Bekijk volle/desktop versie : weggelopen van huis????????????



Pagina's : [1] 2 3 4 5

18-03-2002, 11:54
gegroet,

ik zal het kort houden. het begon allemaal in 1999 vlak voor de zomer, ik kwam van me werk met en raar gevoel thuis! toen ik de huiskamer binnen liep om me ouders te groeten zag dat heel de famillie voor zich uit zat te staren, ik kek naar m'n moeder en zag haar ogen vol met tranen, die blik zal ik nooit vergeten. me vader zei dat ik maar even moest gaan zitten. hij vertelde me dat me zusje nog steeds niet thuis was en dat haar klerenkast verdacht leeg was!
het eerste wat ik deed was naar boven rennen om te kijken of haar lievelingsbroek er nog was die was er niet dus me vader had gelijk!
ik liep weer terug naar benee en vroeg m'n vader of hij aangeifte had gedaan!
hij zei van wel maar ze namen hen niet serieus volgens de politie had hij mijn zusje mishandeld en wou hij haar uithuwelijken!
2 weken later was ze weer terug thuis!

vorig jaar zomer was ze ook opeens weer weg. ze werdt toen ondergebracht in een meidenopvangcentrum in delft, waar ze 2 maanden had gezeten! daarna werd ze overgeplaatst in den haag, wij mochten niet weten waar ze was want stel je voor dat me vader haar zou vinden(dachten ze!)
wij waren met de rest van de famillie vol schande naar marocco geweest, want we moeseten de famillie daar vertellen waar me zusje was!
maar dat was nog niet ens het ergste!
toen wij terugkwamen uit marocco, bleek mijn zusje al een maand spoorloos te zijn, niemand wist waar ze was zelfs die opvangcenrum niet!

we hoorden een geruime tijd van niemand wat geen politie, geen jeugdzorg niemand!

na lange tijd zoeken met vriendinnen ben ik erachter gekomen dat ze in den haag zit bij haar vriend in de buurt van scheveningen! ik zou van een meisje uit nijmegen het adres krijgen alleen ze haakte af toen ik dat hoorde flipte ik hellemaal het eerste wat bij me opkwam was naar nijmegen rijden en hat adres uit haar slaan, ik had een mes uit de keuken gepakt en was al in de auto gestapt!
mijn vader belde me neef en die had me op staan wachten bij de snelweg op me te stoppen na een uur als een gek op de snelweg gereden met m'n neef achter me bedacht ik me dat het gekke werk was. ik had de eerste afslag genomen en ben terug naar huis gereden. zonder ook maar wat tegen m'n ouders te zeggen was ik naar m'n kamer gegaan.
het ergste nog wel is dat ik ook heb gehoord dat ze drugsdealt en misschien wel zelfs gebruikt!

ik vraag jullie of jullie mij misschien kunnen helpen om mijn zusje te vinden!

please help me ik weet niet meer wat ik moet doen!

alvast bedankt!

souad_nr1@hotmail.com

18-03-2002, 12:07


Lieve meid

Kan je misschien vertellen hoe je zusje eruit ziet?

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte en ik hoop dat jullie haar terug vinden,,

Groetjes San

18-03-2002, 12:21
ik vind het echt erg voor jullie,maar jullie moeten de hoop niet opgeven.
en zelf zal ze een x bij haar zinnen komen,en denken dat je verkeerd bezig is.
maar ik wens jullie veel sterkte bij het vinden van haar.
veel liefs saadia

18-03-2002, 13:13
Salaam zuster.

Mijn zus is ook een paar x weggelopen...Maar zij was toen al getrouwd en heeft 2 kinderen. Door veel problemen met haar man is ze dus weggelopen zonder een woord tegen ons te zeggen. Zomaar met 2 kinderen verdwenen. Ook ik kwam thuis van school...Het hele huis was vol met mensen mijn moeder jankend op de bank. Mijn pa nog erger. Zo een rare sfeer thuis...Ik vroeg wat er aan de hand was...Iemand overleden?? Ik Werd opgevangen door een tante die me vertelde dat mijn zus en haar kinderen vannacht niet thuis waren geweest. En dat ze waarschijnlijk was weggelopen...Onze verdriet ging zo 2 maanden door. We zijn overal langsgeweest bij iedereen aangeklopt niemand die wat wist of wou vertellen.. Na 2 maanden belde ze eindelijk dat ze nog leefde en dat ze ergens veilig in en opvang te huis voor vrouwen was. Een Blijf van mijn Lijf huis, voor vrouwen. Maar ze wou ons nog niet zien. Na een paar dagen kwam ze thuis. Dit hield ze een maand vol...e liep weer weg...gewoonweg omdat haar ex schoonfamile haar niet met rust liet. Haar en haar kinderen bleef lastigvallen en bleef dreigen om haar kinderen af te pakken. Ook toen ze voor de 2e keer wegliep waren mijn ouders niet thuis nog ik. Alleen wat jongere broertjes en een zusje op wie ze zou oppassen. Zonder naar haar broertjes en zusje te luisteren de erg verdrietig waren toen ze vertelde dat ze weer ging weglopen....Liep ze weg pakte de bus en vertrok weer met haar kinderen. Huilend belde mijn broertje ons op...xxxxx is weer weggelopen. Wij waren wel 2 uur rijden van onze woonplaats af. We zouden nooit op tjd aan kunnen komen. Maar goed...Het verdriet ging zo weer maanden door. Wij wisten nu wel waar ze ongv. kon zijn. Gouda...Rotterdam in die buurt.
We zijn naar elke politiebureau geweest die je je kon bedenken. Alle maatschappelijk werkers...Die je heel erg kunnen helpen. We zijn langs maroc winkels geweest met haar foto..NIKs

Op een keer waren we in gouda nogmaals politie bureau opgezocht waaar mijn moeder op dat moment neerstortte. We werden geholpen door een vrouwelijke agente die heel veel medelijden met ons had. Ze heeft ons toen enorm geholpen..Informatie gegeven die ze eigenlijk niet mocht geven. ZO kwamen we erachter dat ze in Rotterdam woonde..Ze gaf ons het nummer van een maatschappelijk werker daar...Die ons verder heeft geholpen. Haar adres gegeven...wat eigenlijk ook niet mocht. Maar ze hadden zoveel medelijden met ons dat ze het maar hadden gegeven. Zo belden wij die dag nog aan bij haar flatje. ze schrok zich dood toen ze ons voor haar zag. Maar ook blij om ons weer te zien. ze vertelde dat ze bang was om terug te komen ...bang voor onze en de reactie van de familie. Gelukkig ze leeft nu met haar 2 kinderen is inmiddels gescheiden. Geen last meer van niemand.


Sorry maar ik moest mijn verhaal ook ff kwijt....


Wat jij kan doen om je zusje te vinden:

xGa langs de politiebureau...vertel je verhaal...Je zegt dat ze misschien in drugs dealt?? Misschien heeft ze een strafblad?? Zo kan ze makkelijker gevonden worden.

xMaatschappelijk werker...die heeft ons toe enorm geholpen.

x ik neem aan dat je zusje nog jong is...Ga langs buurthuizen...daar komen ze ook weleens.

x Hoe vernederend het ook kan zijn...vraag aan groepjes jongens/meisjes op straat ..misschien kennen ze haar wel??

x Ga naar de ouders van dat meisje die weet waar je zusje is...misschien kunnen haar ouders hun dochter dwingen te vertellen waaar je zusje is.

Waar je niet hoeft te vragen is opvangtehuizen voor vrouwen/meisjes die geven echt niks door.


Ik wens jou en je familie echt heeel veel sterkte!! Ik weet hoe je je op dit moment voelt. Niet in woorden te omschrijven!! Heel veel succes met het vinden van je zusje.

Een tip: denk niet na over hoe de mensen reageren...zoals je net zei schande voor de familie. Probeer gewoon je zusje terug te vinden gezond en wel!! Mensen kunnen soms heel bot reageren. Trek het jullie niks aan!! Er bestaan nou eenmaaal zielige mensen!!!

Heel veel liefs Jamila.
Mijn mailadres is:
mrs_jamila@hotmail.com

het is dus mrs(lage streepje) _ jamila
P.s als me nog wat te binnenschiet ....waar we terecht konden voor hulp laat ik het je wel weten. Om het aan mijn moeder te vragen is het te pijnlijk.

18-03-2002, 13:53


Hallo souad, ja dit is een vervelende situatie, heb je enig idee waarom je zus is weggelopen of geen flauw benul?
Uit je verhaal kon ik afleiden dat ze in denhaag zit met haar vriendje?
Misschien weet je wie die vriend is en kan je via via achter het adres komen? En ik denk dat je zus op een gegeven moment uit zichzelf wel kontakt met jou of iemand anders van je famielie zal opnemen. Want vroeg of laat zal zij zich realiseren waar ze mee bezig is.
En van schande moet je je niets aantrekken want bij iedereen gebeurt er wel eens wat...Mensen die teveel naar elkaar wijzen en afkeuren heb je toch niets aan!

Niets is voor niets...ze zal niet zomaar weggegaan zijn, misschien niet door gebeurtenissen at home ,misschien wel overspannen ofzo..
of misschien is die vriend waar ze bij is wel geen moslim, en dat ze heel veel van hem houd en geen andere uitweg zag? i dont know
In ieder geval veel succes en ik hoop dat je snel wat van haar horen zal.
En je moet niet denken dat je zus niets om je geeft doordat ze is weggegaan, ik denk dat ze even geen andere manier wist.

liefs miss21

18-03-2002, 14:12
Hoi lieve schat,
Allereerst wil ik je veel sterkte toewensen in deze zware periode, en hoe cru het ook klinkt je zus zal ooit terugkeren. Lees hier:

Ook de oudste dochter van mijn ouders is weggelopen, ze is mijn vlees en bloed maar ik vind niet dat ze het verdiend om 'mijn zus' of dochter te noemen. Mijn zussen die ik als zussen zie, zijn met mij opgegroeit terwijl ik haar nog NOOIT heb gezien. Ik zal haar maar x noemen want zelfs de naam die ze draagt is ze niet waard.
Het zit zo: X was zwaar astmapatient, mijn ouders hebben toen besloten om haar na een kuuroord te sturen voor astmapatienten waar zij veel beter af zou zijn omdat ze dan niet zoveel last van haar ziekte zou hebben. De vertrouwen die mijn ouders in haar handen daar droom ik van. Mouhiem na twee jaar daar te hebben verbleven ging het mis. Het klein zielig meisje was veranderd in een ware xxxx. Tja van een klein dorpje naar een grote stad doet gekke dingen met sommige mensen. Mijn ouders merkte het pas echt goed toen ze niet meer dagelijks belde en ook niet meer met de weekeinden thuis kwam. Na een tijd is ze toch op El Eid thuisgekomen. Ze zou de dag erna met mijn vader (alah je rahmou) naar Marokko gaan. Mijn ouders waren op bezoek bij mijn oom en hadden haar thuis gelaten. Sinds die dag was ze spoorloos. Niets heeft geholpen Alles hebben mijn ouders geprobeerd. De dag dat mijn ouders via via te horen hadden gekregen waar ze verbleef heeft mijn vader haar voor een ultimatum gesteld. Je keert terug naar huis of ik wil je Kemmerra nooit meer zien. Zij gaf echter aan dat ze wel of en toe naar huis wou komen maar op haar eigen wou wonen. Dat ging te ver voor mijn vader. Na dit gebeuren was X voor hem dood en begraven. Zijn oogappeltje zijn reden voor leven had hij begraven terwijl ze nog leefde. Tien jaar later is mijn vader overleden, en ze heeft niet eens naar hem gevraagd.

Twee jaar geleden, dus 18jaar later kreeg ik een telefoontje van mijn buurman in Marokko. Het was op mijn 18de verjaardag (moet je nagaan wat een verjaardagskadootje) Mounia zei die: Je zus is hier, waar ik op zei dat mijn zussen hier op mijn verjaardag waren met de rest van mijn familie en dierbaren. Hij bleef echter voet bij stuk houden dat mijn zus daar bij hem thuis was. Nou ik gaf dus de telefoon door aan mijn moeder. Op het moment dat ik mijn moeder flauw zag vallen wist ik waar het om ging. Ik had enkele keren opgevangen dat ik nog een zus had, maar aangezien zij voor mijn vader dood was was ze dat dus ook voor mij. En meid hierom zeg ik ze komt heus wel terug, zij (x) heeft zich 18 jaar kunnen redden maar uiteindelijk is ze als een hond teeruggekeerd. Mijn god, ze had zelfs het lef om te vragen waarom mijn moeder niet naar Marokko kwam om haar te zien. Nou mijn moeder is dus uiteindelijk wel gegaan (alleen). Hoe ze haar aantrof is zelf te smerig om hier te noteren. Zwaar verslaafd aan heroine drank sigaretten en noem maar op. En dan als ze in de problemen zitten komen ze wel terug. Ze was zovaak hier in Nederland opgepakt dat ze het land is uit gestuurd. Ja je leest het goed ze is gewoon als een hond aan de nek gepakt en in Marokko gedumpt. En dan , dan weten ze wat familie waard is.....de wereld. Nou, ze woont dus al bijna 3 jaar in Marokko en ze weet nog steeds niet wat Ledeb en Swab is. En nu is het pay back time. Ze mag alleen terugkeren als mijn moeder garant staat voor haar. Maar al zou mijn moeder dan willen dan zou ik haar tegenhouden. Mijn zussen hebben moeten lijden onder het feit dat zij gewoon alle wegen voor mijn zussen had geblokkeerd op het gebied van vrijheid. Nou mag ze daar van mijn part verrotten. Zij is de reden dat ik al 3 jaar niet naar mijn moederland ben gegaan. En al moet ik 20 jaar hier blijven dan doe ik dat. Maar degene die mijn ouders zoveel pijn heeft gedaan hoef ik niet te ontmoeten.

L mo

Ik zou graag het verhaal willen afmaken maar de woede die ik voel als ik aan haar denk maakt me gek.

18-03-2002, 15:21
Hey
Ik wou ff zeggen dat het heel erg is wat er gebeurd is... Maar ik heb een vraag. Stel jullie zouden je zusje weer terugvinden zou ej vader haar dan weer accepteren of wordt het Doodtsraf voor haar. Als het doodstraf gaat worden dan denk ik niet dat ze nog eens terug gaat komen. Maar ja Allah os groot en jullie zullen haar inchallah wel vinden en ze zal boete voor haar daden. IS het niet hier op aarde dan is het Na Haar dood.

Veel sterkte ,

Bent Dagilia

18-03-2002, 16:01

Citaat:
Origineel gepost door Bent Dagilia
Hey
Ik wou ff zeggen dat het heel erg is wat er gebeurd is... Maar ik heb een vraag. Stel jullie zouden je zusje weer terugvinden zou ej vader haar dan weer accepteren of wordt het Doodtsraf voor haar. Als het doodstraf gaat worden dan denk ik niet dat ze nog eens terug gaat komen. Maar ja Allah os groot en jullie zullen haar inchallah wel vinden en ze zal boete voor haar daden. IS het niet hier op aarde dan is het Na Haar dood.

Veel sterkte ,

Bent Dagilia
Ik wou hier ff op reageren. Ik denk niet dat er een doodstraf volgt Bent Dagilia. Ik denk dat haar ouders in de 1e plaats hartstikke blij zijn als ze hun dochter terug vinden. En ja ik denk ook wel hartstikke boos. Maar ik denk wel dat haar zusje als ze wilt terugkomen erg bang zal zijn om naar huis te komen. Bang dat ze niet meer welkom is.
Dat was ook een probleem van mijn zus.

Jamila

18-03-2002, 16:04

Citaat:
Origineel gepost door rinnoa
IK MERK AL DAT MEERDERE MET DEZE SITUATIE BEKEND ZIJN, NU WIL IK EIGENLIJK OOK MIJN VERHAAL KWIJT EN EEN EVENTUELE OPROEP DOEN, HET GAAT NAMELIJK OM MIJN NICHT DIE OP HAAR 14DE VAN HUIS IS GEGAAN EN SINDSDIEN ERGENS IN NEDERLAND VERBLIJFT..WAAR PRECIES IS NOG ONBEKEND, ZE IS INMIDDELS ALWEER 21 JAAR.......EN HOOR VIA VIA DAT ZE IN AMERSFOORT VERBLIJFT EN MET EEN NEDERLANDER IS GETROUWD EN IN VERWACHTING IS. ZE HEET CHAHRAZAD EN IS DUS 21 JAAR EN WOONT IN AMERSFOORT......
ZE IS WEGGELOPEN OMDAT HAAR THUISSITUATIE ONLEEFBAAR WAS, NU ZIT HAAR MOEDER IN EEN SCHEIDING VAN HAAR MAN EN ZIT HAAR MOEDER (DUS MIJN TANTE ) VAST IN EEN GESLOTEN INRICHTING..DAAR HEEFT MIJN OOM VOOR GEZORGD. OM HAAR DAARUIT TE KRIJGEN EN GEZOND TE VERKLAREN HEEFT ZE EEN GETUIGE NODIG DUS VANDAAR DAT IK JULLIE EEN OPROEP DOE! OOK HEEFT ZE HARD HAAR DOCHTER NODIG!
DUS CHAHRAZED ALS JE DIT LEEST SMEEK IK JE TE REAGEREN! EN CONTACT OP TE NEMEN! JE MOEDER HEEFT JE HARD NODIG EN HEEFT NOG VEEL VERDRIET! HAAR LEVEN STAAT OP DIT PUNT IN TE STORTEN! DUS KOM DAN OP ZIJN MINST GETUIGEN! JE WEET ZELF UIT EIGEN ERVARING DAT JE VADER ERG IS......NU ZIT ZE VAST TUSSEN DE GEKKEN!
EN AAN ANDEREN WIL IK VRAGEN OF ZE HAAR KENNEN......WE HEBBEN AL CONTACT GEZOCHT MET DE GEMEENTE AMERSFOORT MAAR DIE HEBBEN EEN GEHEIMHOUDINGSPLICHT.......DUS BROEDERS EN ZUSTERS UIT DE OMGEVING AMERSFOORT.ALS JULLIE HAAR KENNEN REAGEER DAN ALSJEBLIEFT OP DEZE OPROEP!
Ik kom uit amersfoort....Maar ken geen meisje dat charazad heet, maar misschien mijn vriendinnen??. Mail me maar ....! Misschien dat ik je kan helpen??

mrs_jamila@hotmail.com Het staat hier zo raar....mijn mailadrs is mrs dan een lage streepje aan vast _jamila

18-03-2002, 16:41
.....ja ik word een beetje depressief, als ik dit lees, maar sobhanna aalah, zo zie je maar weer dat ieder gezien en/of familie hun eigen problemen hebben..........nou ehm rabbie ie a3wankom.....enne d3ie ne allah......voor het beste!!!!!

18-03-2002, 19:35
ik heb ook een vriendin dat weggelopen is
ik heb nog gezien dat een andere meisje haar op dit forum zat te zoeken
ik heb echt heel veel medelijden met d'r ouders nou ja d'r moeder dan
maar zij is weggelopen omdat ze heel graag met een jongen trouwen wilde
maar d'r vader eiste een grote bruidschat dat die jongen helemaal niet betalen kon
hierdoor is ze weggelopen samen met die ongen
ik heb niets meer van d'r gehoord, ze hebt niets van d'r laten horen
zo zie je maar dat soms de meisjes ook weg lopen door de schuld van hun ouders

ewa lahihdihoem

nog vele suc6 aan de andere die ook een zus of nicht of een familielid die weggelopen is haar zitten te zoeken

thallaw

19-03-2002, 08:56
lieve schat!!!

ik moet je zeggen je verhaal heeft me echt geraakt ik heb er tranen in me ogen van gekregen!!!!

en als ik jou was zou ik dat meisje echt helemaal kapot maken die weet waar je zusje is wallah als ze het niet wilt zeggen desnood met geweld!!!
want zij is niet de gene die je zusje helpt om haar mond te houden maar zij is juist de persoon die haar leven nog kapotter maakt dan het al is!!!
ik zweer het je ik zou haar echt opgezocht hebben!!!! en lieverd ik zweer het je als je hulp nodig hebt sta ik altijd voor je klaar, en ik denk dat er nog meer mensen er zo over denken!!! want je zusje is net als andere landgenooten ook mijn zuster!!!
INSHA ALLAH KOMT ALLES GOED ik zal voor je familie bidden!!!

boussa lelalaila

je kan me altijd emailen!!!!!

19-03-2002, 11:29


hy ik ken haar ik verkoop aan haar
ze spuit ze snuift ze steelt fietsen
echt zonde maar ja ik moet toch ook mijn geld verdienen
laters

19-03-2002, 12:45
ik wil iedereen bedanken die hierop heeft gerageerd ik had niet verwacht dat er zo veel waren die me zouden willen helpen!
ik heb als alles geprobeerd ik heb zelfs haar fotos in den haag opgehangen en hebmensen aangesproken er waren zelfs mensen die haar wel eens hadden gezien!

in ieder geval badankt!

28-08-2002, 00:54
dit is aan rachid18 ben je nou echt trots op je zelf dat je ze iets durft te schrijven wacht maar af tot het je eigen kindjes zijn dan zing je wel anders
en wat betreft miss-souad sterkte en maarhopen dat als goed op zijn pootjes te recht komt
incha allah

Pagina's : [1] 2 3 4 5