Bekijk originele versie : Wie heeft hier LAST van..van PESTEN
31/12 Meldingen van pesten bij Antwerpse administratie verdubbeld in 2002
Het aantal klachten bij STOP, het Steunpunt Tegen Ongewenst gedrag en Pesten, dat ruim een jaar geleden binnen de Antwerpse administratie werd opgericht, is het afgelopen jaar fors toegenomen. Het aantal meldingen van 'mobbing' is, volgens Antwerpse gemeenteraadslid Johan Peeters (sp.a), bijna verdubbeld, van 55 meldingen in 2001 tot 106 klachten in 2002.
Volgens Peeters tonen de cijfers van STOP enkele belangrijke dingen aan. "Een analyse van de meldingen per maand leert ons dat de maand juni zeer gevoelig is voor het rapporteren van pestgedrag", zegt Peeters. Bovendien blijken de meeste pesters directe collega's van het slachtoffer te zijn. Terwijl uit een enquête van het tijdschrift FEDRA van de federale ambtenaar blijkt dat de pesterijen van verticale aard zouden zijn, van chef naar ondergeschikten.
Volgens de cel STOP zijn er vier vormen van pesten: niet-verbale (negeren, nors bekijken), verbale (roddels en beledigende opmerkingen), materiële (het vernielen van eigendommen) en fysiek geweld. Volgens Peeters komt vooral het niet-verbale pesten veel voor.
delila16
01-01-2003, 21:09
IK HEB OOK LAST VAN PESTEN
....
wat moet ik nu doen?
Je kan overal gepest worden..hier op yasmina, op je werk, thuis, op school, buiten op straat, bij je "vrienden"..enz..enz..
Verdedig jezelf..want pesten is iemand beledigen en soms vernederen..
Niets is pijnlijker voor een mens..dan vernederd te worden..
Hoe los je dat op..heb je een techniek..
Laat het ons weten..want niemand verdiend om gepest te worden..niemand.
De beste techniek is hetgene wat zie niet willen zien.
DAT HET JE NIET RAAKT.
Zo is het bij mij ook gestopt :rolleyes:
Gewoon niets van aan trekken, net doen alsof je het niet erg vind, meelachen. Want zodra ze dat zien, vinden ze er niets meer aan!
Toufik19
01-01-2003, 21:17
de beste manier:
zo weinig mogelijk mensen in je omgeving toelaten vermindert aanzienlijk de kans op pesten en ander nutteloos sociaal contact.
Bedankt mensen..
Is het niet zo..dat diegene die gepest wordt, het eigenlijk heel gemakkelijk maakt..om gepest te worden..misschien straalt deze naiviteit of is deze zeer verlegen..
Want..iemand die heel sterk in zijn schoenen staat, en met zich niet laat sollen..dat deze bijna niet gepest wordt..
Zit hier iets van waarheid..of is dit onzin.
saidaaatje
01-01-2003, 21:36
neeejj MJ klopt.....als je uitstraalt dat je erg zwak bent of verlegen wordt je sneller gepest dan dat je laat zien van,ik ben niet om te krijgen...mijn tip is gewoon je bek opentrekken en voor jezelf opkomen......verlies je eigenwaarde nie
Lady_moi
01-01-2003, 21:40
ik ben vroeger veel gepest egweest wallah ik deed echt helemaal niks maar nu ben ik naart schijnt veel brutaler geworden :D
delila16
01-01-2003, 21:42
Origineel gepost door Mohammed Justice
Bedankt mensen..
Is het niet zo..dat diegene die gepest wordt, het eigenlijk heel gemakkelijk maakt..om gepest te worden..misschien straalt deze naiviteit of is deze zeer verlegen..
Want..iemand die heel sterk in zijn schoenen staat, en met zich niet laat sollen..dat deze bijna niet gepest wordt..
Zit hier iets van waarheid..of is dit onzin.
ja dat klot gedeeltelijk
er staat duidelijk achter mijn naam dat ik 16 ben
daarom pest iedereen me om mijn leeftijd :(
:D
Lady_moi
01-01-2003, 21:45
sowwwwwww ik ook
Origineel gepost door delila16
ja dat klot gedeeltelijk
er staat duidelijk achter mijn naam dat ik 16 ben
daarom pest iedereen me om mijn leeftijd :(
:D
Ik pest jou niet..16 en dan ..iedereen is 16 geweest of moet worden..
Pas op..13, 14, 15, 16, 17..zijn de mooiste leeftijden van een mens..
Je bent met je ene voet in je kindertijd en met je andere voet in de volwassenheid..prachtig. :D
Sommigen mensen van rond de 15 jaar..zijn meer volwassen dan de échte volwassenen.
Lady_moi
01-01-2003, 21:52
mooiste????????????DE VERSCHRIKKELIJKSTE BEDOEL JE niks anders dan ellende
Origineel gepost door lady_moi
mooiste????????????DE VERSCHRIKKELIJKSTE BEDOEL JE niks anders dan ellende
Heee.. :D
Ik heb het wel over normale situaties hoor ;)
Maar hoe dan ook..het is een leeftijd waar in je in alle soorten situaties terechtkomt..
Maar later..als je wat ouder bent..ga je regelmatig even terug in het verleden kijken..en zal je opmerken, dat je het toen ook niet zo slecht had..en soms zal je wensen dat je terug zou willen naar de vroegere tijd...ik spreek uit ervaring ;)
Lady_moi
01-01-2003, 22:05
ik nooit hoe ouder hoe beter
Origineel gepost door lady_moi
ik nooit hoe ouder hoe beter
Ok, lady ik heb het genoteerd..
Maar het pesten moeten wij als de pest bestrijden..geen enkele kans geven.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.