Bekijk originele versie : Overspel oorzaak van AIDS
Aselhiej
11-10-2004, 12:18
Miljarden dollars/euros worden gestoken in het bestrijden van AIDS. Maar zolang de mensen niet realiseren dat hun sexueel leven meestal de oorzaak is van AIDS, zal er nooit een einde komen aan deze verschikkelijke epidemie. Kinderen die met dit virus worden geboren kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze besmet zijn. Maar het losbandig leven van veel mensen op deze wereld is de grootste bedreiging voor de mensheid in de 21ste eeuw.
Aselhiej
Miljarden dollars/euros worden gestoken in het bestrijden van AIDS. Maar zolang de mensen niet realiseren dat hun sexueel leven meestal de oorzaak is van AIDS, zal er nooit een einde komen aan deze verschikkelijke epidemie. Kinderen die met dit virus worden geboren kunnen er natuurlijk niks aan doen dat ze besmet zijn. Maar het losbandig leven van veel mensen op deze wereld is de grootste bedreiging voor de mensheid in de 21ste eeuw.
Aselhiej
Nou, losbandig? Wat heeft dat er nu mee te maken? Wat is losbandig. Ik mag dat vragen want ik ben niet ontband.
Als mensen bij het vrijen gewoon een condoom gebruiken dan ben je van het gezeur af. Overspel is geen oorzaak, de oorzaak is onbeschermd seksueel kontakt. Overspel kan de aanleiding zijn. Straf op overspel zal overspel naar de achterkamers, stegen en afwerkplekken brengen. Dat is niet wenselijk.
Een monogame relatie biedt alleen bescherming als beide partners:
A: gedurende een jaar om de drie maanden getest worden en na een jaar nog virusvrij zijn; na dat jaar kunnen zij onbeschermd vrijen. Echter, het virus kan ook na een jaar nog in het bloed opduiken;
B: daarna monogaam blijven, niet vreemd-gaan of bij het vreemd-gaan een condoom gebruiken. Bij anale seks een wat steviger condoom gebruiken.
Echter, een condoom biedt geen 100% garantie op bescherming.
Bijna 100% bescherming biedt non-vaginale, non-orale en non-anale seksuele kontakten. Geen bloed en/of slijmvlieskontakt.
We zien hier dus een lastig aan te pakken probleem waar velen een mening over hebben. Die vaak lijnrecht tegenover elkaar staan. De oplossing zal liggen in:
1: verder onderzoek naar virusremmers, de ontwikkeling van de combinatietherapie;
2: het immuun worden van mensen tegen het Hiv-virus. In Afrika is vorig jaar uitgebreid onderzoek gedaan bij drie Afrikaanse vrouwen die ondanks onbeschermde seks niet besmet waren geraakt met het virus. Zij bleken een immuniteit te hebben ontwikkeld. De vrouwen waren publieke vrouwen en hadden (dus) veel onbeschermde seks. De Afrikaanse man wil geen condooms, maar "vlees op vlees".
4: het stimuleren van comdoomgebruik;
3: de Tonk-methode: Zelfseks. Dank voor je suggestie.
Men denkt dat de veelvuldige besmetting met het virus het lichaam aanzet een immuniteit te ontwikkelen.
Kijk ook hier bij de SOA-site. (http://www.soa.nl/default.asp?action=berichtenframeset&catid=70&groepid=161&selcat=90&bgcolor=FC4A9D&bgc2=18A0FF&bgc3=FFC600)
Scottie, geviraliseerd.
Neem geen enkel risico en vrij voortaan alleen nog met jezelf.
Beste Scottie,
Bijna 100% biedt geen vaginale, orale en/of anale seksuele kontakten biedt de beste bescherming.
Van deze zin(nen) begrijp ik niet zoveel, zit er misschien een foutje in?
Aselhiej
12-10-2004, 20:37
Nou, losbandig? Wat heeft dat er nu mee te maken? Wat is losbandig. Ik mag dat vragen want ik ben niet ontband.
Als mensen bij het vrijen gewoon een condoom gebruiken dan ben je van het gezeur af. Overspel is geen oorzaak, de oorzaak is onbeschermd seksueel kontakt. Overspel kan de aanleiding zijn. Straf op overspel zal overspel naar de achterkamers, stegen en afwerkplekken brengen. Dat is niet wenselijk.
Een monogame relatie biedt alleen bescherming als beide partners:
A: gedurende een jaar om de drie maanden getest worden en na een jaar nog virusvrij zijn; na dat jaar kunnen zij onbeschermd vrijen. Echter, het virus kan ook na een jaar nog in het bloed opduiken;
B: daarna monogaam blijven, niet vreemd-gaan of bij het vreemd-gaan een condoom gebruiken. Bij anale seks een wat steviger condoom gebruiken.
Echter, een condoom biedt geen 100% garantie op bescherming.
Bijna 100% biedt geen vaginale, orale en/of anale seksuele kontakten biedt de beste bescherming.
We zien hier dus een lastig aan te pakken probleem waar velen een mening over hebben. Die vaak lijnrecht tegenover elkaar staan. De oplossing zal liggen in:
1: verder onderzoek naar virusremmes, de ontwikkeling van de combinatietherapie;
2: het immuun worden van mensen tegen het Hiv-virus. In Afrika is vorig jaar uitgebreid onderzoek gedaan bij drie Afrikaanse vrouwen die ondanks onbeschermde seks niet besmet waren geraakt met het virus. Zij bleken een immuniteit te hebben ontwikkeld. De vrouwen waren publieke vrouwen en hadden (dus) veel onbeschermde seks. De Afrikaanse man wil geen condooms, maar "vlees op vlees".
Men denkt dat de veelvuldige besmetting met het virus het lichaam aanzet een immuniteit te ontwikkelen.
Kijk ook hier bij de SOA-site. (http://www.soa.nl/default.asp?action=berichtenframeset&catid=70&groepid=161&selcat=90&bgcolor=FC4A9D&bgc2=18A0FF&bgc3=FFC600)
Scottie, geviraliseerd.
En toch is overspel de oorzaak van AIDS. Hoe zou het toch komen dat er in Islamitische landen minder mensen besmet zijn met AIDS? Zou dat liggen aan registratie?
knorknor
12-10-2004, 20:38
Ik zou wel willen maar je moest eens weten waar mijn rechterhand allemaal geweest is, die vertrouw ik voor geen meter.
Aselhiej
12-10-2004, 20:39
Beste Scottie,
Van deze zin(nen) begrijp ik niet zoveel, zit er misschien een foutje in?
Het geeft zijn intellect weer. Zodra het over sex gaat raakt hij de kluts kwijt.
Akarzyan
12-10-2004, 20:44
Ben je al zo ver heen, Tonkie? Kun je alleen maar kiezen uit OVERSPEL & MASTURBATIE? :eek:
Ben je al zo ver heen, Tonkie? Kun je alleen maar kiezen uit OVERSPEL & MASTURBATIE? :eek:
Masturberen is wel het veiligst.
Je kunt dat wel trouwen met een maagd, elkaar beloven het nooit met een ander te doen, maar wat als de ander toch stiekem vreemd gaat?
Dan liever alleen met jezelf. 100% veilig.
Hoe zou het toch komen dat er in Islamitische landen minder mensen besmet zijn met AIDS? Zou dat liggen aan registratie?
ASELHIEJ:
Hoe komt het dat in een overspelig westers land zo weinig aids is? Omdat ze geen overspel plegen????
Akarzyan
12-10-2004, 21:01
Masturberen is wel het veiligst.
Je kunt dat wel trouwen met een maagd, elkaar beloven het nooit met een ander te doen, maar wat als de ander toch stiekem vreemd gaat?
Dan liever alleen met jezelf. 100% veilig.
Ja dus, je beseft niet wat voor walgelijke daden jij steunt.
Wat als het niet 100% is, tonk? Dan maar overspel plegen? :rolleyes:
Ja dus, je beseft niet wat voor walgelijke daden jij steunt.
Wat als het niet 100% is, tonk? Dan maar overspel plegen? :rolleyes:
Als ook masturberen niet 100% veilig, dan maar helemaal niks meer.
Of virtuele seks zoals in SF al gebeurt.
Bedoel je trouwens dat masturbatie walgelijk is? Mag ik vragen wat er zo erg aan is?
En toch is overspel de oorzaak van AIDS. Hoe zou het toch komen dat er in Islamitische landen minder mensen besmet zijn met AIDS? Zou dat liggen aan registratie?
Nou, als jij wilt dat overspel de oorzaak is, dan is dat zo, zoet maar.
De registratie? Zou kunnen. Onbehandeld gaan mensen snel en akelig dood. Dan kan het gebeuren dat er geen diagnose wordt gesteld. Of: longontsteking, of huidkanker, of multi-virale aandoening.
Natuurlijk, in Arabische landen zal de doodsoorzaak Aids niet snel worden gesteld. Immers, in landen met een strenge seksuele moraal wordt een seksueel overdraagbare aandoening daarmee in principe uitgesloten. Mijn trouwt, gaat niet vreemd en pleegt geen overspel. Er valt dus seksueel niets over te dragen. Nou, liefde, maar dat doet iedereen. Toch?
Rijke Arabieren laten zich in Londen en in Amerika behandelen. Arme Arabieren, net als arme negers gaan hun graf in wegens 'dood door onbekende oorzaak'. Wat in Afrika een eufemisme is voor Aids, de niet-genoemde.
Wedden dat er straks een verhandeling komt over de grote voordelen van een strenge seksuele moraal? Over de verworvenheden van de islamitische huwelijksmoraal?
Let maar op, binnen drie staat hier een verhaal dat zegt: voor het huwelijk geen seks, vrouw moet maagd zijn, moet leert seks en liefde in het veld ... Verder geen overspel, geen buitenverliefdheden en seks alleen voor de voortplanting, optioneel voor de strenge-gereformeerde moslimgelovige. Met hadiets en overleveringen en spreuken van de Profeet.
Alles wat hier in de 50-er, 70-er en 80-er jaren na een lang en pijnlijk proces is afgezworen zullen sommige deelnemers weer aan ons voorhouden. Een donderpreek waarbij de leistenen van het kerkdak vallen ...
Ik wilde niet kwetsen maar ik kan slecht tegen die beterweterigheid van mensen die doen alsof zij de Wijsheid van God hebben geleased. Die, als hun hart moet spreken, hun geloofsboek openslaan.
Goed, mensen, een naar onderwerp, maar we kunnenn onze ogen niet sluiten voor lijden en voorzorg. Kijk dus ook nog hier:
GGD-Amsterdam (http://www.gggd.amsterdam.nl/)
Scottie, moralist.
Citaat:
Hoe zou het toch komen dat er in Islamitische landen minder mensen besmet zijn met AIDS? Zou dat liggen aan registratie?
ASELHIEJ:
Hoe komt het dat in een overspelig westers land zo weinig aids is? Omdat ze geen overspel plegen????
Nou, ik ben het met Andriesje eens. Het monopolie op de waarheid heeft menig oorlog veroorzaakt.
In het Nederland van voor en 20 jaar na de oorlog kenden we een strenge, religieus doordrongen huweljksmoraal. Toen mijn moeder was getrouwd kwam de voorganger van haar parochie, die van Lodewijk, bijna wekelijks aan de deur. Of het zover was ... Of er al gedoopt kon worden. Vrijen voor je plezier, dat deed je maar in je eigen tijd ...
Aan die benauwende huwelijksmoraal kwam opeens en vrij onverwacht een eind. Emancipatiegolven, ontbanding en bevrijding. De vrouw niet langer als broedkip.
Mensen halen sommige elementen, nu vrijwillig daarvan terug. Men sluit een huwelijk en regelt gelijk de echscheidingsvoorwaarden. Nuchter en met oog voor het betrekkelijke. Maar het wordt Gode zij dank niet meer zoals toen.
Ook de islamitische moraal zal door dat proces heen gaan. Hoe verder weg van Rome, hoe onafhankelijker men wordt van de clerus. Nederland is nog steeds een lastige kerkprovincie voor Rome.
Terug naar de islam, kijk alleen maar naar Turkije. In 2003 70.000 echtscheidingen waarvan overspel het laagst als reden scoorde. In Koeweit scheiden mensen ook. Niet zo opvallend maar ze doen het wel. Het is altijd een tragedie, maar als de liefde op is, moeten man en vrouw verder.
Ik ook, mijn man belt: "Hee, luibak, moslimknuffelaar, staat m'n eten al klaar ....?".
Scottie, recht op aanrecht.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.