Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Is haren verfen haram?

LZN
11-10-2004, 19:06

hey mensen ik had een vraagje is het haram om je haren te verfen..?? ook als het een paar plukjes zijn.? xXxx doei.

salima23
11-10-2004, 19:20
hey mensen ik had een vraagje is het haram om je haren te verfen..?? ook als het een paar plukjes zijn.? xXxx doei Nee, tenzij je het zwart verft.

marocciatje
11-10-2004, 19:27
Nee, tenzij je het zwart verft. Dalliel hiervoor?!

hajiba
11-10-2004, 19:28
hoezo is zwart haram??

thement_return
11-10-2004, 19:35

Het haar zwart verven. De juiste mening is dat het haraam is om dit te doen, vanwege de waarschuwing vermeld in de h'adieth: "Aan het eind van de tijd zullen er mensen zijn die hun haar zwart verven zoals de kroppen van duiven. Ze zullen nooit de geur van het Paradijs ruiken: Deze gewoonte is wijdverspreid bij diegene die grijze haren hebben. Zij bedekken dat haar met zwart verf. Dit leidt tot veel kwaad, zoals misleidingen en mensen bedriegen door te pochen met iets wat niet waar is. Het is waar dat de profeet de geweoonte had om zijn grijze haren te verven met henna, wat een gelige, rode of bruinige kleur gaf. Toen Aboe Qoeh'aafah, wiens haar en baard zo wit was als thoeghaamah (plant waarvan de bladeren en bloemen zeer wit zijn), naar hem werd gebracht op de dag van de verovering van Mekka, zei de profeet: "Verander dit met iets, maar vermijdt zwart". Het juiste standpunt ten opzichte van vrouwen, is dat zij wat dit betreft hetzelfde zijn als mannen. Het is niet toegestaan om enig haar zwart te verven.

marocciatje
11-10-2004, 19:46
Dank u Thement_Return :) Tis niet dat ik mijn haar verf ofzo {ben blij met mijn haarkleur :D} ik vind alleen dat er soms té snel geroepen wordt dat iets haram dan wel halal is. Ik ken de hadieth die jij hebt aangehaald wel, maar vind het echter "noodzaak" dat wanneer mensen een uitspraak over het haram/halal doen, hier ook daliel bij plaatsen. Dit voorkomt verwarring.

thement_return
11-10-2004, 19:48
Dank u Thement_Return :) Tis niet dat ik mijn haar verf ofzo {ben blij met mijn haarkleur :D} ik vind alleen dat er soms té snel geroepen wordt dat iets haram dan wel halal is. Ik ken de hadieth die jij hebt aangehaald wel, maar vind het echter "noodzaak" dat wanneer mensen een uitspraak over het haram/halal doen, hier ook daliel bij plaatsen. Dit voorkomt verwarring. Salam aleikom zuster, Geen dank meid. Ik begrijp wat je bedoel. Mensen schreeuwen te snel HARAM!! maar vertellen er niet bij waarom. Alhamdolilah dat je het stukje hierboven kent. Wa'aleikom salam,

hajiba
11-10-2004, 19:55
dus als ik het goed begrijp mag ik mn haren wel verven (niet ik maar je weet wel ik ben blij met mn haarkleur :D) maar goed ik mag mn haar dus wel verven maar als het maar niet zwart is begrijp ik het goed;)