Bekijk originele versie : waarom bestaat liefde als t onmogelijk is!!??
goedenacht mensen alles goed met jullie met mij wel lekker gefeest gisteren maar daarover wil ik niet praten ik zit een situatie die vaker voorkomt bij marokkaanse meisjes dan bij jongens nou t gaat als volgt ik heb nu al 8 maanden een relatie met een jongen hij is echt lief houd super veel van me draagt me als t ware op handen hij heeft me ook ten huwelijk gevraagd hij is serieus met mij maar er is 1 probleem hij is geen moslim hij leest vaak de koran althans de nederlandse versie en wil mn taal leren beheersen maar hoe goed hij mn taal ook spreekt een toekomst is niet weggelegd voor ons hij wilde zich bekeren tot de islam voor mij maar dat wilde ik niet want ik wil dat als ie moslim wil worden hij dat wil omdat hij echt in allah gelooft vanuit zn hart en niet omwille van mij dus eigenlijk zit er niets op dan te breken met hem hoeveel ik ook van hem hou want in mijn ogen en hart zal hij de enige voor mij zijn maar ik vraag me dan af waarom allah de liefde heeft doen ontstaan als allah weet dat zo ook verboden liefdes ontstaan die niet mogen ik kwel mezelf elke dag en nacht met zulke vragen en ik weet een antwoord zal ik nooit krijgen maar ik zou wel graag reactties willen van mensen die in een dergelijke situatie hebben gezeten
alvast bedankt liefs mij
en gaarne geen haat reacties en dergellijke want daar vraag ik NIET om thnx :confused:.
Suri_Gangsta
02-01-2003, 01:03
Wat is liefde?
Liefde is......een paar bi atches en een fles champagne.....
:mrt: wasssup
Origineel gepost door misslady_4
ik vraag me dan af waarom allah de liefde heeft doen ontstaan als allah weet dat zo ook verboden liefdes ontstaan die niet mogen
alvast bedankt liefs mij
en gaarne geen haat reacties en dergellijke want daar vraag ik NIET om thnx :confused:
salaam misslady,
Bovenstaande moet je maar zien als een test, allah heeft de liefde doen onstaan, om te zien of men er zich aan houdt om geen relatie voor het huwelijk te nemen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
En allah weet het beste
hey meid ik begrijp je volledig maar ik heb ook wat en sbhannnelah ook
8maanden met een griek het is heel moeilijk hij moet zich bekeren niet voor jou maar voor zichzelf
en waarom allah dit doet,omdat je in het leven op deze wereld moeilijke en makkelijke periodes hebt en dit is 1 van de moeilijkste
volgens mij is het zo voor te zien welke keuze we zullen maken
onze godsdienst en allah komt op de eerste plaats
en zo zal het ook zijn bij mij
maar je moet het moment afwachten je kunt niet zomaar iemand laten vallen
ik praat vaak over onze godsdienst tegen mijn vriend
je moet hem doen geloven in allah en niet in je jouw snap je???
ofwel zal dit toch niet gepland zijn misschien wilt allah dit niet voor ons??? ja het is moeilijk
yousssef
02-01-2003, 02:03
het echte liefde is het vechten voor elkaar tot he einde van je leven
goedenacht mensen alles goed met jullie met mij wel lekker gefeest gisteren maar daarover wil ik niet praten ik zit een situatie die vaker voorkomt bij marokkaanse meisjes dan bij jongens nou t gaat als volgt ik heb nu al 8 maanden een relatie met een jongen hij is echt lief houd super veel van me draagt me als t ware op handen hij heeft me ook ten huwelijk gevraagd hij is serieus met mij maar er is 1 probleem hij is geen moslim hij leest vaak de koran althans de nederlandse versie en wil mn taal leren beheersen maar hoe goed hij mn taal ook spreekt een toekomst is niet weggelegd voor ons hij wilde zich bekeren tot de islam voor mij maar dat wilde ik niet want ik wil dat als ie moslim wil worden hij dat wil omdat hij echt in allah gelooft vanuit zn hart en niet omwille van mij dus eigenlijk zit er niets op dan te breken met hem hoeveel ik ook van hem hou want in mijn ogen en hart zal hij de enige voor mij zijn maar ik vraag me dan af waarom allah de liefde heeft doen ontstaan als allah weet dat zo ook verboden liefdes ontstaan die niet mogen ik kwel mezelf elke dag en nacht met zulke vragen en ik weet een antwoord zal ik nooit krijgen maar ik zou wel graag reactties willen van mensen die in een dergelijke situatie hebben gezeten
alvast bedankt liefs mij
en gaarne geen haat reacties en dergellijke want daar vraag ik NIET om thnx :confused:
liefde is niet onmogelijk, men kan het zelf onmogelijk maken. Als je loopt, met als doel ergens te komen, en je ziet twee wegen, 1 loopt door en het einde is niet zichtbaar, en een ander loopt dood, en je besluit die tweede weg te nemen, dan neem je daarmee de keus voor iets onmogelijks te kiezen, omdat je niet verder zult komen, en het gestelde doel niet kunt behalen.
de keus ligt in jouw handen, de eerste keus die je hebt gemaakt is het pad dat Allah ons heeft opgedragen te verlaten(deels figuurlijk opvatten) door een 1een relatie aan te gaan en 2dat doen met een nietmoslim. de keus waar je nu voor staat is voor Allah te kiezen en afstand te doen van het verbodene, en openstaan voor iets beters wat Allah je zal schenken, of te kiezen voor deze jongen en Allah niet gehoorzamen, wat je naar alle waarschijnlijkheid niet veel zal opleveren.
heb vertrouwen in hem die de heerser is van alles op hemel en aarde, en vergeet niet dat hij rechtvaardig, barmhartig en vergevensgezind is, en alles ziet, hoort en weet, bid en hef je handen op naar hem en vraag hem op hulp en hij zal je helpen, want hij is de beste helper, en hij is Allah (swt).
en het pad van Allah is het pad van suc6, moge allah je leiden naar het goede,
Ameen,
Lady_Cazawia
02-01-2003, 23:16
dank jullie wel voor de reacties en adviezen ik heb t altijd over mn geloof met mn vriend maar ik heb mn keuze gemaakt en kies voor mn geloof als we toch bestemd zijn voor elkaar dan brengt allah ons bij elkaar en anders is t gewoon over uit en vergeten
gegroet misslady
Luister meid ikzelf ben ook verloofd met een jongen die geen marokkaan is maar een indische, maar hij was al een moslim toen ik hem leerde kenne, maar dat maakt helemaal niet uit hoor ik denk juist dat het beter is als hij door jou een moslim word, dan wil dat toch nog niet zeggen dat hij dat doet omdat het moet hij wil het doen omdat hij het wil en dat is juist goed. Want allah(swt) wil hiermee een teken geven dat hij van hem houd en wil dat hij een moslim word door middel van jou zeg maar jij bent zeg maar alleen de reden zo moet je het zien zeg maar.Weet je hoeveel hessanat je hiermee van allah(swt) krijgt het is juist een goeie teken voor jou en voor hem meid echt waar. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.