RAMADAN MOUBARAK.
Voor de rest natuurlijk ook maar dan voor vrijdag :D
wardaroosje
13-10-2004, 23:51
hoezo wanneer vast Marokko dan?
Wat is het nut van een maand vasten? Waarom vasten jullie, is het omdat het nu eenmaal zo hoort?
Wat WAS de reden dat dit soort vasten ingevoerd werd? Wat heeft dit vasten nog voor zin in een maatschappij die 24 uur doordraait, en waar elke dag een topprestatie geleverd moet worden, terwijl in de tijd van de profeet men een maand zou kunnen rusten ipv werken?
Dit zijn serieuse vragen !
AlZawahiri
14-10-2004, 00:14
Wat is het nut van een maand vasten? Waarom vasten jullie, is het omdat het nu eenmaal zo hoort?
Wat WAS de reden dat dit soort vasten ingevoerd werd? Wat heeft dit vasten nog voor zin in een maatschappij die 24 uur doordraait, en waar elke dag een topprestatie geleverd moet worden, terwijl in de tijd van de profeet men een maand zou kunnen rusten ipv werken?
Ik heb schijt aan de maatschappij, voor mij geldt enkel de Godsdienst verder niets.
Aselhiej
14-10-2004, 00:15
Wat heeft het voor nut als jij ons dit vraagt terwijl je bij voorbate al weet wat onze antwoorden zullen zijn?
Wat is het nut van een nutsbedrijf?
Ik heb schijt aan de maatschappij, voor mij geldt enkel de Godsdienst verder niets.
AlZawahiri is duidelijk een Kazie.
U mag uw haat elders gaan zaaien Kazchist!
De voordelen van het vasten
Pas in dit tijdperk van dieet wordt het ook voor niet-moslims duidelijk dat het vasten iets heilzaams is.
Het vasten zuivert de darmen, herstelt de maag, ontdoet het lichaam van achtergebleven schadelijke stoffen en helpt het overtollige vocht dat opgeslagen is kwijt te raken.
Het geeft rust aan het hart, bevorderd de bloedsomloop en helpt om van eventuele gezetheid af te komen.
Mensen die vertrouwd zijn met het vasten heeft zichzelf leren bedwingen. Door het jaarlijkse vasten kan een moslim eigenschappen aanleren als dicipline, uithoudingsvermogen, zelfbeheersing en respect ten aanzien van de medemens en de schepper. Elke dag dat men vast is een overwinning over begeerten en lusten.
Het vasten sterkt ook de geloofsgemeenschap. Alle moslims in de wereld vasten in deze maand. Juist in de ramadan leert de mens liefde en barmhartigheid kennen.
NorthStar
14-10-2004, 01:10
Wat is het nut dat je leeft? Je leeft toch voor iets, een doel, ambitie etc....?
Als je hier meer over wil weten, dan moet je op het forum: Islam & Levensbeschouwing/ ramadan klikken.
P.s.: Je hebt er echt niks van geleerd, he dwalende?
NorthStar
14-10-2004, 01:12
Voor de mensen die meesvasten met marokko RAMADAN MOUBARAK.
Voor de rest natuurlijk ook maar dan voor vrijdag :D
Jij ook Mabrouk en moge Allah jou en je dierbaren beschermen tegen het kwade.
Salaam mo3laikom
Dit zijn serieuse vragen !
Echt serieus?????
Maar ehum is het niet een zeer persoonlijk kwestie.
Mensen geloven en mensen geloven niet. Dat zit niet vast aan het NUT ervan!!!
Als je een godsdienst wil met je hart en ziel. Doe je wat je denkt dat(mmm ef moeilijk) wat de godsdienst voorschrijft en denkt dat ook goed voor jouw is.
Vasten goed uitgevoerd kan goed zijn voor lichaam en ziel.
Veel en vet en veel zoet en zout is natuurlijk ten boze in deze tijd.
Een vraagje van mij kant (ik vast ook niet, maar mijn man en kinderen wel) wie zijn wij om een ander te vragen naar het nut van iets als die persoon er zelf achter staat :confused:
Zelf kan en mag ik niet vasten, maar zal al mocht ik het nooit doen.
Wel houd ik (zoals altijd eigenlijk) de soberheid van mij eten, dat vaste regel voor mij :D
Dus nog een keer RAMADAN MOUBARAK
PS zocht eigenlijk een smily met kleuren van marokko of zo is er dus nog niet of wel. Wie maakt er zo eentje????
Jij ook Mabrouk en moge Allah jou en je dierbaren beschermen tegen het kwade.
Salaam mo3laikom
Sucran en moge het jullie allemaal bekomen en gezond en gesterkt de maand Ramadan weer uitkomen. :)
Maar ehum is het niet een zeer persoonlijk kwestie.
Mensen geloven en mensen geloven niet. Dat zit niet vast aan het NUT ervan!!!
Als je een godsdienst wil met je hart en ziel. Doe je wat je denkt dat(mmm ef moeilijk) wat de godsdienst voorschrijft en denkt dat ook goed voor jouw is.
Gezien de welhaast collectieve aandacht die er door gelovigen aan gegeven wordt, en de sociale controle in de wijken waar veel moslims wonen lijkt mij dat jouw opmerking niet klopt t.a.v. het puur persoonlijke ervan.
Waar leef jij van, gooit allah geld uit de hemel?
Ik weet dat vasten soms heilzaam kan zijn. Maar ik vroeg meer naar het nut van een maand achter elkaar vasten.
En wat de oorspronkelijke reden was van de profeet voor het uitroepen van deze maand van vasten.
En of het wel nut heeft in de huidige maatschappij in west Europa
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.