Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Morning after pil

Pagina's : [1] 2

sisa81
02-01-2003, 11:00

Mag je volgens de islam de morning after pil gebruiken?

Bleu_Sky
02-01-2003, 11:04
Volgens de islam mag je niet aan geboortebeperking doen en daar hoort de morningafter pil ook bij................

moenia
02-01-2003, 12:43
bleu sky, dat is niet helemaal waar.. in het Khatolisicme is dat wel het geval maar in de Islam mag je wel aan geboortebeperking doen. er is een hadieth waarin de Profeet (v.z.m.h) de coïtus interruptus (voor het zingen de kerk uit) adviseert aan een man die seksuele omgang wilde met zijn slavin maar niet wilde dat zij zwanger werd. dit is toch zeker een vorm van geboortebeperking. Vooropgesteld dat je krijgt wat is voorbeschikt, mag je aan geboortebeperking doen. het is niet de bedoeling van de Islam dat je keer op keer kinderen krijgt terwijl je niet in staat bent om op een degelijke manier voor die kinderen te zorgen. Je moet genoeg aandacht aan ieder kind besteden wil je het geloof op een juiste manier bijbrengen. ik hoop dat je het met mij eens bent dat het geloof bijbrengen de belangrijkste taak is van ouders..

Bleu_Sky
03-01-2003, 16:32
Absoluut en dat zal ook mijn streven zijn als ik kinderen krijg (inshallah). Maarre waarom zijn er dan zoveel moslims die het afkeuren als je de pil slikt? (meer tegen omwille van traditie?????) Ps bedankt voor je uitleg!!!! :zwaai:

aad37
03-01-2003, 17:57

de Pil mag je in vrijheid consumeren. dat kan niet in de koraan staan, want destijds bestond die Pil nog niet eens.

aad37
03-01-2003, 18:56
krijgt men straf als men het wel doet en van wie? Dus niet. dus het mag WEL.

aad37
03-01-2003, 19:53
demoniseren? :kwaad: zet die bril eens af wortel; zo zie je alleen maar de kleur bruin. succes.

aad37
03-01-2003, 20:20
ttssss... flauwe del. bah. walgelijke wortel. nu heb je die verrekte zonnebril nog niet afgezet. de zon is al onder in Amsterdam.

dulce_lamia
03-01-2003, 20:22
Origineel gepost door aad37 de Pil mag je in vrijheid consumeren. dat kan niet in de koraan staan, want destijds bestond die Pil nog niet eens. :rolleyes: Het gebruik van voorbehoedsmiddelen is verbonden aan de wensen van de partners, De pil bijvoorbeeld is niet toegestaan in de islam omdat het dezelfde werking heeft als Abortus..etc. Voor dat men een condoom gaat gebruiken dient hij dat met zijn vrouw te overleggen, pas na acceptatie van de vrouw heeft de man de mogelijkheid om een condoom te gebruiken. En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste. Hopend hiermee uw vragen duidelijk te hebben beantwoord. Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

aad37
03-01-2003, 20:29
ik ken ontzettend veel moslim vrouwen die de pillen gebruiken? zijn ze nu niet meer welkom in de moskee en moeten ze de koran nu inleveren?

dulce_lamia
03-01-2003, 20:33
Origineel gepost door aad37 ik ken ontzettend veel moslim vrouwen die de pillen gebruiken? zijn ze nu niet meer welkom in de moskee en moeten ze de koran nu inleveren? Waar slaat dat nou weer op??? De vraag was of het haraam was of toegestaan en het antwoord is dat de pil haraam is. Wat die vrouwen doen is hun keuze, ik ken er ook genoeg, moet je allemaal helemaal zelf weten :rolleyes:

AngeliNora
03-01-2003, 21:06
Origineel gepost door bezoeker99182 flour heeft het tenminste begrepen ! Hey hoeft toch niet te betekenen dat je zwanger bent als je de morning after pil gebruikt.Het is een middel om zwanger schap te voorkomen als je bijv de condoom niet hebt gebruikt.Je kan niet gelijk de volgede dag al zwanger zijn.Daar moeten 2 weken voorbij geweest zijn. Liefs Moi

AngeliNora
03-01-2003, 21:54
Ik hoop niet dat je het tegen mij hebt.MAAR JIJ MOET EENS NAAR DE DOKTER GAAN.een morning after pil haal je een dag na de geslachtgemeenschap,als je bijv de pil bent vergeten te slikken of de condoom niet hebt gebruikt.En de morning after pil moet je 12 uurtjes na het geslachtsgemeenschap inslikken en als je dat niet heb gedaan.Kan je nog bij de apotheek 2 pilletjes halen die je moet slikken voor 72 uur na de geslachtsgemeenschap.Je HOEFT niet zwanger te raken als je geen condoom hebt gebruikt dus je HOEFT ook niet zwanger te zijn als je die morning after pil haalt,het is een middel van voorkomen. Dus kom me niet de les voorlezen als je het tegen mij had.

moenia
03-01-2003, 22:07
bleu sky, dat is inderdaad omwille van traditie. sommige moslims zien seksuele gemeenschap nog steeds als iets wat je doet louter om kinderen te verwekken en niet ook voor het genot.

ilhame
04-01-2003, 00:59

Eerst wil ik ff reageren op dit onderwerp. Volgens mij is de morning after pil verboden, maar de gewone pil wel toegestaan. Maar ja zo denk ik er over, correct me if i'm wrong. Ten tweede wil ik graag ff een vraagje stellen. Stel je voor je bent verkracht(deze is dan maar voor de dames), zou je dan abortus plegen als bleek dat je zwanger was of niet??

Pagina's : [1] 2