Bekijk originele versie : Laatste smeekbede Bigley op internet
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
AlZawahiri
10-10-2004, 22:01
DUBAI - De Britse gijzelaar Kenneth Bigley heeft een laatste wanhopige smeekbede aan de Britse premier Tony Blair gericht kort voor hij werd onthoofd in Irak. Dat blijkt uit een video die zondag op internet is geplaatst.
"Het is deze mensen ernst. Alstublieft, alstublieft, geef ze wat ze vragen. Ik smeek u", zegt de 62-jarige ingenieur uit Liverpool op de video. Hij wordt op de beelden omringd door zes gemaskerde mannen van al-Tawhid wa al-Jihad, de groepering van Abu Musab al-Zarqawi.
"Help deze ziel. Ik vraag het Britse volk, ik heb jullie hulp meer dan ooit nodig, ga de straat op en eis een beter leven voor de vrouwen die worden gevangengehouden in de Abu Ghraib-gevangenis in Bagdad", vraagt Bigley. De gijzelnemers eisten de vrijlating van vrouwen in Britse en Amerikaanse detentiecentra in Irak. "Ik heb verscheidene malen zoveel tegen jullie gezegd. Alles wat ik nu nog tegen jullie kan zeggen, is dat er nog zeer weinig tijd over is", aldus Bigley in de video kort voor zijn dood. Hij werd op 16 september samen met twee Amerikanen uit Bagdad ontvoerd. De gijzelnemers onthoofdden Eugene Armstrong en Jack Hensley al enkele dagen na de ontvoering.
Bigley is donderdagmiddag korte tijd ontsnapt geweest. Volgens The Sunday Times gebeurde dit met hulp van een van de kidnappers. De gijzelnemers grepen de Brit al weer na een half uur en doodden hem kort daarop. Bigley werd vastgehouden bij Latifiya zuidwestelijk van de hoofdstad Bagdad. Britse en Amerikaanse troepen voerden daar op dat moment een operatie uit tegen opstandelingen.
De Britse regering maakte niet alleen gebruik van de gebruikelijke diplomatieke kanalen, maar stuurde ook onder anderen mensen van Scotland Yard naar de Iraakse hoofdstad Bagdad om de vrijlating van Bigely te bewerkstelligen, aldus The Sunday Times. Samen met de inlichtingendienst MI6 werkten zij aan de vrijlating van Bigley. Ook stond een eenheid van de speciale militaire troepen SAS klaar om in te grijpen zodra duidelijk was waar Bigley zich bevond.
Het lukte de Britten uiteindelijk om afgelopen maandag contact te leggen met een tussenpersoon. De gijzelnemers eisten de vrijlating van vrouwen gevangengenomen in het verzetsbolwerk Fallujah, aldus de krant. De onderhandelingen liepen op niets uit omdat de Britten keer op keer moesten meldden geen vrouwen gevangen te houden. Een document van het Rode Kruis dat dit bevestigde, leverde ook niets op. De tussenpersoon liet de Britse ambassade donderdag weten dat Bigely was gedood.
AlZawahiri
10-10-2004, 22:01
Het is toch niet te veel gevraagd, vrouwen vrij laten voor het leven van een onschuldige man.
BraveHeart79
10-10-2004, 22:14
Salamu 'alaikum 'AlZawahiri'
Vind jij de strijd die de zgn. Moslimstrijders in Irak voeren legitiem conform de wetten en regels die daarvoor gelden binnen de Islaam?
Verneem graag van je.
Rebel_1963
10-10-2004, 22:28
Salamu 'alaikum 'AlZawahiri'
Vind jij de strijd die de zgn. Moslimstrijders in Irak voeren legitiem conform de wetten en regels die daarvoor gelden binnen de Islaam?
Verneem graag van je.
Salamu alaikuum
Nee.
wa alaikuum salaam
BraveHeart79
10-10-2004, 22:32
Salamu alaikuum
Nee.
wa alaikuum salaam
Oua'alaykumu asalaam
Kun jij dit onderbouwen met bronnen (Quran en/of Overleveringen)?
Alvast dank.
Rebel_1963
10-10-2004, 22:37
Oua'alaykumu asalaam
Alvast dank.
Assalamu alaikuum
Nu vraag je me iets, ik had impulsief een antwoord gegeven.
Onschuldigen doden is niet geoorloofd, een onschuldig mens doden staat gelijk de hele mensheid doden.
Maar Allahoe Aliem,
wa alaikuum salaam
BraveHeart79
10-10-2004, 22:46
Assalamu alaikuum
Nu vraag je me iets, ik had impulsief een antwoord gegeven.
Onschuldigen doden is niet geoorloofd, een onschuldig mens doden staat gelijk de hele mensheid doden.
Maar Allahoe Aliem,
wa alaikuum salaam
Misschien dat de topicstarter ons wat meer diepgang kan verschaffen inchAllah. Toch bedankt voor je antwoord.
Oua salaam.
Rebel_1963
10-10-2004, 22:57
Allahoe Allem.
Maar wat een afschuwlijk filmpje/plaatje.
sneakynawal
10-10-2004, 23:02
Hij is toch niet dood?
knorknor
10-10-2004, 23:05
Hij is toch niet dood?
Nee, hoor. hij slaapt alleen heel diep.
Als je zijn hoofd weer op zijn lichaam zet dan word hij gewoon weer wakker :)
sneakynawal
10-10-2004, 23:06
ehehheh nee dit is een trucage... ;)
Gelukkig maar :)
sneakynawal
10-10-2004, 23:07
Ja, ja :o
BarSweety
10-10-2004, 23:12
Wat een ongelovelijk bot antwoord, ik begrijp hoe jij aan je nick komt, varken.
Rebel_1963
10-10-2004, 23:13
Ja, zeer zekers daar is geen twijfel over mogelijk.
Als er geen twijfel mogelijk is, dan is er een Hadith hierover.
AlZawahiri
10-10-2004, 23:13
Hij is toch niet dood?
:lol: :lol: :lol: :haha: :hihi:
Weeelie aweelie 3la slimpie :D
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.