Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Werkloosheid

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
11-10-2004, 15:13

Merken jullie iets van discriminatie als jullie gaan solliciteren van discriminatie? Krijg je als allochtoon moeilijker werk dan een autochtoon ? Misschien kun jullie ook voorbeelden geven van gevallen waar duidelijke discriminatie uit blijkt..

AboeAbdullah
11-10-2004, 15:53
Kan ik als Nederlander ook reageren?

AboeAbdullah
11-10-2004, 15:57
krijg ik geen reactie? JeWeLoHE reageerd niet meer'

Kassadar
11-10-2004, 16:05
Vele zullen wel roepen na een paar sollicitaties dat ze gediscrimineert worden,maar ik als nederlander was een half jaar werkeloos en moest elke week solliciteren. Maar in een half jaar tijd wert er maar 2 keer gereageert op me brieven,eenmaal op gesprek zijden ze toch van sorry we zoeken iemand met ervaring. En in die half jaar moest ik ook nog eens wachten op me uitkering die ik nooit hebt gekregen terweil ik toch braaf minimaal 1 keer per week solliciteerde en daarvoor ruim 2 jaar gewerkt hebt.

AboeAbdullah
11-10-2004, 16:11

Toch geloof ik best dat het voor een allochtoon moeilijker is om werk te vinden dan voor een Nederlander. Ik kan me nog het voorbeeld voor de geest halen van een Adil die wilde werken als vakkenvuller in Rotterdam. Hij kon nergens beginnen maar toen hij Adil veranderde met een Nederlandse naam zoals Piet of Karel kreeg hij meteen werk aangeboden.

fisabilillah25
11-10-2004, 16:14
Ik persoonlijk heb er niet echt veel van gemerkt, maar denk dat het nu wel wat moeilijker zal zijn. Hoor nu al ja we willen alleen mensen met zoveel jaar ervaring..bla bla... Je zal toch ooit de kans moeten krijgen om ook ervaring op te doen...

AboeAbdullah
11-10-2004, 16:18
Maar als ze tussen Piet en Ahmed kunnen kiezen kiezen ze vaak voor Piet

Kassadar
11-10-2004, 16:19
C1000 bij mij in de buurd werkt een turkin achter de kassa en een zwart persoon als vakkevuller. En bij een verzekerings bedrijf zag ik een marokaans getinte vrouw met (hoofddoek) achter de ballie werken. Het valt allemaal wel reuze mee.

AboeAbdullah
11-10-2004, 16:23
C1000 bij mij in de buurd werkt een turkin achter de kassa en een zwart persoon als vakkevuller. En bij een verzekerings bedrijf zag ik een marokaans getinte vrouw met (hoofddoek) achter de ballie werken. Het valt allemaal wel reuze mee. zijn er dan geen voorbeelden van discriminatie? Kan toch bijna niet anders'

Kassadar
11-10-2004, 16:28
Niet dat ik weet. ik denk dat het meer te maken heeft met te snel oordelen. Als een nederlander geen werk kan vinden zeggen we kut of kloote waar ligt het aan? Een alloctoon denk vaak snel van het zal wel omdat ik geen nederlander ben.

fisabilillah25
11-10-2004, 16:28
C1000 bij mij in de buurd werkt een turkin achter de kassa en een zwart persoon als vakkevuller. En bij een verzekerings bedrijf zag ik een marokaans getinte vrouw met (hoofddoek) achter de ballie werken. Het valt allemaal wel reuze mee. Het zijn er een aantal die je ziet jah, maar als ik om me heen kijk naar de mensen die allemaal al een tijdje werk zoeken dan kom ik toch tot de conclusie dat ze liever een autochtoon nemen dan een allochtoon. En dat ook al heb je meer ervaring dan de ander...wat zal hier dan wel niet de reden zijn :confused:

Kassadar
11-10-2004, 16:34
Het zijn er een aantal die je ziet jah, maar als ik om me heen kijk naar de mensen die allemaal al een tijdje werk zoeken dan kom ik toch tot de conclusie dat ze liever een autochtoon nemen dan een allochtoon. En dat ook al heb je meer ervaring dan de ander...wat zal hier dan wel niet de reden zijn :confused: De leefdtijd kan ook een rol spelen als jij bijvoorbeeld 30 bent en heel wat ervaring hebt,en er komt een jochie van net 18 jaar solliciteren die alleen nog zijn diploma heefd dan kiezen ze toch voor dat jochie omdat jij duurder bent. Het is een kloote systeem bij de meeste bedrijven schoppen ze oudere eruit die bijvoorbeeld nog maar 10 jaar hoeven te werken om dan uit eindelijk pubbers aan te nemen. Heb ook ooit eens bij een supermarkt gesolliciteerd ze vroegen mij hoe oud ben je,ik was toen nog 19 maar was al te oud.

AboeAbdullah
11-10-2004, 16:34
Het zijn er een aantal die je ziet jah, maar als ik om me heen kijk naar de mensen die allemaal al een tijdje werk zoeken dan kom ik toch tot de conclusie dat ze liever een autochtoon nemen dan een allochtoon. En dat ook al heb je meer ervaring dan de ander...wat zal hier dan wel niet de reden zijn :confused: Ik heb dus toch gelijk

fisabilillah25
11-10-2004, 16:44
De leefdtijd kan ook een rol spelen als jij bijvoorbeeld 30 bent en heel wat ervaring hebt,en er komt een jochie van net 18 jaar solliciteren die alleen nog zijn diploma heefd dan kiezen ze toch voor dat jochie omdat jij duurder bent. Het is een kloote systeem bij de meeste bedrijven schoppen ze oudere eruit die bijvoorbeeld nog maar 10 jaar hoeven te werken om dan uit eindelijk pubbers aan te nemen. Heb ook ooit eens bij een supermarkt gesolliciteerd ze vroegen mij hoe oud ben je,ik was toen nog 19 maar was al te oud. Over een paar jaar is het zover gekomen dat of je nou geschoold/ervaring hebt of niet dat je gewoon helemaal niet meer aan de bak komt. Het is nu alleen nog maar een kwestie van tijd voordat het gebeurd.

fisabilillah25
11-10-2004, 16:45

Ik heb dus toch gelijk Ik sluit me zeker aan hierbij, ik zie het gebeuren...dus ontkennen kan niemand

Pagina's : [1] 2 3 4