Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Bedrijven voelen weinig voor vrij op moslim-feesten

Pagina's : [1] 2

Kruimels
11-10-2004, 13:56

Uitgegeven: 11 oktober 2004 13:13 DEN HAAG - Een meerderheid van de werkgevers in het middenbedrijf voelt er weinig voor om moslim-werknemers te laten doorwerken met kerst in ruil voor een vrije dag op hun eigen (suiker- en offer)feesten. Dat blijkt uit het maandag gepubliceerde TrendMeter-onderzoek onder vierhonderd directeuren van bedrijven met twintig tot vijfhonderd werknemers. Van de ondervraagden was 63 procent tegen zo'n 'ruil'. Het onderzoek leert ook dat 38 procent van de bedrijven geen enkele 'nieuwe Nederlander' in dienst heeft. Onder nieuwe Nederlanders worden niet-westerse allochtonen verstaan, van wie Turken, Surinamers, Marokkanen en Antillianen de grootste groep vormen. www.nu.nl

an3sdej
11-10-2004, 14:19
Ik denk niet dat christenen vrij kunnen krijgen op kers in Marokko of andere landen waar de het christendom een minderheid is, en waar sde islam een oudere cultuur heeft. Hier lijkt mij dat dus ook niet relevant.

redouan19
11-10-2004, 15:03
Ik denk niet dat christenen vrij kunnen krijgen op kers in Marokko of andere landen waar de het christendom een minderheid is, en waar sde islam een oudere cultuur heeft. Hier lijkt mij dat dus ook niet relevant. Ik weet niet of dat zo is in Marokko. Maar jouw redenering op zich is een achterlijke.

a3ir
11-10-2004, 15:07
Ik denk niet dat christenen vrij kunnen krijgen op kers in Marokko of andere landen waar de het christendom een minderheid is, en waar sde islam een oudere cultuur heeft. Hier lijkt mij dat dus ook niet relevant.Andries,voor dat je antwoord op dit soort vragen gaat geven moet je eerst wat info vergaren. In Marokko krijgen de christenen wel degelijk vrij met kerst. Meestal word er zelfs door het bedrijf een feestje voor hun georganieseerd.

Heiba
11-10-2004, 15:15

Ik vind dat ook onzin. Heel simpel. Als ik een bedrijf had zou ik dus echt niet mijn deuren openen voor 10 Moslims op kerst, dit kost mij geld, moeite. Ik vind dat je als je moslim bent maar gewoon een dag vrij moet opnemen op Islamitische feestdagen. Risico van het vak.

a3ir
11-10-2004, 15:19
Weet je waar ik weleens van baal? Dat ik met kerst, pasen, pinksteren, etc. vrij "moet" zijn. Ik geloof niet in de gedachte achter die feestdagen en ik geloof ook niet in de gedachte achter feestdagen van andere religies. Alsjeblieft, hef al die verplichte feestdagen met religieuze achtergrond op en laat mensen vrij nemen als ze zo nodig een religieus feest willen vieren.Messchien is wat je hier boven hebt geschreven wel de oplosing voor zowel de werkgever als de werknemer. ;)

batata112
11-10-2004, 15:27
Ik denk niet dat christenen vrij kunnen krijgen op kers in Marokko of andere landen waar de het christendom een minderheid is, en waar sde islam een oudere cultuur heeft. Hier lijkt mij dat dus ook niet relevant. dit noemen we dus dom kwatsen zonder enig fundament. het is al duidelijk hoe objectief je bent. wat een gekwats

a3ir
11-10-2004, 15:32
Helaas, er zijn teveel behoudende christenen in Nederland om zo'n idee door te voeren. Nederland staat met kerst in de laagste versnelling. Meer moslims helpt ook niet want die hebben ook feestdagen. Straks gaan de chinezen ook beginnen om maar niet te spreken van hindoestanen en Joden. Pfff, al die reli-feestdagen, ik word er chaggie van.Wat bij mij opvalt bij zowel de christenen als bij de moslims IS:dat zij moslim of christen zijn tijdens de feestdagen en daarna kan hun het geloof niet veel boeien.

Heiba
11-10-2004, 15:36
Dat klopt niet. Juist het dichthouden van je deuren kost je handen vol met geld (bij een commercieel bedrijf). Niet als alle andere bedrijven gesloten zijn.

batata112
11-10-2004, 15:38
Ik vind dat ook onzin. Heel simpel. Als ik een bedrijf had zou ik dus echt niet mijn deuren openen voor 10 Moslims op kerst, dit kost mij geld, moeite. Ik vind dat je als je moslim bent maar gewoon een dag vrij moet opnemen op Islamitische feestdagen. Risico van het vak. itaqilah. aan wiens kant sta je?

Heiba
11-10-2004, 15:40
itaqilah. aan wiens kant sta je? :moe: Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Wat is er erg aan om met el3ied gewoon vrij te nemen? Makkelijk zat toch. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier moeilijk over doen.

batata112
11-10-2004, 15:41
:moe: Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Wat is er erg aan om met el3ied gewoon vrij te nemen? Makkelijk zat toch. Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier moeilijk over doen. en ik snap niet waarom een moslim het niet normaal vindt dat er mensen zijn die vrij willen hebben van het werk voor al eid.

Khanoussi
11-10-2004, 15:46
en ik snap niet waarom een moslim het niet normaal vindt dat er mensen zijn die vrij willen hebben van het werk voor al eid. Je kan toch vrij nemen :confused: Ik zie het probleem niet , of ga je van de zomer 5 weken naar Marokko ? Ja dan zijn je vrije dagen om. Het is het een of het ander , niet alle twee

Heiba
11-10-2004, 15:48
en ik snap niet waarom een moslim het niet normaal vindt dat er mensen zijn die vrij willen hebben van het werk voor al eid. Waarom zou je je werkgever verplichten je uit eigen zak vrij te geven met een Islamitisch feest? Ik vind dat een beetje stom. Er zijn vaste vrije vakantiedagen, en je kunt ook weer niet alle feestdagen van de ganse wereld in acht nemen. Wat is d'r nou moeilijk aan om gewoon vrij op te nemen met el eid??? Ik snap echt niet wat het hele punt is. Het zal wel aan mij liggen. Maar ik vind het een beetje verwend gedrag om daar over te zeuren.

AboeAbdullah
11-10-2004, 15:56

Ik denk niet dat christenen vrij kunnen krijgen op kers in Marokko of andere landen waar de het christendom een minderheid is, en waar sde islam een oudere cultuur heeft. Hier lijkt mij dat dus ook niet relevant. Natuurlijk krijgen ze daar vrij. Weet je niet hoeveel kerken er in Marokko staan?

Pagina's : [1] 2